EHBOFORUM

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Dit is het enige en echte geheel vernieuwde EHBO en LOTUS forum !

Auteur Topic: Corona crisis ?  (gelezen 217 keer)

Johan

• Administrator
  • Nieuw lid
  • Geslacht: Man
  • kwalificaties: EHBO/LOTUS
  • EHBO is mijn lust en mijn leven.
    • ehboforum
Corona crisis ?
« Gepost op: dinsdag, 12 mei 2020, 21:07:22 »

Hoe gaat men als hulpverlener momenteel om met de regels van de corona, als men bij een slachtoffer hulp moet verlenen ?
EHBO is mijn lust en mijn leven. EHBO mag ik de pleisters even.

EHJGiezen

• Nieuw lid
  • *
  • Geslacht: Man
  • kwalificaties: EHBO, Verpleegkundige
Re: Corona crisis ?
« Reactie #1 Gepost op: donderdag, 14 mei 2020, 18:56:03 »

Ik denk dat de enkele seconden voor de regel 'zorg voor eigen én andermans veiligheid' extra belangrijk zijn. Een moment letterlijk blijven staan, niet denken 'de kans is te klein', maar overdreven 'ik ben of hij/zij is bewezen besmet'. Veel ongelukjes zijn niet levensbedreigend of hebben geen kans op langdurige gezondheidsproblemen. Hoe cru ook, veel kan de patiënt zelf, eventueel met aanreiken van een pleister of iets dergelijks. Tot de regels vanaf de overheid veranderen is mijn advies een stap achteruit te zetten tenzij het om een levensbedreigend/invaliderend probleem gaat. Handschoenen en handalcohol - voor en na inzet - altijd gebruiken indien aanwezig en kijk of er toevallig ook een gezinslid bij staat die je instructies kan geven. De omgeving afstand laten bewaren en evt. patiënt naar rustige plek brengen wordt nu belangrijker.

Over reanimatie in Coronatijd is een poster gemaakt (https://www.reanimatieraad.nl/coronavirus-en-reanimatie/). Pocket-masks etc. worden niet gebruikt. Daarbij blijft reanimatie zoals van voor de corona-tijd bij pasgeborenen en kinderen hetzelfde.

trudie kramer

• Nieuw lid
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re: Corona crisis ?
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag, 22 mei 2020, 15:41:17 »

Weet iemand of er mogelijkheden zijn om als EHBO-vereniging de misgelopen inkomsten uit de hulpverlening ergens te "'declareren"'? Uit Den Haag hoeven we niks te verwachten en de meeste gemeentelijke potjes zijn ook leeg! We hebben wel onze vaste lasten en ik denk zeker dat er ook verenigingen dit niet lang meer financieeel zullen volhouden terwijl wij naderhand weer zo hard nodig zullen wijn voor festivals en evenementen.

+ Snel beantwoorden

Pagina opgebouwd in 0.087 seconden met 22 queries.