Auteur Topic: Derde graad brandwond  (gelezen 9166 keer)

Offline Hanzzzz

• Super lid
  • Geslacht: Man
  • Leren is proberen en duurt een leven lang.
  • Provincie: Utrecht
Derde graad brandwond
« Gepost op: dinsdag 1 november 2005, 19:44:13 »
Nu eens een brandwond die niet zwart ziet van het roet.

Nodig:

Lotuspalet
Gelatine of latex

En dat is alles

Het gaat hier om het juiste kleurgebruik de vorm en dan een heel klein beetje latex of gelatine om een enkele kapotte blaar te maken.
Onderstaande foto dient als voorbeeld want een goed voorbeeld is in dit geval erg belangrijk.

Hier houdt ook de beschrijving op.
Probeer maar na te maken en vraag jezelf eens af hoe deze verwonding kan onstaan. Hoe doe je dat met de enscenering en de kleding?

Probeer maar uit.

succes
Hanzzz
Let op!! Sommige foto's zijn eerder geplaatst, maar dan is er een andere techniek beschreven.
Groeten,
HANZZZZ

lotus bammetje

• Gast
Re: Derde graad brandwond
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 8 november 2005, 15:54:43 »
tjas goeie vraag van hoe die kan ontstaan.

Ik zie er niet echt een vlam verbranding in al kan het natuurlijk wel met die bruine vlekken onder de arm.

De kleren als het om een vlamverbranding gaat kun je aanbranden en dan over de verwonding dragen of stukjes van de kleding in de verwonding plakken als de latex/gelatine nog nat is.

Als het om een vloeistof verbranding gaat dan kun je de kleding die erover zit nat maken zodat het in ieder geval duidelijk is dat het nat is door vloeistoffen.

Nu heb ik wel meteen een weer vraag.

je gebruikt hier voor het lotus palet maar dan denk ik wel dat het die op vet basis is of ben ik hier fout??

hanzzz

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 8 november 2005, 20:08:30 »
Ja ik gebruik alleen maar creme makeup.
Ik heb slechte ervaringen met makeup op waterbasis en cake makeup is te droog om over namaakweefsel te gebruiken.
Vergeet niet dat ik uit de grimeerwereld kom. Daar werkt men ook voornamelijk met creme makeup.

hanzzz

lotus bammetje

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 9 november 2005, 14:09:41 »
Ja ik gebruik alleen maar creme makeup.
Ik heb slechte ervaringen met makeup op waterbasis en cake makeup is te droog om over namaakweefsel te gebruiken.
Vergeet niet dat ik uit de grimeerwereld kom. Daar werkt men ook voornamelijk met creme makeup.

hanzzz

Dat wist ik wel dat je uit de grineerwereld komt maar ik denk vraag het toch nog maar eventjes ;)
bedankt voor je antwoord :D

Jan_lotus

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 11 november 2005, 03:01:50 »
De vraag bij vloeistof verbranding is of het om koffie, thee, water, zuur of base gaat de laatste 2 zijn chemische brandwonden en voelen vettig aan. De basis hiervan is over de datum zijnde betadine jodium en voor zuur het groene en paarse kleur uit de lotus palet en voor een base bruin en geel dit spuit je af met verbandspray en als deze droog is maar je open blaren door met een prikker in te prikken en open trekken en als je tevrede bent breng je een dun laagje vaseline aan om het vettig aan te laten voelen. wil je deze brandwonden meerdere keren spelen breng dan eerst een laagje latex aan daar de betadine op de rest van je kleuren de blaren open werken en voor je de vaseline aan brengt weer een laagje latex. laten drogen vaseline erop en hier her en der een weinig glycerine op voor het natte aanblik voor pas gebeurt en dan kun je je brandwonden er zo afhalen en kun je bewaren tussen doeken en de volgende keer kun je je brandwonden met alles lijm er zo opplakken.

ik lotus bammetje

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 11 november 2005, 12:52:51 »
Hee Jan die beschrijving is heel handig

Groetjes Bianca die niet aan haar eigen compu zit ;D