EHBO-casus > casus: Wat heeft dit SO.
Motorcross...
Yvonne:
Je loopt een dienst bij de motorcross.In de verte zie je dat iemand onderuit gaat.Hij staat op en hinkt met zijn motor aan de hand naar de kant.Zijn vrouw neemt daar de motor over en zijn dochter ondersteunt hem.Ze komen lopend naar de post...
Wat kun je verwachten aan letsels?
tebby:
uuuuh botbreuk van de voet?
kneuzing (meestal zijn motorrijders niet zo flauw)
corvangool:
Hallo Yvonne:
Ik sta al 6 jaar elke wedstrijd (12 p/jaar) te EHBO'en in Reusel (noord brabant) bij de motorcross en heb al vele letsels behandeld. Een motorcrosser weet meestal zelf het beste wat er is gebeurd en wat het probleem is. Als iemand hinkt zal er meestal een probleem met de enkel of een kneuzing aan het onderbeen zijn omdat een letsel aan de knie het bijna niet toelaat om te hinken en zal vermoedelijk dan wel blijven liggen. Let op dat verbrandingen aan het onderbeen evengoed kunnen gebeuren want dat is ook een veel voorkomend letsel bij de cross. Een verstuiking van de enkel is de meest voorkomend en voor hand liggend letsel. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. groetjes Cor.
Jacques Schenk:
Tja, er blijven wel heel veel opties open bij een dergelijke algemene beschrijving.
Dat hij hinkt laat de aandacht uitgaan naar de benen maar sluit letsels aan bijvoorbeeld pols zeker niet uit.
Kortom ik kan er eigenlijk niets zinnigs over zeggen
Yvonne:
Hij liep er zelf wel op, kon alle tenen nog bewegen en kon ook zijn enkel nog buigen...
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie