Auteur Topic: Foto en beschrijving grime open breuk  (gelezen 20383 keer)

ehbo68

• Gast
Re: Foto en beschrijving grime open breuk
« Reactie #15 Gepost op: dinsdag 23 december 2008, 16:52:22 »
Surfman, kan jij me dan een foto bezorgen van een grime die aan je eisen voldoet?

ik vraag me af waarom?
Als jouw lotus gediplomeerd is, dan weet hij/zij heus wel hoe hij dit letsel moet grimeren.

Onze simulanten (Vlaamse OngevalSimulanten) kennen maar een paar grimes open beenfracturen. Ik heb ook niet veel fracturen in werkelijkheid gezien daarom dacht ik laat ik eens informeren op dit forum. Maar als jullie daar problemen met hebben mag dit onderwerp gerust gesloten worden. Het leven is meer dan grimes. ;)

En die paar die ze dan kennen zou dan toch voldoende moeten zijn?
Wat is daar dan het probleem van?

En nee het gaat er niet om dat ik of wij hier problemen mee hebben.
Het gaat ons hier in deze discussie over de reden van jouw vraag. Het snel opzetten.

En dat is mijn en van een aantal anderen het bezwaar. Namelijk, dat dit ten koste gaat van de kwaliteit van het grimeerwerk.

Vragen staat vrij op dit forum, daar is het ook voor. Maar ook voor het geven van onze mening.

The Co

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: dinsdag 23 december 2008, 17:09:04 »
ehbo je moet het niet zo zwart wit zien denk ikke ik begrijp merteko wel
voor een opleiding hoeft de grime niet spectaculair te zijn maar moet hij vooral functioneel zijn. de uitgebreide grime is leuk voor de herhaling en oefeningen.
Nobody hartelijk dank dat je bijspringt.

Als LOTUS wil ik graag weten, voor welke groep EHV-ers ik optreed:
Gevorderden 30 jaar ervaring
Gevorderden 1 jaar ervaring
Beginnersgroep.

Aan de hand van deze info, kan ik mijn verwonding aanpassen.

Gevorderden 30 jaar ervaring => OBB zoals die van HANZZZZZ (kan ook dijbeenhalsbreuk zijn, vaak alleen angetipt de huid, bot terug onder vlees, maar lekkere grote wond met veel vlezige bestanddelen en heel veel bloed))
Gevorderden 1 jaar ervaring => OBB eenvoudig, bv alleen kleine open wond, zonder bot of  helemaal geen wond, maar acteren doordat wond onder broek zit. (beetje bloed zichtbaar of juist helemaal niet)
Beginnerscursus => Wond, met stukje bot.

Maar wat ik grimeer is goed en netjes en zo realistisch mogelijk. Denk er nl ook aan, dat deze EHV-ers wel eens hulp zouden dienen et gaan verlenen aan mijn dierbaren. En JA dan wil ik het 100% hebben. En dan maakt het niet uit waar voor ik optreed.

Merteko: Uw VOS is toch lid van een vereniging waar hij de vragen kan stellen en anders kan hij dit doen op dit forum. Ik denk nl dat het ZIJN/HAAR taak is om dat te doen. En echt het is niet erg om die vraag te stellen, maar overwin je angst. je kan er alleen maar sterker van worden.

Maar op de vraag van merteko terug te komen:
Overigens er zijn eigenlijk maar vier typen verwondingen voor OBB:

A: Open wondje met beetje bloed geen bot zichtbaar.
B: Open wond met bot stukje zichtbaar.
C: Hele grote wond met bot zichtbaar.
D Hele grote vleeswond zonder bot zichtbaar of diep in vlees liggend en zichtbaar dat deze gebroken is.

Uw Vos kan hier mee spelen en doen en laten wat hij wilt. Er zijn zoveel ensceneringen van te maken en daardoor zoveel verschillende wonden, dat HIJ/ZIJ  zich heerlijk kan vermaken

Offline Hanzzzz

• Super lid
  • Geslacht: Man
  • Leren is proberen en duurt een leven lang.
  • Provincie: Utrecht
« Reactie #17 Gepost op: dinsdag 23 december 2008, 18:34:09 »
In bovenstaande kan ik mij helemaal vinden. Overigens ben ik van mening dat ook een VOS een prima botbreuk kan maken. Kijk ook eens in het archief op deze site. Daar vindt je vast wel wat je zoekt. Het gaat echter niet alleen om het maken maar belangrijker nog: het op de juiste manier ensceneren en spelen.

Veel succes.
Let op!! Sommige foto's zijn eerder geplaatst, maar dan is er een andere techniek beschreven.
Groeten,
HANZZZZ

The Co

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: dinsdag 23 december 2008, 18:36:35 »
In bovenstaande kan ik mij helemaal vinden. Overigens ben ik van mening dat ook een VOS een prima botbreuk kan maken. Kijk ook eens in het archief op deze site. Daar vindt je vast wel wat je zoekt. Het gaat echter niet alleen om het maken maar belangrijker nog: het op de juiste manier ensceneren en spelen.

Veel succes.

Mijn dank is enorm, o GROTE meester

Offline Peerpandabeer

• Super lid
  • Geslacht: Man
  • Provincie: Noord Brabant
« Reactie #19 Gepost op: dinsdag 23 december 2008, 23:42:56 »
voor een opleiding hoeft de grime niet spectaculair te zijn maar moet hij vooral functioneel zijn. de uitgebreide grime is leuk voor de herhaling en oefeningen.

Ben ik het niet mee eens. Ik geef op dit moment een Eerste Hulp cursus. Als ik aan de lotus een open beenbreuk zou vragen te grimeren, dan wil ik er wel eentje die er uit ziet zoals het echt is, en niet een snel opgeplakt dingetje... Het hoeft niet zo uitgebreid als op de foto's van Hanzzz, want daar ontbreekt de tijd voor (alhoewel ik al instructeur moeilijk kan inschatten hoe lang de lotus daar mee bezig is), maar het moet wel realistisch zijn.

realistisach en spectaculair hoeven niet hetzelfde te zijn. de grime moet wel accuraat en mooi zijn ook realistisch maar niet spectaculair als hansz hem gemaakt heeft standaard volgens het lotus boek is goed zat.

overigens ben ik het met the CO eens
de stilte klonk inmens luid
(slachtoffer na de vuurwerkramp)

Een deel van het mens zijn,
bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte,
het ondergaan van nieuwe indrukken,
ook als zij niet passen in jouw perspectief

TNG/Inheritance, La Forge tegen Data