Auteur Topic: Mensenlevens redden kost U zelf geld.  (gelezen 7128 keer)

A1 Trainingen

• Gast
Mensenlevens redden kost U zelf geld.
« Gepost op: dinsdag 27 augustus 2013, 01:09:02 »
Onlangs heb ik een SMS oproep gehad met de vraag een reanimatie in de buurt te gaan doen.

Hoe dit verder is verlopen is te lezen in mijn blog:  http://a1trainingen.blogspot.nl/

Met vr.gr.  A1 Trainingen

Offline Peerpandabeer

• Super lid
  • Geslacht: Man
  • Provincie: Noord Brabant
Re: Mensenlevens redden kost U zelf geld.
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 28 augustus 2013, 10:03:52 »
heb je via de organisatie waar je het smsje van gekregen hebt hierover informatie ingewonnen en wat was dan het antwoord?
Heb je het bij je eigen verzekeringsmaatschappij aangekaart?

Kortom welke actie heb jezelf ondernomen om de spullen vergoed te krijgen?

Zoals ik het nu zie lok je een interresante discussie uit maar een die wellicht overbodig is als je meer informatie had opgezocht.
de stilte klonk inmens luid
(slachtoffer na de vuurwerkramp)

Een deel van het mens zijn,
bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte,
het ondergaan van nieuwe indrukken,
ook als zij niet passen in jouw perspectief

TNG/Inheritance, La Forge tegen Data

Pleegje

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: woensdag 28 augustus 2013, 11:53:59 »
wat is het probleem in deze?? Helemaal niets denk ik.

Je hebt 2 opties......

1) je doet iets voor je medemens en dat kost je een aantal defi-pads, die je op 1 hand kunt tellen, in jouw leven a 200 euro stuk....

2) je meld je af bij de sms-oproepdienst en houdt je pads lekker bij je AED totdat ze over-datum zijn.

Aan jou de keus...

Oh ja...net zoals pandabeer zegt....ga zelf eens informeren..(en mijn aanvulling) voordat je hier je irritatie neer zet en een zinloze discussie uitlokt.

A1 Trainingen

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: woensdag 28 augustus 2013, 12:14:59 »
Zinloze discussies bestaan niet en zeker niet op forums.

Verder ben ik wel blond maar niet achterlijk. Tuurlijk heb ik geÔnformeerd bij stichtingen zoals hartslag nu en Groningen Hartveilig en bij alle verzekeraars. Overal het zelfde antwoord: tja het zit niet in de dekking van een verzekeringspakket en nee die onkosten kan onze stichting u niet vergoeden.

Dus als jullie andere informatie hebben, dan hoor ik deze graag.

En Pleegje: ik wil je reactie wel eens horen als jouw AED 6x per jaar wordt ingezet en jijzelf opdraait voor ruim 1200 euro aan onkosten.
Het is lekker makkelijk geld uitgeven als het van een ander is !

Offline Peerpandabeer

• Super lid
  • Provincie: Noord Brabant
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 28 augustus 2013, 12:46:21 »

Verder ben ik wel blond maar niet achterlijk. Tuurlijk heb ik geÔnformeerd bij stichtingen zoals hartslag nu en Groningen Hartveilig en bij alle verzekeraars. Overal het zelfde antwoord: tja het zit niet in de dekking van een verzekeringspakket en nee die onkosten kan onze stichting u niet vergoeden.

inderdaad zijn er maar weinig zinloze discussies op forums maar ze zijn er wel. zie andere topics.
ik heb nooit gezegd dat je blond bent of kunstmatig intellegent. ik heb geen oordeel over jou intellegentie maar wilde gewoon aangeven dat je wat meer info had kunnen geven en die heb je nu gegeven daarvoor bedankt.

ikzelf heb geen aed maar ik denk dat het net is wat pleegje zegt je zet hem in om de medemens te redden of je laat ze zitten tot de pads verlopen en je toch weer geld moet uitgeven.
de stilte klonk inmens luid
(slachtoffer na de vuurwerkramp)

Een deel van het mens zijn,
bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte,
het ondergaan van nieuwe indrukken,
ook als zij niet passen in jouw perspectief

TNG/Inheritance, La Forge tegen Data

marjan

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 28 augustus 2013, 17:52:03 »
Stel je eens voor

je bent aan  het reanimeren en via een app weet je een aed te vinden. Maar later krijg je de rekening, terwijl jij alles gedaan hebt wat in je vermogen ligt.

worden we daar blij van  ????

waar en hoe kan dit in de toekomst opgelost worden zonder dat de ehbo-er gaat twijfelen

Pleegje

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 28 augustus 2013, 19:09:04 »

Dus als jullie andere informatie hebben, dan hoor ik deze graag.

En Pleegje: ik wil je reactie wel eens horen als jouw AED 6x per jaar wordt ingezet en jijzelf opdraait voor ruim 1200 euro aan onkosten.
Het is lekker makkelijk geld uitgeven als het van een ander is !

nou...dan ben je mooi met een kluitje in het riet gestuurd want verzekeraars vergoeden wel degelijk deze onkosten. Het moet alleen aangeleverd worden met alle gegevens. Inclusief de verzekeringsmaatschappij van degene die gereanimeerd is. En dan is er geen vuiltje aan de lucht.

en verder...ook al zou het 1200 euro op jaarbasis kosten....als je daarmee de mogelijkheid hebt om een mensenleven te redden...dan is dat toch verdomde weinig geld!!!!

en misschien nog een tip...als die mensen van de gele auto jouw pads gebruiken...waarom wissel je niet gewoon uit?? Kan bij diverse soorten monitoren namelijk en word geregeld gedaan.

Conclusie: informeer eens goed voordat je een niet zinvolle discussie start wat met 1 telefoontje te voorkomen en op te lossen is. Succes.

Offline baksteen

• Senior lid
  • Problemen los je alleen op door er wat aan te doen
  • Provincie: Gelderland
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 29 augustus 2013, 16:17:52 »
Vind het in zoverre een zinvolle discussie, dat ik er eigenlijk zelf ook nog niet over had nagedacht.
Ben in ieder geval nu wat wijzer, dankzij jullie.

De verzekeringspapieren van het slachtoffer.... tsa... 'k weet niet of ik die weg zou willen bewandelen. Denk alles afwegend ( aantal oproepen, aantal inzetten van mijn AED, aantal "geslaagde" acties, ) dat ik het allemaal maar voor lief neem.

instructeur Lotus
instructeur eerste hulp (met allerlei modules)

A1 Trainingen

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 29 augustus 2013, 21:13:40 »
Dus volgens Pleegje moet ik in vervolg eerst naar het pasje vragen van de zorgverzekeraar van het slachtoffer voordat ik een reanimatie start. Zo werkt het wellicht op jouw werkplek Pleegje (ziekenhuis en dokterspost) maar zo werkt het buiten op straat in het normale leven niet.

Ben je trouwens wel bekend met de Nederlandse wet op de bescherming persoon gegevens? Je krijgt niet zomaar informatie over patienten.

Mijn ingezette AED wordt niet vergoed door verzekeraars: Nationale Nederlanden, Interpolis, De Friesland zorgverzekeringen. Zelfs mijn bedrijfsverzekeraar vergoedt deze kosten niet. Dus als jij mij kan aanleveren in welke verzekeraars polis staat dat ze wel AED inzetten vergoeden ben ik je zeer erkentelijk en stap ik gelijk over.

PS onze huisarts is ook heel benieuwd naar je antwoord. Want ook hij kreeg geen vergoeding voor elkaar. Ondanks alle persoonsgegevens. Antwoord verzekeraar; staat niet de polis voorwaarden.

Met vr.gr. A1 Trainingen.

Pleegje

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 30 augustus 2013, 09:37:42 »
Dus volgens Pleegje moet ik in vervolg eerst naar het pasje vragen van de zorgverzekeraar van het slachtoffer voordat ik een reanimatie start. Zo werkt het wellicht op jouw werkplek Pleegje (ziekenhuis en dokterspost) maar zo werkt het buiten op straat in het normale leven niet.

Ben je trouwens wel bekend met de Nederlandse wet op de bescherming persoon gegevens? Je krijgt niet zomaar informatie over patienten.

Mijn ingezette AED wordt niet vergoed door verzekeraars: Nationale Nederlanden, Interpolis, De Friesland zorgverzekeringen. Zelfs mijn bedrijfsverzekeraar vergoedt deze kosten niet. Dus als jij mij kan aanleveren in welke verzekeraars polis staat dat ze wel AED inzetten vergoeden ben ik je zeer erkentelijk en stap ik gelijk over.

PS onze huisarts is ook heel benieuwd naar je antwoord. Want ook hij kreeg geen vergoeding voor elkaar. Ondanks alle persoonsgegevens. Antwoord verzekeraar; staat niet de polis voorwaarden.

Met vr.gr. A1 Trainingen.

a1-trainingen.....ik weet niet hoe slim je bent hoor..maar gegevens krijgen kan ook NA die tijd via de ge-eigende wegen. zelfs via de ambudienst; politie en verzekeringsmaatschappij. gewoon de situatie uitleggen...

en verder...ik heb je de informatie gegeven waar je om vroeg...dus succes ermee en je niet zo makkelijk laten afschepen. En die bedrijfsverzekeraar..'t word tijd voor een nieuwe denk ik.

En wat betreft die huisarts....via de verzekering?? haha...afschrijven op de middelen zou ik zeggen.....is een behandeling van een patient..hij kan het als DBO opvoeren.

en oh ja...ik werk niet in het ziekenhuis of dokterspost ;-)....dat ben ik ontgroeid.

=============================

Ik ben het een beetje beu dat iedereen altijd alles vergoed wil hebben omdat ze zo "sociaal zijn in de maatschappij" en "altijd denken aan anderen". En ook in deze discussie...als je een AED hebt die ingezet kan/gaat worden om te proberen iemands leven een stukje te verlengen...dan ga je niet zeuren over 200 euro voor een paar defipads. Dit is een habbekrats in deze situatie en op een mensenleven.

Dus...of je gebruikt de AED zonder gezeur OF je stopt ermee en je hebt er geen gezeur meer mee.  Ik ga in ieder geval niet meer in op reacties.

A1 Trainingen

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 30 augustus 2013, 12:42:55 »
Helaas speelt dit AED vergoedingen probleem op meer plekken in Nederland.
Zie in de bijlage een krantenartikel uit het Hengelo's Weekblad van dinsdag 30 juli.

Verder wil graag aangeven dat ik over 250 euro zelf niet moeilijk doe. Het door mij gereanimeerde slachtoffer is inmiddels weer thuis.
Waar ik over schrijf in mijn blog is het feit dat deze situatie een (financiŽle) drempel kan gaan opwerpen voor anderen die minder geld hebben. 

En dat is nu precies wat er aan de hand is in Twente. Doordat niemand de kosten gaat vergoeden gaan er AED verdwijnen en houden
goed bedoelde en zinvolle stichtingen als Twente Hart Safe en Groningen Hartveilig straks wellicht op te bestaan.

Mijn doelstelling is, met dit soort ophef te maken, om landelijk beleid te krijgen voor een AED inzet. Wellicht ook via de politieke weg.

Met vr.gr. A1 Trainingen

Pleegje

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: zaterdag 31 augustus 2013, 10:53:00 »
Helaas speelt dit AED vergoedingen probleem om meer plekken in Nederland.
Zie in de bijlage een krantenartikel uit het Hengelo's Weekblad van dinsdag 30 juli.

Verder wil graag aangeven dat ik over 250 euro zelf niet moeilijk doe. Het door mij gereanimeerde slachtoffer is inmiddels weer thuis.
Waar ik over schrijf in mijn blog is het feit dat deze situatie een (financiŽle) drempel kan gaan opwerpen voor anderen die minder geld hebben. 

En dat is nu precies wat er aan de hand is in Twente. Doordat niemand de kosten gaat vergoeden gaan er AED verdwijnen en houden
goed bedoelde en zinvolle stichtingen als Twente Hart Safe en Groningen Hartveilig straks wellicht op te bestaan.

Mijn doelstelling is, met dit soort ophef te maken, om landelijk beleid te krijgen voor een AED inzet. Wellicht ook via de politieke weg.

Met vr.gr. A1 Trainingen

vervelend...dan overlijden er meer mensen. worden de zorgkosten ook weer wat minder.