Auteur Topic: eerste les nieuwe seizoen  (gelezen 4545 keer)

Offline Peerpandabeer

• Super lid
  • Geslacht: Man
  • Provincie: Noord Brabant
eerste les nieuwe seizoen
« Gepost op: dinsdag 13 september 2011, 11:36:22 »
Gisteren mijn eerste les gegeven voor het nieuwe seizoen.
zoals elke les vroeg ik de mensen na het welkom of ze nog wat meegemaakt hadden op ehbo gebied wat ze de groep wilden mededelen.

er zat een jonge vrouw in de groep die vertelde dat ze haar 8maande oude baby had moeten reanimeren. helaas heeft het kind het niet gered. ze werd hierop door de politie als verdachte beschouwd en meegenomen voor verhoor naar het bureau (dit is standaard bij dit soort sterfgevallen, wist ik ook niet) nadat bekend was geworden dat het echt om een natuurlijke dood ging mocht ze weer gaan. op haar verzoek om geestelijke bijstand werd haar verteld dat slachtoffehulp nog wel een anderhalf duurde voordat ze konden komen en of het dan nog wel nodig was.

ik moet zeggen dat ik toen niet wist wat ik moest zeggen ik was echt flabbergasted. ze heeft de les ook niet geheel kunnen volgen en is voortijdig naar huis gegaan. daar had ik alle begrip voor. ze vroeg me wel of ze een keertje appart met mij en haar man een reanimatieles kon krijgen. dit heb ik uiteraard toegezegd desnoods bij haar thuis als dat voor haar en haar man beter is.
de stilte klonk inmens luid
(slachtoffer na de vuurwerkramp)

Een deel van het mens zijn,
bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte,
het ondergaan van nieuwe indrukken,
ook als zij niet passen in jouw perspectief

TNG/Inheritance, La Forge tegen Data

bonzo1515

• Gast
Re: eerste les nieuwe seizoen
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 13 september 2011, 11:39:32 »
Wat een verschrikkelijk verhaal!

Het zou toch niet moeten mogen dat de slachtofferhulp zolang op zich laat wachten?! Belachelijk!

Offline Jolanda

• Senior lid
  • Geslacht: Vrouw
  • Docendo discimus.
  • Provincie: Gelderland
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 13 september 2011, 15:35:46 »
Onbegrijpelijk, maar zo gaat het wel bij de politie. Je bent verdachte tot het tegendeel bewezen is.
Heel bijzonder dat ze toch de moed heeft gehad om naar de les te komen.
LOTUS
instructeur EHBO
instructeur BLS/AED
BHV-er
Ploegleider BHV

Marco

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 13 september 2011, 18:51:44 »
Hai Pandabeer,

Het schijnt inderdaad wel vaker voor te komen dat slachtofferhulp lang op zich laat wachten. Immers zij zitten niet hele dagen achter de telefoon te wachten tot ze gebeld worden. Ik ben het wel eens met je dat wanneer je slachtofferhulp nodig hebt, dat bij wijze van spreken elke minuut te lang duurt.

Trouwens wel een heftige gebeurtenis om een seizoen mee te beginnen. Heel dapper van de jonge vrouw om toch naar de verenigingsavond te komen.  En dat ze dan eerder weggaat, moet kunnen. Ik heb een hele waardering voor de vrouw dat ze dit met jullie als groep heeft durven en willen delen, petje af hoor!

Succes voor het komende seizoen, zowel voor de jonge vrouw die je beschreef als voor jou.

Offline Peerpandabeer

• Super lid
  • Geslacht: Man
  • Provincie: Noord Brabant
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 14 september 2011, 13:29:54 »
het probleem was ook nit de wachttijd maar de opmerking van de agent of het dan nog wel nodig was dat ze kwamen.

nee vond het ook heel moedig dat ze kwam en ons deelgenoot maakte van haar belevenis. eerder weggaan is nnoit een probleem in deze.
de stilte klonk inmens luid
(slachtoffer na de vuurwerkramp)

Een deel van het mens zijn,
bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte,
het ondergaan van nieuwe indrukken,
ook als zij niet passen in jouw perspectief

TNG/Inheritance, La Forge tegen Data