Auteur Topic: jeugd ehbo op basisscholen  (gelezen 20430 keer)

hanekip

• Gast
Re: jeugd ehbo op basisscholen
« Reactie #15 Gepost op: vrijdag 10 maart 2006, 16:26:10 »
ik zeg ook ja want ik vind dat kinderen kinderen moeten kunnen helpen vooral yijdens het durke buiten spelen als er wat gebuurt kunnen ze wat doen .
mijn oudtse zit nu op de hoge school en wil kok worden nu is de hele school verbouwt en hangen in de keukens brand dekkens maar ze mogen er niet aan komen maar een uit leg het ze er mee om moeten gaan word ook niet uit gelegt nu weet hij het wel maar erlopen toch meer kinderen rond 8)

jolly09

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: vrijdag 10 maart 2006, 21:12:26 »
Dat is gelukkig wel zo, degene die doorgaan worden meestal fanatieke Hulpverleners  en ook met wedstrijden scoren ze goed. Afgelopen zaterdag zowel onmze Jeugd-B als de volwassenen Brabants Kampioen geworden.

john van harte gefeliciteerd ermee!

En daar doe je het voor!!!

ehbo-er

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: zaterdag 11 maart 2006, 14:31:19 »
In mijn woonplaats veghel, wordt al jaren jeugd EHBO A op de basisscholen gegeven. Het gaat er om kinderen enig besef van eerste hulp te geven en ja daar zouden m.i. ook kleine brandblusmiddelen en zelfredzaamheid bij brand in thuis moeten horen.

Offline Maikel

• Senior lid
  • Geslacht: Man
    • Twitter
  • Provincie: Noord Brabant
« Reactie #18 Gepost op: zaterdag 11 maart 2006, 15:20:58 »
ik heb afgelopen jaar in het udens weekbald dat er iets van 25 jeugd b bij jullie geslaagd waren (woon zelf in Uden) nou is mijn vraag hoe jullie dat voor mekaar krijgen, ik stond namelijk echt mijn ogen uit te kijken toen ik zag dat jullie er zoveel hebben
Student Integrale Veiligheid

Joan

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: vrijdag 30 juni 2006, 12:44:42 »
Hallo!

Ondanks dat ik instructeur ben: nee, niet verplicht stellen...
Waarom? Om dezelfde redenen als mijn voorgangers al hebben genoemd. Er moet al zo veel. Als je ziet wat leerlingen in groep 7 en 8 al moeten tijdens de laatste twee jaar op de basisschool. Test zus, toets zo... Dat merk ik zelf ook bij de lessen die ik nu op basisscholen geef.
Al vind ik wel dat er meer scholen het zouden kunnen aanbieden! Maar dan op vrijwillige basis. De groepen worden dan misschien wel wat kleiner tijdens zo'n ehbo-les maar dan heb je ook meer aandacht voor de leerlingen. En leerlingen enthousiast maken is niet erg moeilijk.

Groet, Marjo