Auteur Topic: incident rapport  (gelezen 15652 keer)

Eelco(070)

• Gast
incident rapport
« Gepost op: dinsdag 12 oktober 2010, 15:35:09 »
Ik heb een incident rapport gemaakt. Deze is nu voor onze eigen vereniging maar kan op verzoek worden aangepast naar jullie eigen vereniging.

Het rapport is bedoeld voor incidenten waarbij overdracht op de ambulance dienst of naar de Huisarts(post) nodig om een duidelijke snelle overdracht te houden.

graag hoor ik jullie mening en verbeter punten. zal hier mee aan de gang gaan ook :) maar wel alles met respect

Offline Jacques Schenk

• Super lid
  • Jacques Schenk
    • De virtuele ALS koffer
  • Provincie: Zeeland
Re: incident rapport
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 12 oktober 2010, 15:56:01 »
Een nadeel van je formulier vind ik het feit dat de A/B controlles maar 1 keer genoteerd kunnen worden.
Vaak zul je iemand langere tijd op je post hebben (ter bewaking) en zul je meerdere controlles doen.
het is dan handig dat je meer controlles kunt vermelden.

Ik heb voor onze club ooit eens een formulier gemaakt wat we kunnen gebruiken bij grote feesten etc.
Deels wordt het gebruikt voor de overdracht, deels als bron voor statistieken, deels als archief voor ons zelf
Dat document sluit ik even bij, het is iets heel anders, maar misschien zijn sommige aspecten ook voor jullie handig om op te nemen

Treat the patient , not the number ...
Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

Bazzz81

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 12 oktober 2010, 21:59:57 »
Ik heb een incident rapport gemaakt. Deze is nu voor onze eigen vereniging maar kan op verzoek worden aangepast naar jullie eigen vereniging.

Het rapport is bedoeld voor incidenten waarbij overdracht op de ambulance dienst of naar de Huisarts(post) nodig om een duidelijke snelle overdracht te houden.

graag hoor ik jullie mening en verbeter punten. zal hier mee aan de gang gaan ook :) maar wel alles met respect

Ik vind 2 A4-tjes wel veel. Ik zou het eenvoudiger houden en iets sneller in te vullen.
Tevens gebruiken wij op onze formulieren de ABCDE methodiek.
In de D komt de AVPU en in de E de AMPLE voor. We maken gebruik van een tekeningetje met de voor en achterzijde van een lichaam waarop we aan kunnen kruizen waar er letsel is. Scheelt veel schrijfwerk. Een kruis op een linkeronderbeen bijvoorbeeld. Zet er een cijfer bij (bijvoorbeeld 1), en zet ernaast "1: snijwond, 4cm lang, 1cm diep.

Makkelijk en snel, en absoluut overzichtelijk. Ik zoek even een voorbeeld op...

tebby

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 12 oktober 2010, 23:16:45 »
ik ben bezig met zo formulier te ontwerpen
dus ben blij met jullie tips

vind 2 bladzijde erg lang.

Eelco(070)

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: woensdag 13 oktober 2010, 03:32:11 »
Een nadeel van je formulier vind ik het feit dat de A/B controlles maar 1 keer genoteerd kunnen worden.
Vaak zul je iemand langere tijd op je post hebben (ter bewaking) en zul je meerdere controlles doen.
het is dan handig dat je meer controlles kunt vermelden.

Ik heb voor onze club ooit eens een formulier gemaakt wat we kunnen gebruiken bij grote feesten etc.
Deels wordt het gebruikt voor de overdracht, deels als bron voor statistieken, deels als archief voor ons zelf
Dat document sluit ik even bij, het is iets heel anders, maar misschien zijn sommige aspecten ook voor jullie handig om op te nemen

mooi voorbeeld heb heem deels gekopiert:) alleen ik ben van mening dat de AB controle maar 1x hoeft bij ons omdat wij geen verpleegkundige (ofzo) hebben op de post dus houden niemand zelf voor observatie :) verderdenk ik dat de adres gegevens ook niet voor de EHV/AMb in eerste instantie gelijk van belang is naam en eventueel leeftijd/geboorte datum wel.

ik ben in elk geval aan de slag gegaan hier een nieuw formulie hopelijk is deze duidelijker:)

Offline Peerpandabeer

• Super lid
  • Geslacht: Man
  • Provincie: Noord Brabant
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 13 oktober 2010, 09:22:56 »
Dit is de letsellijst welke ik gemaakt heb voor mijn werk. hij is op A4 formaat

voor prive hetzelfde lijstje gemaakt maar dan op A5 formaat dat is wat handzamer
de stilte klonk inmens luid
(slachtoffer na de vuurwerkramp)

Een deel van het mens zijn,
bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte,
het ondergaan van nieuwe indrukken,
ook als zij niet passen in jouw perspectief

TNG/Inheritance, La Forge tegen Data

golly

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 13 oktober 2010, 15:56:29 »
Wanneer je iemand op de post hebt en de ambu belt zul je hem zeker moeten observeren tot de ambu komt.
Je hoeft t niet 20 x in te vullen, maar de gegevens 5 keer in kunnen vullen is prettig.
Probeer he t wiel niet opnieuw uit te vinden, de meeste organisaties die eh bieden hebben wel een dergelijk formulier, vraag er eens naar bij hen, is makkelijk!

Eelco(070)

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 13 oktober 2010, 16:05:48 »
Wanneer je iemand op de post hebt en de ambu belt zul je hem zeker moeten observeren tot de ambu komt.
Je hoeft t niet 20 x in te vullen, maar de gegevens 5 keer in kunnen vullen is prettig.
Probeer he t wiel niet opnieuw uit te vinden, de meeste organisaties die eh bieden hebben wel een dergelijk formulier, vraag er eens naar bij hen, is makkelijk!
is voor onze eigen vereniging :) dus wij heben hem nog niet :p maar daarom zet ik hem ook op het forum voor feedback en andere voorbeelden.

Offline Jacques Schenk

• Super lid
  • Jacques Schenk
    • De virtuele ALS koffer
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 13 oktober 2010, 17:40:46 »
Wij hebben ook maar 1 A4'tje, alleen dat A4'tje is dubbelzijdig, vandaar dat je in het document 2 pagina's ziet
Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

Eelco(070)

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: donderdag 14 oktober 2010, 01:34:11 »
is hier idd ook de bedoeling van.

Tevens is er misschiem iemand die en dergelijk rapport heeft van de ambulance dienst zelf.
Werkt ook voor hun makkelijkste als je het gelijkend heb, wel zo eenvoudig bij de 'overdracht' van de patient/s.o.

Offline Peerpandabeer

• Super lid
« Reactie #10 Gepost op: donderdag 14 oktober 2010, 08:49:36 »
je kan via het GHOR letsellijsten verkrijgen deze worden gebruikt bij grote incidenten en rampen door de Sigma en ambudiensten. is een standaard kaart. zal eens kijken of ik een voorbeeld exemplaar heb liggen.

Offline Jacques Schenk

• Super lid
  • Jacques Schenk
    • De virtuele ALS koffer
« Reactie #11 Gepost op: vrijdag 15 oktober 2010, 14:04:39 »
Ik ken geen letsellijsten bij ons, of bedoel je de gewondenkaart ?
http://home.planet.nl/~venem680/downloads/presentatie_gewondenkaart2%20hersteld.ppt

Offline Peerpandabeer

• Super lid
« Reactie #12 Gepost op: vrijdag 15 oktober 2010, 20:12:08 »
ja die bedoel ik sorrie voor de naams verwarring

Eelco(070)

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: zondag 6 februari 2011, 14:03:34 »
maar hebben jullie ook naast de dia presenatie (waar ik helaas weinig van snap:( want zie een groot verschil  tussen de triage van het ambu team en de "gewone'ehbo in het veld. bedoeld ook eigen lijk echt de patienten satus rapport ofzo van de ambulance diensten zelf.

ehbo-er

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: zondag 6 februari 2011, 17:22:18 »
Eelco,

Dit hangt van veel factoren af.
Je koopt toch ook pas een deur, als je de maatvoering van het kozijn weet.

inventariseer wat de interne organisatie wil registreren,
inventariseer wat de externe organsatie (de klant) wil registreren.

Ondanks dat je pas op het eind alle losse eindjes kunt vastknopen, moet je vanaf het begin  dit item meenemen.