Auteur Topic: Wat zijn de eisen van een evenementen ambulance?  (gelezen 6411 keer)

Offline timo147

• Nieuw lid
  • *
  • Geslacht: Man
  • EHBO is mijn lust en mijn leven
  • Provincie: Noord Brabant
Wat zijn de eisen van een evenementen ambulance?
« Gepost op: zondag 8 september 2013, 12:57:15 »
Hallo allemaal,

Wat zijn de eisen van een evenementen ambulance?
En wat moet er allemaal in zitten? ( op verpleegkundig niveau )

Ik hoor graag van jullie,

PS: ik weet niet of ik deze hier mocht posten. Maar als deze verkeerd zit zie ik wel als de mods deze verplaatsen :)
Ik ben Eerste Hulpverlener en First Responder.

Eigenaar van: Event Medical Team Nederland
info@eventmedicalteamnederland.nl

Pleegje

• Gast
Re: Wat zijn de eisen van een evenementen ambulance?
« Reactie #1 Gepost op: maandag 9 september 2013, 18:04:52 »
Met welke intentie word dit gevraagd???? En op een ambulance moet volgens de wet ambulancezorg een opgeleide ambulancebemanning zitten..beide in het bezit van het sosa-certificaat.

Offline timo147

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 10 september 2013, 01:37:08 »
Hoi hoi,

Ik bedoel de vraag, vanuit het rode kruis rijden wij ook met een ambulance.
Maar daar zitten gewoon EHBO'ers in.

Maar zou maar zeggen je hebt EMS, MES, AES. Deze hebben wel volgens conform Ambulance.
Ik wil zelf waarschijnlijk over een paar jaar/ jaren een EHBO bedrijf starten.
Maar wat moeten de eisen zijn voor een ambulance voor events? Niet voor spoed-vervoer, maar gewoon, een ambulance die mee gaat naar events.

Offline Peerpandabeer

• Super lid
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 10 september 2013, 08:54:37 »
dan is het een hulpverleningsvoertuig en geen ambulance. daarmee omzijl je de ambulancewetgeving waar pleegje op doelt. Let op er mogen dan ook geen blauwe zwaailampen en sirene op zitten maar die heb je ook niet nodig op een hulpverlening.

In een hulpverleningsvoertuig kun je inbouwen wat je zelf wilt. maar mij lijkt het logisch om een behandeltafel en kasten voor materiaal erin te hebben. wij hadden er een soortement van camper.
de stilte klonk inmens luid
(slachtoffer na de vuurwerkramp)

Een deel van het mens zijn,
bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte,
het ondergaan van nieuwe indrukken,
ook als zij niet passen in jouw perspectief

TNG/Inheritance, La Forge tegen Data

Pleegje

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 10 september 2013, 20:35:14 »
dan is het een hulpverleningsvoertuig en geen ambulance. daarmee omzijl je de ambulancewetgeving waar pleegje op doelt. Let op er mogen dan ook geen blauwe zwaailampen en sirene op zitten maar die heb je ook niet nodig op een hulpverlening.

In een hulpverleningsvoertuig kun je inbouwen wat je zelf wilt. maar mij lijkt het logisch om een behandeltafel en kasten voor materiaal erin te hebben. wij hadden er een soortement van camper.

er mag best blauwe lampen en een sirene op het voertuig zitten..geen probleem volgens welke wetgeving dan ook. Echter ze mogen niet werkend aanwezig zijn.

Pleegje

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 10 september 2013, 20:42:54 »
Hoi hoi,

Ik bedoel de vraag, vanuit het rode kruis rijden wij ook met een ambulance.
Maar daar zitten gewoon EHBO'ers in.

Maar zou maar zeggen je hebt EMS, MES, AES. Deze hebben wel volgens conform Ambulance.
Ik wil zelf waarschijnlijk over een paar jaar/ jaren een EHBO bedrijf starten.
Maar wat moeten de eisen zijn voor een ambulance voor events? Niet voor spoed-vervoer, maar gewoon, een ambulance die mee gaat naar events.

Het NRK beschikt sinds halverwege de jaren 90 officieel niet meer over reguliere ambulances. Er waren/zijn PM's/PAM's die nog wel geschikt zijn voor liggend vervoer doch dit mag nauwelijks een ambulance heten.

Verder...de MES (Medic Event Support) beschikt niet over ambulances en leveren ook geen ambulancezorg. Mocht er een evenement zijn waarbij de MES staat en ambulances is dit gewoon extern ingehuurd. Daarbij heeft geen enkele evenementenorganisatie (AES/EMS/MTN) de beschikking over een vervoersvergunning behalve Broeder de Vries.

Maar leuk dat je tzt een EHBO bedrijf wilt starten...alleen...je moet je afvragen of je dat nu al wilt. Gezien je postings hier zou ik zeggen..doe eerst eens een jaartje of 10 ervaring op in het werkveld zodat je ook weet waarover je praat. Want dat doe je nog niet echt namelijk...en dat is niet erg..dat komt vanzelf wel..
En verder moet je je afvragen of je een ambulance (of een gelijkend voertuig) wilt aanschaffen voor evenementen. Er zijn betere en goedkopere oplossingen.

Offline timo147

• Nieuw lid
  • *
« Reactie #6 Gepost op: dinsdag 10 september 2013, 21:17:17 »
Hallo Pleegje,

Wat zijn dan goedkopere oplossingen?

Bedankt voor je tips, ik wil het pas over een paar maanden/jaren starten. Want ik ben soms nog iets te verlegen om ergens op af te stappen. Maarja, dat moet allemaal nog komen. Ik ben nog erg jong, ben pas 17 jaartjes oud :D. Ik werk graag in de EHBO, maar ben even door prive omstandigheden moeten stoppen.. Erg genoeg.

Ik hoop dat ik er snel weer bovenop kom! En gelijk weer ervaring op kan doen.