Auteur Topic: Zaagverwonding  (gelezen 6111 keer)

Offline Hanzzzz

• Super lid
  • Geslacht: Man
  • Leren is proberen en duurt een leven lang.
  • Provincie: Utrecht
Zaagverwonding
« Gepost op: donderdag 15 maart 2012, 21:23:53 »
Eentje uit het archief. Zaagverwonding door electrische afkortzaag.

Nodig:
Brooddeeg
Houtlijm (wit)
Wondbodempasta (licht en donker)
lotuspalet
Dik bloed

Maak met broodeeg de wonden aan de duim, de hand en de vingers. Let er op dat de laag brooddeeg niet te dik wordt. Diepte simuleren we met donkere inkleuring.
Werk het opkleur gemaakte brooddeeg netjes weg in de eigen huid. Breng met een kwastje een laagje (witte)houtlijm aan op het brooddeeg, maar niet tot aan de overgang in de echte huid. Blijf daar een paar mm vanaf anders ga je de overgang zien.

Droog de lijm in met een fohn tot die bijna transparant is.
Maak nu de wondopeningen en je zult zien dat de lijm zich gaat gedragen als huid die opstroopt. Precies wat we willen.

Kleur de wonden die diep zijn donkerder in dan de wonden die ondieper zijn. Kleur de binnenzijde van de opgestroopte huid licht grijs/blauw. Breng eventueel nog wat houtlijm aan om meer stevigheid in de huid te krijgen.

Maakt de wond eventueel vuil.
Breng op de juiste wijze zo realistisch mogelijk het bloed aan. Denk daarbij aan de zaagrichting en de stand waarin het slachtoffer speelt of wordt aangetroffen. Zorg dat de enscenering klopt.
Let op!! Sommige foto's zijn eerder geplaatst, maar dan is er een andere techniek beschreven.
Groeten,
HANZZZZ

Offline wiki

• Super lid
  • www.EersteHulpWiki.nl
    • Eerste Hulp Wiki
Re: Zaagverwonding
« Reactie #1 Gepost op: donderdag 15 maart 2012, 23:46:05 »
Is dit grime of echt?
Op zoek naar informatie over Eerste Hulp? Kijk eens op de Eerste Hulp Wiki : http://www.eerstehulpwiki.nl

Offline aswin

• Aspirant lid
  • **
  • Doe maar gewoon dan doe je gek genoeg.
  • Provincie: Gelderland
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 16 maart 2012, 07:46:11 »
Dit lijkt me echt anders is dit super gegrimeerd :o
EHBO
Ploegleider-BHV
LOTUS

Offline Hanzzzz

• Super lid
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 16 maart 2012, 22:24:51 »
Nee hoor dit is grime. Dank voor het compliment :-) Het is mijn eigen hand. Wel ongeveer15 jaar terug.
Na enig experimenteren met de houtlijm kan je dit effect juist zo mooi bereiken.
Als je goed kijkt zie je dat de straaltjes bloed ook te snel zijn ingedroogt. Let ook op de diverse kleinere insnedes aan de rand van de wond op de vinger. Die lijken diep door donkere vulling. Eigenlijk zit daar helemaal geen brooddeeg en is daar alleen houtlijm voor gebruikt.Dat maakt het beeld juist zo realistisch. Als voorbeeld is wel een afbeelding van een echte verwonding gebruikt. Kwestie van proberen....proberen enz.
Eerst is hij misschien wel 10 keer mislukt. Soms heb je mazzel en klopt gewoon ineens alles. Dus foto maken.

Hanzzz
Let op!! Sommige foto's zijn eerder geplaatst, maar dan is er een andere techniek beschreven.
Groeten,
HANZZZZ

Offline Hanzzzz

• Super lid
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 16 maart 2012, 22:42:12 »
Ik heb nog even in de archieven gegraven. Ik heb de foto gevonden die mij destijds als voobeeld diende. Eigenlijk wilde ik dit dus namaken.
Groeten,
HANZZZZ