Auteur Topic: Evenementenhulpverlening  (gelezen 3297 keer)

Offline EGeen

• Nieuw lid
  • *
  • Geslacht: Man
  • Provincie: Friesland
Re: Evenementenhulpverlening
« Reactie #15 Gepost op: vrijdag 7 december 2018, 19:25:53 »
Indien een event wordt aangenomen zal er een contract zijn. Indien hierin staat dat de veldnorm wordt aangehouden. Dan is dit wel wettelijk vastgelegd volgens het contract m.i.

Ik ben wel erg benieuwd naar uw beweegredenen wat betreft de 'vijandigheid' om te werken volgens de NREH. Wat zou er dan nou echt veranderen voor een ehbo'er in het veld? Ik heb niet het idee dat er nou zulke grote verschillen zijn...

Offline EHBOFAN

• Senior lid
  • Geslacht: Man
  • Groepsmening? Nee, ik heb een persoonlijk mening!
Re: Evenementenhulpverlening
« Reactie #16 Gepost op: maandag 10 december 2018, 18:47:22 »
Indien een event wordt aangenomen zal er een contract zijn. Indien hierin staat dat de veldnorm wordt aangehouden. Dan is dit wel wettelijk vastgelegd volgens het contract m.i.

Ik ben wel erg benieuwd naar uw beweegredenen wat betreft de 'vijandigheid' om te werken volgens de NREH. Wat zou er dan nou echt veranderen voor een ehbo'er in het veld? Ik heb niet het idee dat er nou zulke grote verschillen zijn...
Het is niet zozeer dat ik tegen de Veldnorm ben, ik ben wel tegen de toepassing van de NREH in de Veldnorm (lees de richtlijnen van het OK !!!).
De NREH is niets bijzonder of afwijkend ten opzichte van andere ehbo richtlijnen van elke andere willekeurige EHBO certificeerder dan ook, welke allemaal dezelfde ehbo richtlijnen uit dezelfde (inter)nationale ehbo richtlijnen bron hanteren.
In plaats van de NREH had bijvoorbeeld ook de richtlijnen van het Rode Kruis, FAN, LPEV, MFA of andere kunnen staan omdat deze grotendeels aan elkaar gelijk zijn.
Het benoemen van de NREH als vigerend is dan ook "niet handig" te noemen.
Het benoemen van de NREH is dus totaal overbodig en sluiten de richtlijnen van bijvoorbeeld FAN, LPEV, MFA en andere totaal uit.
Maar ja BJ van het OK kennende wil hij perse de NREH doorgedrukt hebben omdat de NREH gewichtiger is dan ehbo richtlijnen van elders.
tiep en schijv fauten mooge dor jeself worde verfangen worde dor dee onder staaande leters en sijfers en leesteekens:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890,./!?

Als je fouten vind, mag je ze als dank gratis houden.