Auteur Topic: hondenbeten  (gelezen 12469 keer)

blondie

• Gast
hondenbeten
« Gepost op: maandag 20 augustus 2007, 23:20:22 »
Ik ben op zoek naar foto's van hondebeten op site heb ik gelezen dat er jaarlijks 30000 mensen worden gebeten door een hond, maar ik kan geen
foto's van vinden wie helpt mij.

Groetjes blondie

Kadertje

• Gast
Re: hondenbeten
« Reactie #1 Gepost op: maandag 20 augustus 2007, 23:36:50 »
Ik zal morgen mijn fototoestel meenemen naar een cursus dag voor training van politie honden. Beetje geluk moet ik er toch tenminste eentje opkrijgen ;).

Rovertje

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: maandag 20 augustus 2007, 23:38:33 »

Offline Jacques Schenk

• Super lid
  • Jacques Schenk
    • De virtuele ALS koffer
  • Provincie: Zeeland
« Reactie #3 Gepost op: maandag 20 augustus 2007, 23:38:47 »
Nou met een beetje zoeken op Google kom je zelf ook een heel eind hoor  ;)

Jacques
Treat the patient , not the number ...
Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

Anne

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: zaterdag 1 september 2007, 15:50:05 »
Of de zoekfunctie gebruiken van dit forum ;) Dan kom je dit onderwerp tegen: http://www.ehboforum.nl/index.php?topic=424.0

gerard nijhuis

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: donderdag 13 september 2007, 22:38:16 »
Leuk hť zo'n huisdier?

eddy

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: vrijdag 14 september 2007, 09:31:45 »
Inderdaad leuk, en dan zeker wanneer dat huisdier wel bang is voor iemand, maar die persoon niet als zijn "baas" ziet. Ik bevind mij in dat geval, onze hond werd gekocht door mijn vrouw en dochter, en is die van in het begin gaan verdedigen, jammer genoeg dus ook tegen mij, als ik soms onbewust iets te agressief rechtsta, ... enz. De hond wegdoen is een optie voor mij, maar is dat niet voor mijn vrouw en dochter.

Ik word dus regelmatig wel eens gebeten, al zien mijn bijtwonden er lang niet zo vreselijk uit als op voorgaande foto's. Doorgaans word ik gebeten in voet of onderbeen. Vroeger gebeurde dat ook wel eens in de handen, maar omdat zoiets niet zo handig is als je in de hulpverlening zit, probeer ik dat vooral te vermijden.
Mijn ergste bijtwonde totnogtoe was net naast de oksel, ik lag namelijk neer, en die keer ben ik, omwille van het ontstekingsrisico in de buurt van een slagader (hogere potentiŽle kans op septische shock als een ontsteking (bij slecht verzorgde wonde) in de bloedbaan terecht komt) toch wel even naar een dokter getrokken, die mij 5 dagen antibiotica heeft voorgeschreven, en ook mijn tetanus-inenting heeft vernieuwd.

Als ik er aan denk, zal ik eens foto's maken, moest het mij nog eens overkomen, al hoop ik uiteraard dat het niet meer gebeurt, want buiten ontsteken, doet zoiets telkens wel tamelijk veel pijn  :'(

Gewone bijtwonden simuleren, zou ik doen door twee scheurwonden, met tussenin een paar oppervlakkige verwondingen. Doorgaans heb je een iets diepere wonde van een hoektand, en oppervlakkige verwondingen van de voorste, en meestal kleinere tanden. De structuur van die verwondingen is tamelijk rechtlijnig maar toch wel ook licht onregelmatig. (Hierboven benadert de bijtwonde aan de knie nog het meest mijn type van bijtwonde).

Ik hoop dat deze getuigenis van een "ervaringsdeskundige" (tegen wil en dank :-\) je al wat verder helpt.

Offline SurfMan

• Senior lid
  • Geslacht: Man
  • Provincie: BelgiŽ
« Reactie #7 Gepost op: vrijdag 14 september 2007, 10:30:45 »
Gezien de voorgeschiedenis met "gevoelige" berichten, de disclaimer:
Dit bericht heb ik geschreven als impulsieve reactie op het bericht van Eddy. Dit is mijn mening, mijn conclusie, en kan als schokkend worden ervaren. Ik schrijf ze louter op om mensen te laten lezen hoe ik er over denk, omdat ik denk dat daar het forum ook voor bedoeld is. Het is geenzins mijn bedoeling om mensen te kwetsen, dan wel over mensen te oordelen. Bij vragen over dit bericht kun je mij altijd benaderen, en ben ik bereid om tekst en uitleg te geven.

Bericht volgt:

Als ik even op Eddy mag reageren: Met ongeloof en verbijstering zit ik je verhaal te lezen! Ik hoop dat jij geen kindertjes van kennissen op bezoek krijgt.  Of zit het lieve beestje dan in de garage waar hij ťcht niet uit kan....  :-\

Ik snap niet dat je dit toelaat. Ik ken je vrouw natuurlijk niet (Oost Duitse kogelstootster misschien?  ;) (is grapje, geen belediging)), en ik wil ook echt niet over jou of haar oordelen, ik zie het vanuit jouw verhaal zoals jij het vertelt (genoeg ingedekt??), maar voor mij is dit echt ontoelaatbaar. Ik snap ook niet dat je vrouw jou laat bijten. Ik had die hond subiet teruggebracht naar het asiel. En als niet mag.... Dan is het wel duidelijk waar de liefde ťcht ligt. (Mijn persoonlijke conclusie, geen oordeel)

Ik hoop voor je dat er snel een oplossing komt. (Als het beestje van rennen houd, en stokken achterna rent, kun je es een stok de A2 op gooien  ;)  (En dat was ook een grapje, de A4 mag ook  ;). Ik ben absoluut tegen dierenmishandeling, ook tegen mensenmishandeling trouwens...)

Cor B.

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: zaterdag 15 september 2007, 11:46:40 »
Tja, dat is wel een beetje een vervelende positie waar je in zit.
Zelf heb ik geen hond, ook nooit gehad, dus ik praat even naar wat ik heb gehoord.
Een oude kennis van mij had een dergelijk probleem met zijn hond. (Hond wil niet luisteren, grommen en bijten naar het baasje...)

Het punt is, dat in een groep honden verschillende rangorden zijn, zeg maar een hiŽrarchie van hoog naar laag.
Ik denk nu dat deze hond de vrouw als hogere orde ziet en daaraan onderdanig moet zijn, de man wordt als lagere rangorde beschouwd, waar de hond dus bovenstaat.

Ik denk dat er een oplossing ligt door het maar eens op een confrontatie met het beest te laten komen. (Mijn kennis heeft het beest letterlijk aangepakt; hij kwam er niet geheel ongeschonden uit, maar de rangorde was wel hersteld) Of dat de juiste methode is zal ik niet beweren, maar het is wel prettig als het resultaat oplevert.

Laat de hond uit met een flinke riem om z'n nek. Niet luisteren.. ruk aan de riem. Laat zien dat JIJ de baas bent. Niet luisteren betekent voor het beest .. voelen, op een vervelende manier. (Komt uit Dierenmanieren of weet ik hoe dat programma heette van Martin Gaus..)
Nu ben ik tegen dierenmishandeling, maar als ik gebeten zou worden denk ik dat ie toch een flinke tik op z'n neus kreeg.
Zorg, dat je in de rangorde weer boven hem komt staan.

Overigens zijn er ook nog opvoedcursussen voor honden. Wellicht dat je daar ook eens je licht kunt opsteken.
Kijk maareens op http://www.martingaus.nl/

Voor de rest: STERKTE

eddy

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: maandag 17 september 2007, 14:18:37 »
Bedankt, Cor, voor het leuke antwoord.
Voor geen hondenbezitter te zijn, sla je de nagel toch wel aardig op de kop.
Hetgeen je oude kennis verkondigde, komt namelijk zo goed als overeen met hetgeen onze dierenarts vertelde. Het klopt inderdaad dat de hond denkt dat hij tussen mijn vrouw en mezelf staat.
Onze dierenarts had dan ook eerder goede raad voor mijn vrouw mee te geven, dan voor mij. Mijn vrouw zou de hond meer moeten gaan terechtwijzen, iets waar ze intussen trouwens mee begonnen is. Het is ook allemaal nog vrij nieuw, dus echt resultaten heb ik er nog niet van. Afgelopen 3 weken ben ik ook niet meer gebeten.
Ik ben trouwens ook de enige waar hij al eens agressief tegen is, met mijn dochter is er geen probleem. Het probleem stelt zich ook nooit wanneer ik alleen thuis ben met de hond, of m.a.w. wanneer er geen hierarchie-probleem bestaat.
Ik weet niet of het tot een confrontatie laten komen, zo een goed idee is. Ik vrees trouwens dat ik er dan ook niet ongeschonden zou uitkomen. En anderzijds moet ik de hond "iets aandoen", en dat in het bijzijn van mijn vrouw en dochter, en daar komt dan wellicht ook reactie op. Hondenliefhebbers kunnen dat niet zo goed hebben  :P

Cor B.

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 18 september 2007, 23:43:41 »
Ik denk dat je vrouw zal moeten inzien, dat je het beest niets aandoet, maar dat je hem iets leert..... waar jullie uiteindelijk allemaal voordeel van zullen hebben.

Maar als dat niet mag, dan blijft niets anders over dan zelf alleen de hond uitlaten.
Ze hoeft toch niet alles te weten.........

joshua

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: woensdag 19 september 2007, 14:08:40 »
men moet eens ophoudem honden als lid van het gezin te behandelen.
Integendeel, je moet jezelf opstellen als lid van de hond z'n/haar roedel.

en daarin past alleen terechtwijzing wil je de hond onderaan de rangorde geplaatst zien.

ambu 954

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: woensdag 19 september 2007, 16:02:36 »
Alle lief en aardig wij hebben hier thuis een herder
maar als hij ook maar 1 keer iemand bijt ( behalve de ongenode gasten ) dan is hij hier de langste tijd geweest
maar hij zal het ook niet doen denk ik daarvoor is hij te goed opgeleid ook tegenover vreemden.

maar nogmaals hier worden we niet gebeten door een hond  zoja dan heeft hij wel pech :-\
ps als jullie er niet tegen op treden word het van kwaad tot erger