EHBO-casus > casus: Wat heeft dit SO.
Motorcross...
red cross leutanend:
eerst dan nog maar een paar vragen
1 heeft hij nog ergens anders pijn dan aan het onderbeen/enkel/voet
2. hoe hard is hij gevallen
3. had hij bescherming om/aan
zo heb ik nog wel meer vragen maar dat bewaar ik voor de volgende keer
Yvonne:
Hij geeft pijn aan aan zijn voet maar kan niet precies de plek aanwijzen...
Hij is tegen een collega gebotst en heeft de voet tegen het stuur gekregen , had in de lucht , dus voor de val al pijn...
Hij had gewoon zijn wedstrijd motor kleren aan met versterkte laarzen...
Jacques Schenk:
Nou maar eens kijken of het lukt de laars uit te doen, wanneer je daar te lang mee wacht lukt dit door zwelling wellicht helemaal niet meer,
Wanneer dit door te veel pijn niet mogelijk blijkt maar doorsturen (crossers zijn over het algemeen minder kleinzerig als de gemiddelde Lotus ;) dus als ze zeggen dat het van de pijn niet kan dan is er vaak wel iets aan de hand)
Kunnen de laarzen wel uit dan maar eens kijken welke bewegingen en welke druk pijn tot gevolg heeft (en waar)
Yvonne:
Laars kan uit zij het met moeite, eigenlijk kunnen alle bewegingen worden gemaakt, wel met pijn...
De pijn was eigenlijk de trigger om verder te kijken.
As druk pijn op de enkel was er niet alleen op de grote teen en de teen naast de kleine teen...
Enkel kon alle kanten op draaien, zonder moeite...
Jacques Schenk:
Het is lastig om die asdruk pijn op die eerste en vierde teen te beoordelen zonder het zelf te voelen.
gaf druk op de gewrichten nog pijnklachten (vermoedelijk niet getest ?)
In dit geval zou ik adviseren om, wanneer de pijn na een paar uur nog aanwezig is, langs de huisarts te gaan
Koelen kan geen kwaad
Moet er nog een manche gereden worden ?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie