EHBO ++ > EHBO ++ handelingen

Ottawa Ankle Rules in de EHBO?

<< < (3/3)

AgzVpk:
Deze lijst is gemaakt voor huisartsen en poortartsen om te bepalen of er wel/geen foto gemaakt moet worden.
Er is namelijk maar één beroepsbeoefenaar die de diagnostische handeling van röntgenfoto's mag bepalen. En dat is een arts.

Het zal vast een machtig mooi score systeem zijn, maar het werkt niet in de EHV.
Ik noemde hierboven de AVPU, maar kijk naar de regel van 9. Zelfs die is lastig te onthouden (ooit wel eens achterhaald hoeveel dit precies nog weten?)
Eerste hulp is eerste hulp. En we moeten het niet ingewikkelder, en daarmee onaantrekkelijker maken.

wiki:

--- Citaat van: Bazzz81 op dinsdag 27 september 2011,  11:14:14 ---Het zal vast een machtig mooi score systeem zijn, maar het werkt niet in de EHV.
Ik noemde hierboven de AVPU, maar kijk naar de regel van 9. Zelfs die is lastig te onthouden (ooit wel eens achterhaald hoeveel dit precies nog weten?)
Eerste hulp is eerste hulp. En we moeten het niet ingewikkelder, en daarmee onaantrekkelijker maken.

--- Einde van citaat ---
Hij staat ook niet voor niets onder het kopje EHBO++ :). Er zijn veel regels moeilijk te onthouden. Het is ook geen regeltje dat je in de standaard EHBO moet opnemen. Maar ik kan me voorstellen dat mensen die georganiseerd EHBO'en op sportevenementen met een duidelijke uitleg deze regel kunnen gebruiken.

Interessant is wel dat men hier doorgaans wel vindt dat de eerstehulpverlener allerlei risicovolle handelingen moet kunnen uitvoeren, maar dat een beslisregel voor enkelletsels te moeilijk bevonden wordt. ::) ;D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Reageer

Naar de volledige versie