Auteur Topic: Waarschuwing van Kassa (Vara) echt even lezen  (gelezen 10793 keer)

Offline johan

• Webmaster
  • Super lid
  • Geslacht: Man
  • Het ehboforum is mijn kind.
    • ehboforum.nl
  • Provincie: Overijssel
Waarschuwing van Kassa (Vara) echt even lezen
« Gepost op: maandag 21 november 2011, 22:21:27 »
ZEER BELANGRIJK

Onderwerp: Waarschuwing van Kassa (Vara)

NEEM HET VOLGENDE VOORAL ZEER SERIEUS  !!

Stuur  deze waarschuwing z.s.m. door aan al je familie, vrienden en contacten  !!

Wees de komende  dagen zeer alert op mailen met bijlage getiteld: 'Postcard From Hallmark',  ongeacht van wie je deze ontvangt. Het bevat een virus dat een Postcard  Image opent, dat de hele harde (C) schijf van je computer aantast. Dit  virus kan ontvangen worden van iemand die jouw email adres in zijn / haar  contactlijst heeft staan. Daarom is het absoluut noodzakelijk dat je deze  mail naar al je contacten stuurt.

Het is beter deze mail 25 keer te ontvangen dan het  virus te ontvangen en deze te activeren.

Als je een mail ontvangt genaamd Postcard, ook  wanneer dit van een bekende komt, open het niet maar neem direct  maatregelen. Dit is het meest schadelijke virus ooit, zo is door CNN  bekend gemaakt. Dit virus is door Microsoft gekwalificeerd als het meest  vernietigende virus ooit. Het virus is gisteren door McAfee ontdekt en er  bestaat momenteel helaas nog geen reparatie mogelijkheid voor. Dit virus vernietigd de nulsector van je harde schijf, het deel waar de meest  wezenlijke informatie wordt opgeslagen.

Stuur deze mail door naar iedereen die je kent.  Wanneer je dat doet, kan wellicht grote schade aan vele computers worden  voorkomen.

Alvast  bedankt voor je medewerking.

Ook te lezen bij KASSA van de  VARA.

zwampie

• Gast
Re: Waarschuwing van Kassa (Vara) echt even lezen
« Reactie #1 Gepost op: maandag 21 november 2011, 22:36:08 »
ZUCHT

Als we nu eerst eens, voordat we allemaal in paniek raken, wat verder kijken dan onze neus lang is.

dit bericht is al zovaak rond gegegaan en in 2009 was al bekend dat dit een HOAX (oftewel nepmelding) was.
Voor meer info check deze site

wel je weten wat een HOAX is klik hier

Offline johan

• Webmaster
  • Super lid
  • Het ehboforum is mijn kind.
    • ehboforum.nl
  • Provincie: Overijssel
« Reactie #2 Gepost op: maandag 21 november 2011, 23:03:39 »
Dank je voor de mededeling Zwampie, zover had ik eerlijk gezegd nog niet gekeken.  .sorry.

Offline SurfMan

• Senior lid
  • Provincie: BelgiŽ
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 22 november 2011, 15:18:14 »
Alles wat je moet doorsturen is een hoax. Period.

Ik krijg nog wel eens goedbedoelde mailtjes die stammen uit 2005 waarbij je geld krijgt van Bill Gates als je dit doorstuurt naar tig anderen... Die krijg je dus met 150 adressen in de to-lijst en nog eens 1500 adressen in het ge-quote gedeelte.... Alle emailadressen op straat, spammers die dat mailtje ook krijgen weer blij. Die mensen krijgen een heel fijn mailtje van me terug :) Die mogen ze wat mij betreft ook doorsturen :)

ehbo-er

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 22 november 2011, 16:12:12 »
Ik heb eens zo'n verhaal tot de bron uit proberen uit te zoeken.
Ik weet niet wat het L$%&L precies was, maar de dame waar ik bij uit kwam, zo'n 7 jaar eerder, was er niet blij mee geweest.

zwampie

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: dinsdag 22 november 2011, 18:36:20 »
Misschien ff een tip voor de mensen die vaak aan veel Mensen mailen:
zet de geadresseerden in het vak BCC, zo kunnen de ontvangers niet zien aan wie je allemaal mailt.

scheelt een hoop mailtjes terug krijgen, en mogelijke spammers kunnen er niks mee.

ehbo-er

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 23 november 2011, 20:15:18 »
Misschien ff een tip voor de mensen die vaak aan veel Mensen mailen:
zet de geadresseerden in het vak BCC, zo kunnen de ontvangers niet zien aan wie je allemaal mailt.

scheelt een hoop mailtjes terug krijgen, en mogelijke spammers kunnen er niks mee.

ik stuur de email naar alle mensen die er in staan.
Daarbij vertel ik dat ik iedereen heb gemailt als BCC (blindcopy)
Scheelt inderdaad een hoop ellende