Auteur Topic: drugs  (gelezen 17237 keer)

the fist

• Gast
Re: drugs
« Reactie #15 Gepost op: donderdag 9 juni 2005, 16:52:00 »
Ikzelf kom zeer regelmatig in aanraking met drugs en wel in de uitgaanswereld. Heel regelmatig ben ik aanwezig op grote evenementen en houseparty's. Ik kan je melden dat je daar bijna alles wel tegen kom, van bijna coma's tot behoorlijke aggressie. Hiervoor hebben de hulpverleners die voor het bedrijf lopen verplicht de cursus EHBD-U moeten volgen, en dan de tak voor de hulpverlening ( dit is namelijk de uitgebreidste vorm met gastsprekers ). Ik kan alleen maar zeggen dat ik het allemaal geweldig vind, ondanks toch nog wel een stukkje aggressie.

Gegroet The fist

Druifje

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: vrijdag 10 juni 2005, 09:57:52 »
Fist, kun je me vertellen waar ik deze cursus kan volgen cq aanvragen???

Raimon

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: zaterdag 11 juni 2005, 20:36:16 »
Ik ben zelf EHBO en werkzaam bij RK en ik sta veel op evenementen waar ik ook vaak met drugs gevallen in aanraking kom.
Ik heb eventueel voor diegene die er informatie over wil informatie verschaffen.
In deze informatie zijn dingen te vinden over de behandeling bij drugs gevallen.

Diarai@raketnet.nl tav drugsbehandelingen

Raimon

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: zaterdag 11 juni 2005, 20:38:06 »
Mijn mail adres is diarai@raketnet.nl  tav drugsbehandelingen. voor diegen die info wil over de behandeling van drugs.

Raimon

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: vrijdag 28 oktober 2005, 17:21:48 »
Op mijn forum is ook het een en ander te vinden over drugs soorten en hoe te handellen dus bekijkdat is.

http://ehbo12.xsbb.nl

ademap

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: woensdag 22 februari 2006, 23:50:48 »
Eerste Hulp bij uitgaansdrugs, is een aanvulling op je eerste hulp training, die gegeven word door Instructeurs die opgeleid zijn door Educare Groningen.
In Nederland zijn er een stuk of 12 gecertificeerde eerste hulp instructeurs die deze opleiding mogen geven.

Ook ik geef die training. Natuurlijk krijgen de cursisten bij voldoende bekwaamheid, een certificaat van Educare en Trimbos Instituut.

Morannon

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: woensdag 27 juni 2007, 22:22:16 »
na de zomerverkantie ga ik een cursus ehbd volgen bij de Tielse Ehbo vereniging en ik kijk daar best naar uit. zowieso vind ik het hebben van de kennis de moeite waard en daarnaast kan het je altijd van pas komen. zo heb ik ook weleens diensten bij de hockey vereniging en wat ze daar doen is niet bepaald hockeyen... dat is een groot zuipfestijn, waar ook nog regelmatig drugs om de hoek komen kijken. daarnaast vind ik het ook prive handig om de cursus te volgen, want je zal er in het uitgaansleven ook regelmatig mee te maken krijgen.

maar zoals ik al zei, alle kennis is de moeite van het hebben waard!!

Offline Jacques Schenk

• Super lid
  • Jacques Schenk
    • De virtuele ALS koffer
  • Provincie: Zeeland
« Reactie #22 Gepost op: vrijdag 29 juni 2007, 07:52:47 »
alle kennis is de moeite van het hebben waard!!

Begrijp ik je niet of bedoel je "Alle kennis is de moeite van het verkrijgen waard"  ???
Treat the patient , not the number ...
Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

Morannon

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: vrijdag 29 juni 2007, 12:11:23 »
je snapt wat ik bedoel, bij ons in Tiel zeggen we "alle kennis is de moeite van het hebben waard"

het idee achter de woorden is in ieder geval overgekomen!

eddy

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: vrijdag 29 juni 2007, 23:05:53 »
zo heb ik ook weleens diensten bij de hockey vereniging en wat ze daar doen is niet bepaald hockeyen... dat is een groot zuipfestijn, waar ook nog regelmatig drugs om de hoek komen kijken.

nog maar 1 hockeytornooi meegemaakt, maar de ervaring was dezelfde  ;D
We zouden er twee dagen na elkaar staan, en de tweede dag lag er 's morgens eentje z'n roes uit te slapen in onze tent. Paar minuten en ettelijke pijnprikkels nodig gehad om die uit z'n "coma" te halen  ;D

Offline ehbo-er

• Super lid
  • Geslacht: Man
  • Provincie: Noord Brabant
« Reactie #25 Gepost op: zaterdag 30 juni 2007, 14:07:09 »
alle kennis is de moeite van het hebben waard!!

Met kennis moet je zorgvuldig om gaan.
Soms belet je kennis datgene  te doen wat gedaan moet worden.
Kennis hebben is dan een ballast.

Ben jij helemaal normaal ?
En hoe voelt dat ?

davidhulp

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: dinsdag 13 september 2011, 11:23:22 »
Ik heb het idee dat drugsvergiftigingen minder vaak voorkomen op dat soort hockeyfeesten dan drankvergiftiginen!:P
Wat een vreselijke zuipfestijnen zijn dat zeg

Alain

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: donderdag 15 september 2011, 14:08:21 »
vind het een beetje raar dat het RK er niets mee doet.. Ook op niet- risicovolle evenementen heb je de kans om tegen drank/drugsmisbruik aan te lopen.. Je kunt als hulpverlener beter voorbereid zijn op de scenario's die dan kunnen ontstaan.. Vaak als er 1 is die plat gaat door overdosis of drank/drugs in combi met medicijnen oid, zijn daar ook zijn vriendjes nog, die het dan ook niet bij een colaatje en een smintje hebben gehouden.. Moet je als hulpverlener klaar voor zijn, hoe ga je ermee om?

Ik denk dat een cursus omgaan met agressie ook wel interessant is voor menig evenementen-hulpverlener, maar door dat te zeggen ga ik alweer off-topic, want dergelijke situaties met agressie e.d. kun je overal wel tegenkomen..

@tebby: om terug te komen op je vraag, heb bij de marechaussee in het kader van de opiumwet ook wel wat aandacht gekregen op het punt van eerste hulp bieden bij dergelijke so's. maar die informatie was zo minimaal als het maar zijn kan, meer politiegericht dan hulpverleningsgericht. Zou wel graag een cursus EHBD-U willen doen. Je weet maar nooit wanneer je het nodig hebt.

Offline EHBO Midden Nederland

• Nieuw lid
  • *
  • EHBO Midden Nederland
    • EHBO Midden Nederland
  • Provincie: Utrecht
« Reactie #28 Gepost op: zondag 16 oktober 2011, 00:48:48 »
Hallo,

Wij als EHBO Midden Nederland brengen vanaf februari 2012 het 1e Hulp Boek uit bij drank- en drugsongevallen !! Compleet met docentenhandleiding en mss daarbij een vaste powerpoint !!

Dit boekje gaat gericht over drank- en drugsongevallen in het uitgaangscircuit.
Hans & Sabine Agterberg
Team EHBO Midden Nederland
www.ehbo-midden.nl
info@ehbo-midden.nl

Offline Peerpandabeer

• Super lid
  • Provincie: Noord Brabant
« Reactie #29 Gepost op: zondag 16 oktober 2011, 18:07:34 »
Hallo,

Wij als EHBO Midden Nederland brengen vanaf februari 2012 het 1e Hulp Boek uit bij drank- en drugsongevallen !! Compleet met docentenhandleiding en mss daarbij een vaste powerpoint !!

Dit boekje gaat gericht over drank- en drugsongevallen in het uitgaangscircuit.

prijs en hoe te bemachtigen?
de stilte klonk inmens luid
(slachtoffer na de vuurwerkramp)

Een deel van het mens zijn,
bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte,
het ondergaan van nieuwe indrukken,
ook als zij niet passen in jouw perspectief

TNG/Inheritance, La Forge tegen Data