Auteur Topic: advies aanschaf tweedehands pop  (gelezen 7716 keer)

Offline Jolanda

• Senior lid
  • Geslacht: Vrouw
  • Docendo discimus.
  • Provincie: Gelderland
advies aanschaf tweedehands pop
« Gepost op: woensdag 30 maart 2011, 14:07:56 »
Beste Mensen,
Ik ben een beginnend instructeur EHBO/BLS/AED en ik heb de mogelijkheid een tweede hands reanimatiepop aanschaffen. Ik weet helaas niet of het een Annie of een Ambuman is.
Als ik mag kiezen tussen een Annie of een Ambu, welke kan ik dan het beste kiezen.
Waarop moet ik verder letten bij de aanschaf van een tweedehands reanimatiepop. Moet ik er alleen even op reanimeren en beademen of dat goed gaat, of ook helemaal openmaken.
Wat raden jullie aan.
Alvast hartelijk dank voor jullie adviezen.
LOTUS
instructeur EHBO
instructeur BLS/AED
BHV-er
Ploegleider BHV

Offline Maikel

• Senior lid
  • Geslacht: Man
    • Twitter
  • Provincie: Noord Brabant
Re: advies aanschaf tweedehands pop
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 30 maart 2011, 15:35:10 »
Ik ben geen instructeur maar volgens mij moet het niks uitmaken of het een Ambuman of Annie is, mogelijk nog even afwachten of instructeurs hier meer informatie voor je over hebben.

voor de controle van de pop zou ik je wel aanraden om de pop even open te maken, dit is niet extreem veel werk, maar je kunt wel zien hoe de ingewanden van deze pop er uit zien, mogelijk zie je slijtage, of is de pop vervuild aan de binnenkant.

groeten Maikel
Student Integrale Veiligheid

Offline mamamia

• Volwaardig lid
  • Geslacht: Vrouw
  • Provincie: Friesland
Re: advies aanschaf tweedehands pop
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 31 maart 2011, 12:01:21 »
Het voordeel van de ambuman is dat het makkelijker is om de longen te verwisselen en de pop is instelbaar. Je kunt dus zelf instellen hoe zwaar het is om de borstkas in te drukken. De ambuman is wat compacter om mee te nemen.

Op zich maakt het niet zoveel uit. Beide poppen zijn goed. Kijk ook even bij oudere "Annie's" hoever het hoofd achterover moet. Deze poppen zijn nog gemaakt voor de neklift en het lukt dan niet altijd goed om  er voldoende lucht in te krijgen met een kinlift.

Kijk verder wat er bij zit. Zijn de kleren nog netjes. Ritsen niet kapot? Zitten er extra longen bij, is de koffer nog netjes enz. Zitten er veel stickerresten op van de AED trainer. Die kun je er wel afhalen maar als dat niet gedaan is geeft dat wel iets aan over het onderhoud van de pop.

Persoonlijk zou ik kiezen voor een ambuman als ik de keus had. Zelf heb ik een Annie en die is best goed maar ik geef ook vaak les met de Ambu en die vind ik prettiger.

Succes met je aankoop.
Instructeur EHBO/BLS/AED
Instructeur EHBO aan kinderen/PBLS
Instructeur sport- en wandelletsels
Lotus