Auteur Topic: Lesplannen, wie kan mij helpen  (gelezen 13621 keer)

EHBO Lotte

• Gast
Lesplannen, wie kan mij helpen
« Gepost op: woensdag 16 maart 2011, 18:56:06 »
Hi,

ongetwijfeld al meerdere keren gevraagd...
maar wie kan mij helpen aan een lesplan en in het bijzonder een lesplan wat het afgelopen jaar tijdens een instructeurs examen gebruikt is en waarvoor diegene geslaagd is. Een ander goedgekeurd lesplan is ook goed, als het maar recent is.

Ik zie namelijk door de bomen het bos niet meer. Lever lesplannen in tijdens mijn opleiding (node)  maar krijg commentaar waar ik niets mee kan. Mijn mede collega's in opleiding hebben ook diverse varianten, die ook niet goed zijn.
Nu is mijn hoop gevestigd op jullie zodat ik aan de hand van een goed lesplan die van mij kan tunen. Het onderwerp maakt mij echt niet uit.

Dank alvast !

hv-engeltje

• Gast
Re: Lesplannen, wie kan mij helpen
« Reactie #1 Gepost op: woensdag 16 maart 2011, 19:18:59 »
Ik denk dat ik wel kan helpen ;) Stuur maar even een PM met een e-mail adres erin. Dan zal ik van het weekend mijn oude lesplannen opsturen. Bekend probleem trouwens  ::)

EHBO Lotte

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: donderdag 17 maart 2011, 11:53:47 »
Thanks !!!!

heb je inmiddels een bericht gestuurd.

Als nog iemand anders ideeen heeft dan zijn die van harte welkom.

gr. Lotte

Offline Maikel

• Senior lid
  • Geslacht: Man
    • Twitter
  • Provincie: Noord Brabant
« Reactie #3 Gepost op: donderdag 17 maart 2011, 12:28:43 »
hmm wat ik niet snap is dat er commentaar geleverd wordt waar je niks mee kunt, wordt er les gegeven door incompetente docenten? of zijn daar andere oorzaken voor?

dit is overigens geen verwijt, maar gewoon iets waar ik  nieuwsgierig naar ben.

groeten Maikel
Student Integrale Veiligheid

EHBO Lotte

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: donderdag 17 maart 2011, 17:40:54 »
laat ik het zo zeggen, wat de ene week goed is, is de volgende week fout.
Wat bij mij fout is, is bij anderen dan weer goed of andersom.
De commentaren zijn in de strekking van, het is niet goed, dit klopt niet, maar er wordt geen toelichting gegeven of uitgebreidere feedback.

Dus het is een vreselijk zoekplaatje en maar uitproberen bij elk schema wat het dan moet zijn. Lijkt wel mastermind van vroeger, geen kleur goed, een kleur goed, niets op de goede plaats  ;)
Bijvoorbeeld. Als er geen arts-docent komt opdraven dan zet ik in mijn schema dat het niet van toepassing is. Dat is niet goed.
Laat ik het helemaal weg omdat hij niet komt dan is het ook niet goed.
Wat moet ik dan beschrijven ?
Denk dat ik er nu maar inzet, hij komt niet, ik ken hem niet en kan hem niet bereiken voor een afspraak om af te spreken wat hij niet komt vertellen.  hmmm, zal ook wel niet goed zijn

gr. Lotte

Offline Maikel

• Senior lid
    • Twitter
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 17 maart 2011, 19:20:59 »
laat ik het zo zeggen, wat de ene week goed is, is de volgende week fout.
Wat bij mij fout is, is bij anderen dan weer goed of andersom.
De commentaren zijn in de strekking van, het is niet goed, dit klopt niet, maar er wordt geen toelichting gegeven of uitgebreidere feedback.

Dus het is een vreselijk zoekplaatje en maar uitproberen bij elk schema wat het dan moet zijn. Lijkt wel mastermind van vroeger, geen kleur goed, een kleur goed, niets op de goede plaats  ;)
Bijvoorbeeld. Als er geen arts-docent komt opdraven dan zet ik in mijn schema dat het niet van toepassing is. Dat is niet goed.
Laat ik het helemaal weg omdat hij niet komt dan is het ook niet goed.
Wat moet ik dan beschrijven ?
Denk dat ik er nu maar inzet, hij komt niet, ik ken hem niet en kan hem niet bereiken voor een afspraak om af te spreken wat hij niet komt vertellen.  hmmm, zal ook wel niet goed zijn

gr. Lotte

hmm incompetente docent docenten dus ;)
wat gebeurd er als je hier de docent mee confronteerd? of is dit praktisch onmogelijk?
of wat geeft de organisatie zelf aan?
Student Integrale Veiligheid

marjan

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: donderdag 17 maart 2011, 19:32:53 »
adem in   

adem uit

accepteren maar  (wanneer je klaar bent haal je opgelucht adem)

laat maar weten wat je wilt ontvangen kan ik kijken of ik het nog heb

Offline mamamia

• Volwaardig lid
  • Geslacht: Vrouw
  • Provincie: Friesland
« Reactie #7 Gepost op: donderdag 17 maart 2011, 21:43:17 »
Kijk eens achterin het boek didactiek als Basis. Daarin staat een uitgewerkt lesschema. Dit lesschema is de basis voor je lesplan.

Succes
Instructeur EHBO/BLS/AED
Instructeur EHBO aan kinderen/PBLS
Instructeur sport- en wandelletsels
Lotus

EHBO Lotte

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: vrijdag 18 maart 2011, 12:09:15 »

hmm incompetente docent docenten dus ;)
wat gebeurd er als je hier de docent mee confronteerd? of is dit praktisch onmogelijk?
of wat geeft de organisatie zelf aan?

Nou, dat heb ik geprobeerd, het leven op de opleiding wordt dan een stuk minder. Ze willen/kunnen hun eigen fouten niet inzien. Resultaat is dat ik nog minder uitleg krijg en het ligt allemaal aan mij. INmiddels is de halve klas al om extra uitleg gaan vragen....

EHBO Lotte

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: vrijdag 18 maart 2011, 12:10:36 »
Kijk eens achterin het boek didactiek als Basis. Daarin staat een uitgewerkt lesschema. Dit lesschema is de basis voor je lesplan.

Succes

Hi,
dank voor de tip.
Ik gebruik dat schema al. Als ik hem vervolgens uitwerk volgens dat lesschema, dan is het ook niet goed..... Rararara wat is het dan wel

EHBO Lotte

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: vrijdag 18 maart 2011, 12:15:55 »
adem in   

adem uit

accepteren maar  (wanneer je klaar bent haal je opgelucht adem)

laat maar weten wat je wilt ontvangen kan ik kijken of ik het nog heb

:)
Liefst een eindexamen opdracht omdat daar alles in moet zitten wat er in zou moeten zitten.
Maar een goedgekeurd lesplan is ook prima. Als je toevallig oververhitting hebt liggen dan zou dat mooi uitkomen anders maakt mij het onderwerp niet zoveel uit.

het gaat mij er niet om lesplannen te kopieren. Ik maak ze altijd zelf maar wil ze toetsen aan lesplannen van anderen zodat ik er hopelijk achter kom wat ik nog moet aanvullen en waarom die van mij niet goed zijn.

gr. Lotte

Offline Peerpandabeer

• Super lid
« Reactie #11 Gepost op: vrijdag 18 maart 2011, 21:53:33 »
tip: andere opleider zoeken en klacht indiennen bij de overkoepelende organisatie?
begrijp dat je via node de opleiding volgt.
de stilte klonk inmens luid
(slachtoffer na de vuurwerkramp)

Een deel van het mens zijn,
bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte,
het ondergaan van nieuwe indrukken,
ook als zij niet passen in jouw perspectief

TNG/Inheritance, La Forge tegen Data

lotus bammetje

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: zaterdag 19 maart 2011, 00:11:16 »
Lotte succes met je opleiding :thumb-up:, ik weet uit eigen ervaring hoe vervelend het is om zulke rare reacties te krijgen waar je niks mee kan en er zijn er meer die dit probleem hebben helaas. :'(
En inderdaad als je er iets over zegt dan word je dat niet in dank af genomen.
Ik heb maar 3 lesplannen gemaakt tijdens mijn opleiding en kreeg ook van die rare opmerkingen van mijn opleiders.
gelukkig had ik mensen om me heen die me erdoor geholpen hebben.
Ik snap er nu nog steeds weinig van hoor van die lesplannen hahaha.

EHBO Lotte

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: zaterdag 19 maart 2011, 12:31:06 »
tip: andere opleider zoeken en klacht indiennen bij de overkoepelende organisatie?
begrijp dat je via node de opleiding volgt.

Zit er inderdaad wel heel hard over na te denken omdat te doen inderdaad. Aan de andere kant moet ik nog maar 3 maanden, kunnen ook lang zijn hoor daar niet van, misschien wel te lang nog.

EHBO Lotte

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: zaterdag 19 maart 2011, 12:38:38 »
Lotte succes met je opleiding :thumb-up:, ik weet uit eigen ervaring hoe vervelend het is om zulke rare reacties te krijgen waar je niks mee kan en er zijn er meer die dit probleem hebben helaas. :'(
En inderdaad als je er iets over zegt dan word je dat niet in dank af genomen.
Ik heb maar 3 lesplannen gemaakt tijdens mijn opleiding en kreeg ook van die rare opmerkingen van mijn opleiders.
gelukkig had ik mensen om me heen die me erdoor geholpen hebben.
Ik snap er nu nog steeds weinig van hoor van die lesplannen hahaha.

Dank je Lotus bammetje.
Het is inderdaad een vervelende situatie want als ik er iets over zeg dan zijn inderdaad de rapen wel gaar.
Maar ja, je moet die plannen wel maken voor je examen...
het is wel raar dat er meerdere mensen, elke keer problemen mee hebben en dat dit probleem dus maar blijft 'doorzeuren'.
Je zou toch anders verwachten.

gr,
Lotte