EHBO-casus > casus: Wat heeft dit SO.
flauwvallen???
tebby:
vanavond zelf mogen ervaren hoe het is om geholpen te worden door ehbo-ers.
ik ben vandaag voor het eerst sinds 3 weken weer uit bed naar een longontsteking. mag weer uit bed en alles doen. dus ik zou 4 uurtjes naar school gaan.
in de les kreeg ik blauwe lippen en heb iemand gevraagd om me op te komen halen. was namelijk dood moe.
eenmaal naar buiten gelopen zakte ik in elkaar en was heel even een paar seconde weg.heb al 3 weken pijn op me borst met ademhalen (net of er een olifant op staat te dansen) en sinds vanmiddag ook hele zware armen. helaas door het vallen me enkel goed bezeert (nu blauw en erg dik) en me knie open gehaald.
wat ik me heel erg afvraag wat er nu is gebeurt. weet iemand dat?
morgen moet ik terug naar de huisarts want dit gaat niet goed. het is nu een uur geleden en pijn blijft
Julia:
Bij het zien van blauwe lippen gaan er bij mij alarmbellen rinkelen en zeker wanneer diegene vervolgens in elkaar zakt. Dan had je het ongetwijfeld benauwd. Denk dan aan iets cardiaals, echter daar is pijn op de borst die gekoppeld is aan de ademhaling a-typisch voor.
Je bent zelf verpleegkundige, waar denk je zelf aan?
Ik hoop dat je huisarts je gerust kan stellen.
Sterkte!
tebby:
ik weet het echt niet. ben er erg onrustig door en nu nog steeds kortademing, ondanks me medicatie. morgen maar weeeeer terug.
AgzVpk:
Waar denk je zelf aan als verpleegkundige zijnde?
Pijn op de borst, onrust, benauwd voelen, kan passen bij hyperventilatie, maar uiteraard wel eerst e.e.a. uitsluiten.
Wie weet veroorzaakt de longontsteking de benauwdheid en pijn op de borst met ademhalen (ligt ook enigzins voor de hand)
In elkaar zakken en een paar seconden weg zijn past weer bij syncope. Het snel bijkomen wijst weer in die richting.
Syncope kan weer volgen op hyperventileren/onrust/angst. Een vasovagale reactie om maar even zo te zeggen...
Maar wat zegt de huisarts dan?
tebby:
morgen langs komen en weer me bed in.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie