Auteur Topic: eerste hulp langs de lijn  (gelezen 5988 keer)

afrikaan

• Gast
eerste hulp langs de lijn
« Gepost op: zaterdag 2 februari 2008, 17:18:36 »
Heb net het boek eerste hulp langs de lijn uitgegeven door het oranje kruis en de knvb ontvangen en bekeken. Het viel mij direct op dat er veel dingen anders staan beschreven als in het standaard ehbo boek en het boek eerste hulp bij sport ongevallen.

Wie kan mij vertellen welk boek / richtlijnen er moeten worden aan gehouden , en wat het nut is geweest van de verschillen.

Ik ben persoonlijk van mening dat het gewone oranje kruis boek door slag gevend is , maar zou graag andere meningen willen weten

ehbo-er

• Gast
Re: eerste hulp langs de lijn
« Reactie #1 Gepost op: zondag 3 februari 2008, 20:42:42 »
Heb net het boek eerste hulp langs de lijn uitgegeven door het oranje kruis en de knvb ontvangen en bekeken. Het viel mij direct op dat er veel dingen anders staan beschreven als in het standaard ehbo boek en het boek eerste hulp bij sport ongevallen.

Wie kan mij vertellen welk boek / richtlijnen er moeten worden aan gehouden , en wat het nut is geweest van de verschillen.

Ik ben persoonlijk van mening dat het gewone oranje kruis boek door slag gevend is , maar zou graag andere meningen willen weten

Het OK boekje is een basisboek, het boek wat jij nu hebt is een aanvulling daarop.
Zonder te weten wat er precies instaat, is het specifiek geschreven voor een bepaalde doelgroep en de daarbij behorende ongevallen. de hulpverlening is daarop aangepast.

Kadertje

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: maandag 4 februari 2008, 10:30:22 »
Het boek langs de lijn is geen aanvulling op het oranjekruis boekje.
Ik heb zelf dit boek ook in mijn bezit. Heb er ook al een les in gegeven bij een voetbalvereniging. De groep bestond uit een paar trainers en begeleiders.

Het boekje is geschreven in samenwerking met het Oranje Kruis en de KNVB. Het is specifiek geschreven voor de meest voorkomende ongevallen bij voetbal.
Het is inderdaad anders inelkaar gezet als het boekje sportletsels, ik denk ook niet dat je deze twee met elkaar moet vergelijken.

Voor trainers en begeleiders van jeugd en seniorenelftallen is het mijns inziens wel aan te raden. Want hoeveel trainers, begeleiders en/of toeschouwers bij deze wedstrijden weten iets van de EHBO? Laat staan bij de trainingen waar bijna of geen toeschouwers zijn.

ehbo-er

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: maandag 4 februari 2008, 22:53:45 »
Ik heb het besteld en zal na ontvangst inhoudelijk reageren

jes123

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 5 februari 2008, 22:10:10 »
Hai Eerste Hulp langs de lijn is een aparte cursus voor leken.
Het is geen aanvulling op het Oranje Kruis Boekje. Dat is het boekje Sport.
Eerste Hulp langs de lijn geef je in 6 uur aan leden en spelers van voetbalclubs.
Wel kun je als docent adviseren om een aantal mensen ook op te laten leiden voor het eenheidsdiploma.

GroetJes