Auteur Topic: Studentenfeestje  (gelezen 13328 keer)

ehbo-er

• Gast
Re: Studentenfeestje
« Reactie #15 Gepost op: zaterdag 26 november 2011, 22:15:52 »
Als je belt met de ambulancedienst willen die je best laten weten hoe het is afgelopen als je uitlegd dat je ehbo verleend hebt aan het betreffende slachtoffer.

Heb je al gebeld en, zo ja, heb je al die informatie gekregen ?
(ik wil de inhoudelijke informatie niet te weten)
Waar over ze wel willen vertellen, is de rol van jouw binnen de reanimatie.

Offline JIM

• Super lid
  • Geslacht: Man
  • We zullen eens een poging wagen...
  • Provincie: Noord Brabant
« Reactie #16 Gepost op: zaterdag 26 november 2011, 22:25:33 »
Als je belt met de ambulancedienst willen die je best laten weten hoe het is afgelopen als je uitlegd dat je ehbo verleend hebt aan het betreffende slachtoffer.

Heb je al gebeld en, zo ja, heb je al die informatie gekregen ?
(ik wil de inhoudelijke informatie niet te weten)
Waar over ze wel willen vertellen, is de rol van jouw binnen de reanimatie.

Je hebt meerdere mogelijkheden. Je kunt gewoon rechtstreeks met de betreffende ambulancepost bellen, maar dan zal je wel de naam van de patient en het letsel  moeten weten en dan vertellen ze je hoe het is verlopen met het slachtoffer. Soms werkt de betreffende bemanning dan niet meer maar dan krijg je te horen wanneer je wel kunt bellen.

Ook kun je als je daar behoefte aan hebt een gesprek aanvragen met de betrokken bemanning maar dat lukt niet altijd en is eigenlijk alleen als je er erg mee zit.

Ik weet niet hoe het in andere regio's geregeld is maar zo hebben meerdere ehbo'ers uit onze vereniging het ervaren.
Rules are for the obedience of fools and the guidance of wise men.

(P)BLS/AED, EHBO, ex-SIGMA, (P)ALS, NLS, Anesthesieverpleegkundige, blablablabla...

tebby

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: zaterdag 26 november 2011, 22:32:17 »
ik heb de naam van de jonge dame, de leeftijd en het letsel.
dus dat moet te achter halen zijn. het enige wat ik wil weten is of het drugs was ja of nee om hier zelf van te kunnen leren.
vorige keer ook gewoon de ez gebelt en de informatie gekregen.

Offline timo147

• Nieuw lid
  • *
  • Geslacht: Man
  • EHBO is mijn lust en mijn leven
  • Provincie: Noord Brabant
« Reactie #18 Gepost op: donderdag 15 augustus 2013, 11:19:05 »
Ik reageer ook maar eens, ja ik heb het vermoede dat hier drugs in het spel is.
En om precies te zijn denk ik hier aan GHB. Ik heb het namelijk pas zelf mee gemaakt bij Roze maandag.
2 SO's GHB gebruik, 1 was al toen we aankwamen buiten bewustzijn.
De andere hebben we van beneden naar boven gebracht. En raakte daar zijn bewustzijn kwijt.
Bij eentje dacht ik dat ik midden in een reanimatie kwam, hij reageerde nergens op. Te lage hartslag, bijna of geen ademhaling.
Toen gingen we grove pijnprikkels toepassen. En toen lukte het met spoed. Gelukkig kwam het SO zo bij. Maar het heeft iets van 15 min. geduurd. Onze co÷rdinator kwam pas binnen 15 min. tegelijk met de ambu.
Ik ben Eerste Hulpverlener en First Responder.

Eigenaar van: Event Medical Team Nederland
info@eventmedicalteamnederland.nl