Auteur Topic: Rechterlijke uitspraak inzake het brandweerforum  (gelezen 7770 keer)

Offline johan

• Webmaster
  • Super lid
  • Geslacht: Man
  • Het ehboforum is mijn kind.
    • ehboforum.nl
  • Provincie: Overijssel
Rechterlijke uitspraak inzake het brandweerforum
« Gepost op: dinsdag 22 januari 2013, 01:23:51 »
Om op het EHBOforum het probleem, waar het brandweerforum nu mee zit, te voorkomen vraag ik aan ieder om dit artikel goed te lezen.

Het branweerforum is namelijk veroordeeld tot het betalen van een schade vergoeding aan een fotograaf van in totaal 12.572,63 vanwege auteursrechten.

Mocht het toch een keer voorkomen dat er op dit forum auteursrechten worden geschonden, dan zal ik de kosten die op mij verhaald worden, met alle mogelijke middelen bij de poster weder halen.

Hopende dat het met jullie medewerking nooit zover hoeft te komen.

Offline HV Leo

• Volwaardig lid
  • Geslacht: Man
  • het is zo het is, anders was het wel anders!
  • Provincie: Friesland
Re: Rechterlijke uitspraak inzake het brandweerforum
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 23 januari 2013, 18:49:24 »
Trieste zaak daar bij het brandweerforum....
Maar voor mij heb je gelijk om een ieder even weer bewust te maken van de risico's van "zomaar leuke plaatjes" posten
GEKHEID IS ERFELIJK, JE KRIJGT HET VAN JE KINDEREN...

Instructeur EHBO
Instructeur BLS/AED

Offline sterredag

• Nieuw lid
  • *
  • EHB-O is mijn lust en mijn leven.
  • Provincie: Gelderland
Re: Rechterlijke uitspraak inzake het brandweerforum
« Reactie #2 Gepost op: maandag 27 februari 2017, 19:45:13 »
Ik vond dit toch even interessant, ook al is het jaren na dato, blijft dit actueel.

Er is echter geen sprake  van directe zorgen, daar er op dat forum door moderators zelf deze foto's zijn geplaatst en het beheer niet actief reageerde op verzoeken tot verwijderen van auteursrechtelijk materiaal.

Kortom, zelf niet over de scheef gaan en een auteurs verzoek simpelweg inwilligen voorkomt een hoop ellende :)

https://blog.iusmentis.com/2013/01/30/de-aansprakelijkheid-van-het-brandweerforum-voor-fotos-geplaatst-door-leden/