Auteur Topic: Kneuzing  (gelezen 14421 keer)

janwillem

• Gast
Kneuzing
« Gepost op: vrijdag 22 december 2006, 13:11:25 »
Hallo allemaal ik ben op zoek naar een duidelijke foto van een kneuzing, mag op elke gemakkelijk te grimeren plaats zitten. Ik ben pas in opleiding en moet dus met simpele middelen e.e.a opzetten, geen gebruik van kleurpallet o.i.d.
wie laat wat zien?
Al vast bedankt en allemaal een fijne Kerst en een goede jaarwisseling gewenst.

Jan Willem.

P.S. Gezien de reactie van Jacques (bedankt hiervoor) het volgende verzoek: indien mogelijk,graag een foto van het grimeren van een "verse"kneuzing.

Gert Wagenmakers

• Gast
Re: Kneuzing
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 22 december 2006, 14:25:07 »
Ha Jan Willem,

Helaas, ik ben ook pas gestart met de opleiding en ik sta voor hetzelfde probleem.

Offline Jacques Schenk

• Super lid
  • Jacques Schenk
    • De virtuele ALS koffer
  • Provincie: Zeeland
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 22 december 2006, 17:24:24 »
Hoe kneuzingen er uit zien wordt door veel verschillende factoren bepaald, zoals wat voor soort weefsel is er gekneusd (bot, spier, huid etc)
Sommige kneuzingen zijn van buiten niet te zien, bij anderen zie je boven de kneuzing een beschadiging van de huid.
Kneuzingen uiten zich vaak als onderhuidse bloedingen met blauwe (gele groene) plekken als gevolg, obver het algemeen hoe ouder hoe meer kleuren
een paar voorbeelden:

Let wel op dat je het realistisch houdt, kom niet met het verhaal "ik ben net van de trap gevallen" terwijl je een kneuzing laat zien die alle kleuren van de regnboog heeft en dus al veel ouder is.
Dergelijke verkleuringen treden niet direkt op en je ziet dat aspect nog wel eens mis gaan bij Lotussen, het verhaal is 'vers' maar de gegrimeerde wond alles behalve...
Dat geldt voor bovenstaande voorbeelden eigenlijk ook, ze zijn alemaal geruime tijd oud, dus moet het een verse kneuzing Zijn gebruik minder kleuren en ook lichtere kleuren en nogmaals heel vaak is er direct na bijvoorbeeld een enkelkneuzing weinig tot niets te zien

Jacques
Treat the patient , not the number ...
Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

Offline Hanzzzz

• Super lid
  • Geslacht: Man
  • Leren is proberen en duurt een leven lang.
  • Provincie: Utrecht
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 23 december 2006, 16:09:38 »
Deze zijn wat kleiner en wat eenvoudiger te maken.
Zijn al wel enkele uren oud. Als ze jonger moeten dan geen of minder blauw en alleen maar weinig rood.

Hanzzz
Let op!! Sommige foto's zijn eerder geplaatst, maar dan is er een andere techniek beschreven.
Groeten,
HANZZZZ

janwillem

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: zondag 24 december 2006, 16:04:43 »
ok Hanzzz, bedankt dit is zo ongeveer wel wat we zochten, gaan we proberen.

Groet Jan Willem.

The Co

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: zondag 24 december 2006, 17:26:54 »
Ik heb dit ooit eens van het forum gekregen (geloof ban HANZZ)
Misschien heb je er wat aan.

Offline Jacques Schenk

• Super lid
  • Jacques Schenk
    • De virtuele ALS koffer
  • Provincie: Zeeland
« Reactie #6 Gepost op: zondag 24 december 2006, 17:29:46 »
Mooi overzicht, jammer dat de ehbo periode (<1 uur) net ontbreekt, maar vaak zie je dan alleen maar een heel dik oog, soms met enige verkleuring maar vaak ook niet.

jacques

Maar JanWillem stuur maar eens een fotootje van het resultaat.

jacques
Treat the patient , not the number ...
Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

The Co

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: zondag 24 december 2006, 17:32:33 »
Mooi overzicht, jammer dat de ehbo periode (<1 uur) net ontbreekt, maar vaak zie je dan alleen maar een heel dik oog, soms met enige verkleuring maar vaak ook niet.

Voor mij was het de bedoeling om de gradaties van de blauwkleuring aan te geven.
En helaas is deze niet gegeven voor kleiner dan een uur.

Gert Wagenmakers

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 26 december 2006, 11:18:49 »
Dank, ga er mee aan de slag