Auteur Topic: vorderingen LOTUS opleiding  (gelezen 77131 keer)

Offline schipper

• Volwaardig lid
  • Geslacht: Man
  • Provincie: Zeeland
Re: vorderingen LOTUS opleiding
« Reactie #165 Gepost op: maandag 23 november 2009, 14:37:03 »
Hoi Helga, jammer dat je gezakt bent, maar laat de moed niet zakken!!!
Volgende keer beter.

Als alles goed verloopt, dan mag onze groep cursisten volgend jaar rond april een soort "tentamen" doen, en volgend jaar december examen.

Joost
EHBO, Reanimatie, AED, wandelletsel, verbinding/comminucatie, opleiding LOTUS

Helga

• Gast
« Reactie #166 Gepost op: woensdag 25 november 2009, 10:23:43 »
Hallo Eer en Schipper,

dank jullie wel voor jullie berichtjes. Vanavond gaan de lessen weer beginnen en ga er weer heen.
Heb wel een heel dubbel gevoel maar dat zal moeten slijten (hoop ik)
Wel hoop ik dat er gauw een bericht komt hoe het nieuwe examen moet gaan, zou voor mijn gevoel erg prettig zijn omdat je dan weet waar je dingen anders moet doen.

Groetjes,
Helga

Offline baksteen

• Senior lid
  • Problemen los je alleen op door er wat aan te doen
  • Provincie: Gelderland
« Reactie #167 Gepost op: woensdag 25 november 2009, 13:18:35 »
 Het "nieuwe examen"  legt wat expliciter de nadruk op het verhaal om het letsel heen.
Dus het hoe is het zo gekomen verhaal, kompleet met ongevalstoedracht, en enscenering.

Jouw instructeur Lotus ( studieleider) moet op de hoogte zijn van de richtlijnen met betrekking tot deze verandering.

Is trouwens niet echt een verandering, want bij de "oude" examens kwam dat al min of meer aan de orde bij het vrije letsel.

Deze nieuwe methodiek is gebaseerd op het modulaire lessysteem, waarbij je meerdere gefaseerde certificaten kan behalen.

Als jouw (gevraagde) letsels en stoornissen goed uitgebeeld worden slaag je voor het diploma simulatieslachtoffer.
Ben je daarnaast ook in staat om goed te verwoorden en evt. op papier uiteen te zetten hoe een door jouw bedacht letsel of stoornis ( of combi) veroorzaakt kan zijn, kompleet met daarvoor benodigde attributen en kleding etc. slaag je voor het onderdeel Lotusslachtoffer.

Kan echter alleen als je ook al geslaagd bent voor het simulatieonderdeel.
 Maak je dus niet te druk over allerlei extra lesstof o.i.d. Leer van je aandachtspunten en aanmerkingen en ga vol vertrouwen het volgende examen in.

Succes !!
r het
instructeur Lotus
instructeur eerste hulp (met allerlei modules)

Offline adria580

• Aspirant lid
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • Provincie: Noord Brabant
« Reactie #168 Gepost op: donderdag 26 november 2009, 23:09:47 »
ik kom zelf uit de vereneging vandaan waar schippertje heeft mee gedaan aan de oefening.
en weet zelf uit mijn tijd in de opleiding,dat wij als aspirant met een oefening weggingen er altijd onze rots /opleider meeging,en ben er van overtuigd dat dit ook de enige manier is om alleen te gaan lotussen als je geslaagd bent,
dus wel zoveel mogelijk als aspirant mee op pad,maar wel met begleiding.
de oefening vond het schippertje geslaagd,nou wij als vaste lotussen vonden dat niet,er viel op lotusgebied nog veel bij te spijkeren,maar dat is vaak met een oefening.
je moet altijd naar het totaal plaatje kijken en niet naar de aparte individu,je draait een oefening tenslotte samen met elkaar

Offline schipper

• Volwaardig lid
« Reactie #169 Gepost op: donderdag 26 november 2009, 23:46:23 »
ik kom zelf uit de vereneging vandaan waar schippertje heeft mee gedaan aan de oefening.
en weet zelf uit mijn tijd in de opleiding,dat wij als aspirant met een oefening weggingen er altijd onze rots /opleider meeging,en ben er van overtuigd dat dit ook de enige manier is om alleen te gaan lotussen als je geslaagd bent,
dus wel zoveel mogelijk als aspirant mee op pad,maar wel met begleiding.
de oefening vond het schippertje geslaagd,nou wij als vaste lotussen vonden dat niet,er viel op lotusgebied nog veel bij te spijkeren,maar dat is vaak met een oefening.
je moet altijd naar het totaal plaatje kijken en niet naar de aparte individu,je draait een oefening tenslotte samen met elkaar

adria,

logisch dat jij er een andere kijk op hebt dan ik.
En ik denk dat, als ik zover als jou ben, ook op die manier naar zulke oefeningen zult kijken.
Maar...ik heb er nog steeds veel plezier in hoor!!!

Joost

Offline adria580

• Aspirant lid
  • **
« Reactie #170 Gepost op: vrijdag 27 november 2009, 14:42:15 »
het is ook belangrijk dat je er plezier in hebt,maar je moet iets overbrengen op een ander,en dat is het hoofddoel van een lotus.
ben vorig jaar mijn eigen bedrijf opgestart,en weet hoe belangrijk het is om kwaliteit te leveren.
en daar voldeed de oefeing in ossendrecht niet aan,en ik zeg alleen maar in het algemeen mensen blijf bij je eigen leest,speel je casus en daar mee uit.
en zo heb je met zijn allen in die oefening je eigen taak en dat heb ik gemist

slagertje

• Gast
« Reactie #171 Gepost op: vrijdag 27 november 2009, 22:14:37 »
hey helga,

jammer dta je gezakt bent, maar laat de moed niet zakken. de volgende keer beter.
het is en blijft een moment oplijft afhankelijk van de examinators die je hebt. dus je hebt niet altijd alles zelf in de hand.

deze ex-lotus (ben 3 jaar  gestopt) gaat aankomende maandag starten met een lotus curces nieuwe stijl. ja je leest het geod ik ga de curces helemaal op nieuw doen, dit voornamelijk omdat ik dat zelf wil. ik zit nu bij een nieuwe kring, heb een neiuwe start in mijn leven gemaakt en het bloed kroop waar het niet gaan kan.
ik houd jullie op de hoogte

dikke knuffel d'n slager

Offline schipper

• Volwaardig lid
« Reactie #172 Gepost op: vrijdag 27 november 2009, 23:02:52 »
het is ook belangrijk dat je er plezier in hebt,maar je moet iets overbrengen op een ander,en dat is het hoofddoel van een lotus.
ben vorig jaar mijn eigen bedrijf opgestart,en weet hoe belangrijk het is om kwaliteit te leveren.
en daar voldeed de oefeing in ossendrecht niet aan,en ik zeg alleen maar in het algemeen mensen blijf bij je eigen leest,speel je casus en daar mee uit.
en zo heb je met zijn allen in die oefening je eigen taak en dat heb ik gemist

Als je het er niet mee eens bent, dan lijkt me het verstandig om dat aan te kaarten bij de desbetreffende personen die die oefening in elkaar gezet hebben.
Die wisten dat wij, als leerling lotus, niet dezelfde capaciteit en kwaliteit hebben als een volwaardig lotus...
Verder hebben we over jouw klacht niks te horen gekregen op onze cursus.

Joost

Offline Eer

• Senior lid
  • Eerstehulpverleners blijven nodig!
    • Straining opleidingen
  • Provincie: Utrecht
« Reactie #173 Gepost op: vrijdag 27 november 2009, 23:38:30 »
Poeh, Slager, knap hoor.
Fijn dat je weer bezig kunt zijn met 'je ding'. ik vind het knap dat je het nog eens gaat doen.
Succes!!
Instructeur EHBO, BLS, PBLS, AED
Lotusslachtoffer

Offline adria580

• Aspirant lid
  • **
« Reactie #174 Gepost op: zaterdag 28 november 2009, 10:20:49 »
snap niet dat je dit op je zelf betrekt ,dan heb je toch echt niet gelezen wat er staat,maar gelezen wat je denkt dat er staat,en bij ons op de club wordt echt wel geevalueerd hoor,maar dat komt niet in drievoud bij jou aan ,je bent tenslotte geen lid van onze vereneging.
dus betrek het niet op jezelf,maar op ons allemaal

Offline schipper

• Volwaardig lid
« Reactie #175 Gepost op: zondag 29 november 2009, 00:05:40 »
....OKAY!