Auteur Topic: examen  (gelezen 13248 keer)

rein de kok

• Gast
examen
« Gepost op: zondag 2 oktober 2005, 12:05:56 »
Hallo mensen
Ik heb last van examen vrees ,in het jaar 2006 ,wat kan ik daar aan doen ,wantik moet nog paar maanden leren nog voor lotus ,dan kom ik een Grote berg tegen waar ik over heen moet ,ik ben bang dat ik dicht klapt,want het is wel vaker gebeurd dat ik examen gedaan heb,voor de lotus is dat voor het eerst,en ik wil het graag halen voor het rode kruis ,wie kan daar mij adviseren ,wat ik er tegen kan doen .groetjes van rein    ???

lotus bammetje

• Gast
Re: examen
« Reactie #1 Gepost op: zondag 2 oktober 2005, 12:13:34 »
Ik zelf heb met mijn rijbewijs examen mijn zenuwen laten weghalen door iemand die deze gave had.
Het klinkt als hocus pocus maar het werkte echt.
helaas is deze persoon reeds overleden :-\

Verder hel veel succes met je aankomende examen .
groetjes Bam lotus kring noord en midden limburg :)

Offline Hanzzzz

• Super lid
  • Geslacht: Man
  • Leren is proberen en duurt een leven lang.
  • Provincie: Utrecht
« Reactie #2 Gepost op: zondag 2 oktober 2005, 14:44:12 »
Rein,

Die examenvrees kun je zelf de baas worden.
Zorg dat je alle grimeer technieken goed onder de knie hebt, zodat je je daar geen zorgen over hoeft te maken.
Bedenk ruim van tevoren je vrije letsel en oefen dat, totdat je het kunt maken met je ogen dicht. Met andere woorden: je beheerst het volkomen.
Op deze manier kun je je helemaal concentreren op je spel.
Als je gaat spelen doe dat dan alleen voor jezelf en voor je helper en vergeet alles om je heen. Dat werkt echt en iedereen kan dat. Je moet het wel trainen. Houdt er rekening mee dat het voor je gevoel op het examen een stuk minder goed gaat. Dat is normaal dus laat hierdoor de moed niet zakken. (het lijkt alleen minder te gaan maar vaak blijkt het achteraf juist beter te zijn)
Als je klaar bent laat je dan maar even helemaal gaan of je nu weet of je het gehaald hebt of niet. Dit doe je ook helemaal voor jezelf. Zo ben je weer helemaal klaar voor een volgende opdracht.

En vergeet niet: Een beetje zenuwachtigheid heeft iedereen en dat heb je ook nodig want dan kun je je veel beter concentreren dus gebruik dat en wees er niet bang voor. Het helpt je juist. Sterker nog: bijna alle lotussen zijn wel een beetje zenuwachtig voordat ze gaan spelen ook al hebben ze jarenlange ervaring.
Verder kan ik je alleen maar heel veel succes wensen. Heb vertouwen in jezelf en in je vaardigheden. Je kan het en dat zullen ze daar zien ook !!!!!

Succes

Hanzzz
Let op!! Sommige foto's zijn eerder geplaatst, maar dan is er een andere techniek beschreven.
Groeten,
HANZZZZ

lotus bammetje

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: maandag 3 oktober 2005, 16:14:19 »
dank je wel ,nu nog iemand zoeken ,die dat kan leuke foto's heb je staan ,van sigma dat hebben wij ook in ede groetjes van rein

Bedankt ;)

brigitte

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 13 oktober 2005, 11:57:12 »
Rein,

We kunnen samen zenuwachtig doen. Ook ik mag volgend jaar op examen. Er zijn avonden dat het tijdens de cursus niet lukt om de verwonding op kleur te krijgen, dat zijn momenten dat ik de zenuwen krijg voor mín examen.

Maarre . . . het gaat me wel lukken hoor. En jou ook.

grz, brigitte

johnehbo

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 14 oktober 2005, 10:08:17 »
Verlies vooral de moed niet. Ook al denk je soms; waar ben ik aan begonnen. Ik heb tijdens mijn opleiding na de zoveelstre opmerking. het ziet er goed uit, maar ......, gedacht bekijk het maar, ik stop er mee. Maar nu vele jaren later ben ik blij dat ik toen volgehouden heb. Het is en blijft een fantastische hobby waar je veel van leert en leuke contacten aan over houd. Heel veel succes bij jullie verdere opleiding.

heike

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: maandag 24 oktober 2005, 21:43:04 »
Hoi Rein
je moet je niet zo veel zorgen maken over het examen, het zijn leuke mensen die het examen afnemen. Als je zeker van je zelf bent dan lukt het ook,heb zelf het examen de eerste keer niet gehalt,bij de 2de keer wel,en als je docend het vermeld word er rekening ne gehouden.
ik wens je veel succes groetjes Heike, je kunt het

Kadertje

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: dinsdag 25 oktober 2005, 00:17:24 »
Hallo Rein.

Wat jij nu schrijft doet me denken aanmezelf, totdat we ongeveer 20 jaar geleden nieuwe buren kregen. Ik was een verlegen jongetje en had examenvrees, proefwerkvrees enz. Als ik een proefwerk had of examen moest doen had ik al dagen van te voren hoofdpijn, buikpijn enz.
Mijn nieuwe buurman toedertijd heb ik altijd als een fijne man beschouwd, hij begreep me tenminste, hij wist wie ik was maar vooral hoe ik was.
De tip die ik van hem heb gekregen wil ik jou niet onthouden, ik heb er veel aan gehad en het heeft me zeker geholpen. Zonder die tip had ik nu zeker niet voor volle zalen van honderden mensen een verhaaltje staan te vertellen. Ik hoop dat je er wat mee kunt.

Om te beginnen moet je weten wat examenvrees is. Examenvrees is een naar woord voor zenuwen voor het examen, deze zenuwen komen vaak voort uit een gebrek aan zelfvertrouwen. Je kunt dit niet zomaar aan de kant zetten je moet hiervoor wel trainen. En dat is te doen, het vergt wel inzet vanjezelf.
Begin nu alvast met je vrije opdracht, zoek meer achtergrond informatie zodat je meer weet als je moet weten, dit geeft al wat meer zelfvertrouwen.
Oefen net zolang je spel en grimeren voor een spiegel tot het goed gaat.
Dan speel je je spel voor familieleden die bij je in huis wonen (ouders, partner, broers en/of zussen). Gaat dit allemaal goed speel je spel dan voor vrienden en kennissen. Vertel wel van te voren wat je gaat doen en waarom. Als dit goed gaat ga je verder met je spel maar nu op de vereniging. Als dat allemaal goed gaat speel je spel dan eens voor mensen die je niet kent, een vereniging in de buurt of via een vereniging van een van je medecursisten. Als je dan op je examen komt zul je gerust nog wel wat zenuwachtig zijn, maar niet meer zoerg dat je je zelf niet in de hand hebt en dichtklapt. Als je eenmaal bent begonnen met je examen zul je merken dat ineens de knop omgaat en je bij jezelf denkt ik zal ze eens laten zien wat ik in huis heb. Dan merk je ook dat het veel soepeler gaat en je angst is verdwenen. Vlak voor de uitslag zal je hartslag gerust wel een beetje oplopen, niks mis mee. En als jou naam dan wordt genoemd (jou hart een keer overslaat) met de uitslag geslaagd, denk je bij jezelf zie je wel dat ik het kan. Waar heb ik me druk om gemaakt? Dan kom je thuis ga je achter de computer zitten en zet je hier op het forum hoe goed het is gegaan en dat je bent geslaagd. Dan rij ik langs de bakker om gebak te halen en kom dan even langs voor een kopje koffie.

Maar zover is het nog niet, er is nog een lange weg te gaan. Je zult misschien meerdere en andere tips krijgen, neem die tip eruit die het beste bij jou past. Deze tip heeft mij in iedergeval goed geholpen.

Mijn advies, werk aan je zelfvertrouwen en je zult zien dat het beter zal gaan.

Veel sterkte en succes ermee.