Auteur Topic: Bestuur organisatie Lotus  (gelezen 7143 keer)

silvia

• Gast
Bestuur organisatie Lotus
« Gepost op: dinsdag 1 november 2005, 00:48:50 »
Beste lotusmensen,

Ik weet niet of de lotusmensen weten wat er afgelopen zaterdag op de 1e ledenvergadering allemaal heeft afgespeeld.
Want ik vind het wel belangrijk dat lotusmensen weten dat de penningmeesten en secretaris wel met een meerderheid is gekozen van 33 stemmen voor en 26 stemmen tegen.
Daarintegen kreeg de voorzitter 28 stemmen voor en 31 stemmen tegen.
Daardoor hebben de pennignmeester en secretaris zich achter de voorzitter gesteld en hebben we nu GEEN bestuur.
Misschien is het handig als mensen verder denken aan wat sommige gevolgen kunnen hebben.......denk eerst na aan de gevolgend voordat je sommige dingen doet.

Ik weet dat ik door dit op het forum naar voren te gooien de knuppel in het hoenderhok gooi, maar dit is niet niks en als er geen aandacht aan besteed word zou dit heel jammer zijn.

Graag hoor ik reactie's, ook van mensen die er zaterdag bij zijn geweest en wat hun mening, en ook die van anderen, is.

Groetjes,
Silvia.

christian

• Gast
Re: Bestuur organisatie Lotus
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 2 november 2005, 00:39:23 »
Was dat een landelijke vergadering of van een kring?

silvia

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 2 november 2005, 01:04:27 »
Het was de 1e algemene vergadering van de organisatie Lotus en daarvoor waren van elke kring 2 vertegenwoordigers uitgenodigt en per kring was maar 1 stem mogelijk.
Je kunt het zien als de landelijke vergadering, maar dan niet met rayonvertegenwoordigers maar met kringvertegenwoordigers.

Kadertje

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 2 november 2005, 10:33:49 »
Om een tegenstem te geven op een voorzitter moet je een nieuwe kandidaat voor voorzitter voorfragen met een bepaald aantal handtekeningen. Je kunt dus niet zomaar zonder reden tegen een voorzitter stemmen.
Het baard me wel zorgen dat de penningmeester en sevretaris met zo weinig stemmen voor zijn gekozen. Misschien wel verstandig om van hun benoeming af te zien. Maar zonder bestuur kun je niet. Wat eventueel kunt doen om deze problemen te voorkomen is iedereen aanschrijven die personen op kunnen schrijven die ze graag in het bestuur zien. Hierbij leg je alle lijsten naast elkaar en degene met de meeste stemmen wordt gevraagd voor de functie. Als deze de functie niet wil ga je naar de tweede van de lijst enz.
Zelf heb ik bij een paar verenigingen op deze manier een heel nieuw bestuur zien opbloeien. Zelfs goede besturen. Ik wens de lotuskringen verder sterkte en succes met het zoeken naar een nieuw bestuur.

lotusrob

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 5 november 2005, 15:38:57 »
kan je me ook vertellen op welke punten er een stemming is geweest. Anders kan je nooit een oordeel geven wat je van een tegenstem vindt

gr Rob

Gast

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: maandag 7 november 2005, 16:54:46 »
Normaal ben ik er ook maar helaas het was vakantie tijd. !

Wat de secretaris en de penningmeester hebben gedaan is gewoon goed!

Ik denk persoonlijk dat er weer eens oud zeer naar boven komt van bepaalde regio´s.  ;)

Het wil niet zeggen dat de laatste 2 verloren zijn als bestuurslid maar dat dit voorlopig de juiste beslissing is.
Diegene die nee hebben gezegt moeten nu maar een ander naar voren schuiven.
Nee zeggen is iemand anders hebben anders mondje dicht.
Er was zelfs een bepaalde regio met een heleboel stembriefjes  nou dan moeten wij dat dan ook maar gaan doen.
We zijn ten slotten allemaal even groot aldus de loutus regio verdeling.

silvia

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 16 november 2005, 00:44:13 »
Ik vind het alleen jammer dat er maar zo weinig mensen een mening hebben of benieuwd zijn hoe het verder gaat met de organisatie Lotus.

Lotusrob.
op welke punten de stemming was?
Het was een stemming of je voor of tegen de benoeming van de kandidaten van het bestuur was.
Of bedoel je het anders?

Groetjes,
Silvia.

bert

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 17 november 2005, 23:07:23 »
het is gewoon heel jammer dat het bestuur weggestemt is .
Om de vernieuwing door te zetten binnen de lotus
degene die tegengestemt hebben beseffen blijkbaar niet dat dit slecht is voor de organisatie lotus.
dat kringen bang zijn om dat ze niks meer te vertellen hebben binnen de nieuwe structuur .
de inzet van de mensen die achter de schermen werken om op langer termijn  de organisatie lotus op een hoger nivo te willen tillen word hierbij vergeten.en laat de mensen die nu tegen gestemd hebben dan eens komen met een voordracht voor een nieuw bestuur.