Auteur Topic: Sheets  (gelezen 16798 keer)

Kadertje

• Gast
Re: Sheets
« Reactie #15 Gepost op: maandag 3 maart 2008, 10:31:59 »
Ik snap Nobody wel.

Sommige mensen hebben moeite met het maken van sheets als er precies wordt verteld of omschreven hoe het moet gebeuren, niks mis mee. Het grootste deel van de mensheid heeft hier problemen mee.

Maar als ze eenmaal een voorbeeld hebben gezien weten ze wat er wordt verwacht en hoe het werkt. Een voorbeeld doet het vaak beter als een omschrijving.

Dit doen we toch ook in onze lessen, de theorie denken ze te snappen maar het kwartje valt pas als ze de praktijk eens hebben gezien.

jes123

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: maandag 3 maart 2008, 21:11:24 »
Waar de één goed in is laat de ander weer liggen.
Een presentatie maken in powerpoint is maar een klein onderdeel van het lesgeven.
En mijn ervaring is dat veel instructeurs erin doorslaan, niet weten hoe een sheet moet worden opgebouwd en te veel tekst presenteren.
Een goede instructeur verstaat zijn vak en hoeft naar mijn mening niet een ster te zijn in het maken van presentaties maar wel van kennisoverdracht.
Een presentatie van een ander gebruiken? Waarom niet! Waarom zou je uren gaat zitten zweten als een ander dit al heeft gedaan ;D
Jes  :D

ehbo-er

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: dinsdag 4 maart 2008, 00:45:48 »
Een presentatie van een ander gebruiken? Waarom niet! Waarom zou je uren gaat zitten zweten als een ander dit al heeft gedaan ;D

als je de olympische spelen wilt winnen, zul je meer moeten doen, dan het aantrekken van de kleding van de vorige winnaar.
Door uren bezig te zijn met de presentatie, wordt de presentatie jouw presentatie die vlekkeloos aansluit op jouw manier van lesgeven.

johnehbo

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: dinsdag 4 maart 2008, 00:52:51 »
zie mijn aanbod in je persoonlijk bericht. Wil wel een keer langs komen om je de grond beginselen van powerpoint uit te leggen en je op weg te helpen met het begin van je presentatie.

Anne

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: dinsdag 4 maart 2008, 01:00:05 »
geef een man een vis dan eet hij voor een dag en leer een man vissen dan eet hij voor het leven! ;)

Kadertje

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: dinsdag 4 maart 2008, 09:38:08 »
Powerpoint is voor mij niets meer of minder dan een ordinair spiekbriefje wat wordt geacepteerd.
Heb ook wel eens een les bijgewoond dat ik aan het eind van de avond afvroeg of het een EHBO les was of een les powerpoint. Zag er geweldig uit allemaal en wat je wel niet allemaal kunt doen met powerpoint. Maar waar de les over ging?

ehbo68

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: dinsdag 4 maart 2008, 13:15:39 »
Zal ik jullie eens wat verklappen? 

Ik weet perfect hoe ik een PP presentatie in elkaar moet zetten en hoe ik het presenteren. Maar ik heb het nog nooit in mijn lessen gebruikt.

Schema's e.d. schrijf ik het liefst zelf uit. Dit doe ik vaak in combinatie met een OLG.
Als ik aan mijn cursisten foto's of illustraties wil tonen, dan maak ik daar zelf een transparant van (als deze niet standaard bestaat) en gebruik ik de OHP.
Alle verenigingen waar ik werk hebben allemaal wel een OHP in huis en anders neem ik die van mezelf mee.
Via marktplaats voor 50 euro op de kop getikt. Eentje die je helemaal tot koffermodel in elkaar kunt vouwen.

ehboverzamelaar

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: vrijdag 22 augustus 2008, 21:16:20 »
als je nu gewoon op zoek gaat naar het boekje van H.J. Verschoor verbanden in beeld (heb er wel dubbel) of naar het boekje Doek en zwachtel verbanden van de EHBO-vereniging rotterdam  uitgegeven door de firma Zwagers (heb ik ook nog wel dubbel

marjan

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: donderdag 25 december 2008, 21:24:12 »
iot het boekje is verboden, Staat op de