Auteur Topic: gelatine  (gelezen 11169 keer)

kwestroo

• Gast
gelatine
« Gepost op: zondag 10 juni 2007, 19:12:41 »
Ik heb vandaag gelatine gemaakt, en dit in een schoon glazen potje gedaan. Kan iemand mij vertellen hoe lang ik dit kan bewaren, en of dit in of buiten de ijskast moet.
Na afkoelen heb ik het geprobeerd op te warmen met een dompelaar. Dit was niet zo'n succes, het verhitte heel snel, waardoor de gelatine de neiging had om te verbranden, en de dompelaar zat helemaal onder de gelatine. Ik ga maar kijken voor een  flessenwarmer, of zet het potje in een kan, waarvan ik dan het water verwarm met de dompelaar.
Gr. Crien

benhengelo

• Gast
Re: gelatine
« Reactie #1 Gepost op: zondag 10 juni 2007, 22:12:35 »
Hoi Crien, gelatine gewoon bij kamer temperatur bewaren in een niet afgesloten potje.

Blijft zeer lang goed, meestal is het eerder op dan dat het kapot is.

Als je echte brand wonden wilt moet je die dompelaar vaker gebruiken,
je bent levens gevaarlijk bezich.
Een dompelaar is niet te regelen en veels te snel boven de juiste gebruikstemperatuur.
Collegas willen nog wel eens de magnetron gebruiken en weten nu ook hoe een brandwond voelt.

Gebruik gewoon een flessenwarmer, deze koop je al voor een

Garoet out Hengel.

Annez

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: zondag 10 juni 2007, 23:46:07 »
Hoi Crien,

jij heb die flessenwarmer neem ik aan voor dinsdag nodig?  Waar ben jij ingedeeld want als dit in leiden is, wil ik hem wel voor je meenemen hoor! Dan kan je hem daar gebruiken als je dat wilt! en kan je op je gemak verder zoeken naar eentje die tweedehands is, want je kan zo ding makkelijk op rommelmarkten op de kop tikken voor een eurootje!

kwestroo

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: maandag 11 juni 2007, 12:22:08 »
Dag Neb,

Ik heb die dompelaar niet zelf verzonnen, het staat toch echt in het lotus boek, maar ik was er zelf al achter gekomen dat het geen succes was. Dat levensgevaarlijk valt naar mijn mening wel mee, ik voel echt wel van te voren of de vaseline niet te warm is, zo naief ben ik echt niet. Maar bedankt voor je reactie.

kwestroo

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: maandag 11 juni 2007, 12:25:54 »
Ha Annez,

Ik ben ingedeeld in het Groene Hart ziekenhuis in Gouda. In welk ziekenhuis ben jij  ingedeeld? Als het goed is krijg ik morgen een flessenwarmer van een collega. In ieder geval bedankt voor je aanbod.
Gr. Crien

Annez

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: maandag 11 juni 2007, 16:05:00 »
zelf ga ik naar Leiden, vond ik mooiere tijden :P

Dus helaas zie ik je niet, maar wel veel succes morgen!

kwestroo

• Gast
Re: gelatine Annez
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 13 juni 2007, 18:41:09 »
Ha Annez, hoe is het gisteren verlopen in Leiden? Alles goed gegaan?

Annez

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 13 juni 2007, 20:11:38 »
Het was heel leuk, goed verzorgd allemaal!  We waren daar met 40 lotussen en 10 figuranten.

Zijn eerst door sigmateam opgevangen in de tent, daarna met ambulance naar het ziekenhuis gebracht.

Het waren 5 leuke uren!!  Doe het zo weer!  en jij hoe was het daar?

kwestroo

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: woensdag 13 juni 2007, 20:50:47 »
Het was heel rommelig. Vanuit het ziekenhuis zelf waren er heel veel figuranten die door iemand van oov gegrimeerd werden. Er was een tijdsschema, die op een gegeven moment totaal niet meer klopte. De dame die alles coordineerde vanuit het ziekenhuis liet op een gegeven moment sommige figuranten wel 2 of 3 keer op gaan, zij hadden T1 letsel. Wij met T2 en T3 letsel moesten even wachten. Dat even werd 1,5 uur. Toen het zover was dat we naar de eerste hulp moesten werd de oefening gestopt door een arts. Zij hadden namelijk 28 mensen behandeld, terwijl er maar 25 s.o. zouden komen volgens het draaiboek, met als gevolg een mede lotus en ik hoefden niet te spelen. Een beetje teveel figuranten meerdere keren laten spelen. Foutje en bedankt. Ik heb daar dus voor jan doedel gezeten. Erg balen, na zoveel grimeerwerk en alles erom heen. Er viel ook niet meer over te praten om nog 2 s.o. te laten gaan, ook niet door de medewerker van oov. Een goede leer voor de volgende keer, om er sneller achteraan te gaan, en mijn mond open te trekken, al was ons niet bekend, dat ze om 20.00 uur zouden stoppen met de opvang van s.o. , i.p.v. 20.30. Fijn dat het bij jullie wel goed verlopen is.

hanekip

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: donderdag 14 juni 2007, 21:46:24 »
hoe was het recept van de gelatine ook al weer heb dit gehad maar ben het kwijt
bvd :D

benhengelo

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: donderdag 14 juni 2007, 22:26:24 »
Recept, LOTUS leerboek bladzijde 60

grootnis.

lotus bammetje

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: vrijdag 15 juni 2007, 13:15:32 »
Het was heel rommelig. Vanuit het ziekenhuis zelf waren er heel veel figuranten die door iemand van oov gegrimeerd werden. , zij hadden T1 letsel. Wij met T2 en T3 letsel moesten even wachten. Dat even werd 1,5 uur. Toen het zover was dat we naar de eerste hulp moesten werd de oefening gestopt door

Oke snap ik het nu goed dat er figuranten van het ziekenhuis waren die T1 slachtoffers speelden en dat de Lotussen T2 en T3 waren??? :o

Dan denk ik bij mezelf waarom hebben ze dan nog lotussen nodig in het algeheel.
Normaal gesproken neem je lotussen voor de T1 en T2 en figuranten voor de T3 letsels.

Maar dit zal wel aan mij liggen.
 ???

kwestroo

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: vrijdag 15 juni 2007, 16:03:42 »
Waarschijnlijk hebben ze het door elkaar gehaald, want T2 en T3  waren hier de zwaargewonden, en T1 de licht gewonden. Zoals je al eerder kon lezen, het was heel rommelig.

Annez

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: zaterdag 16 juni 2007, 00:05:54 »
Dat is jammer inderdaad, bij ons was het daarintegen waanzinnig goed geregeld! Sigma liet T2 en T3 in de tent, totdat de T1 allemaal per ambu naar het zieknhuis waren. In het ziekenhuis aangekomen direct de goede artsen aanwezig. die waren al op de hoogte gesteld van onze komst.

Ook de rest was een pluim waard! veel te veel eten, koffie en snoep!!!

We zijn zeker niets tekort gekomen!  Nee bij ons in Leiden was alles juist weer TOP! was alleen een lange zit van kwart voor 5 tot kwart voor 10, want ook wij hebben wel lang moeten wachten, maarja dat is meestal bij dit soort grote oefeningen!