Auteur Topic: koelen (spoelen)  (gelezen 26360 keer)

Anne

• Gast
Re: koelen (spoelen)
« Reactie #15 Gepost op: dinsdag 26 april 2005, 09:09:08 »
Thuis heb ik water voldoende bij de hand dus dan is het geen probleem. Ook in sporthallen, kantines en evenementenhallen is vaak water en dan heeft dat mijn voorkeur boven een zak doperwten lijkt me niet erg smakelijk om die tegen een stel zweetpoten te leggen om hem vervolgens te open en op te eten. Dit moet immers wel omdat je groente niet voor een tweede keer mag invriezen.

Groet Anne

Wuppie_84

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: dinsdag 3 mei 2005, 17:35:05 »

Hey hey,

Ik gebruik het liefst die eenmalige koeldingen. Heb die ooit op een beurs gekocht en vind het echt geweldige dingen. Helaas zijn ze op en moet ik dus niet op een andere manier koelen. Meestal gebruik ik een fles met water, een vrieselement (die blauwe dingen die je in koeltassen doet) met een handdoek eromheen, zakje met ijsklontjes en een doek er om heen of gewoon onder de kraan/douche. Ligt er gewoon aan wat er op dat moment te krijgen is.

Soms willen de beheerders of de mensen achter de bar niet meewerken. Als ik weet waar de vriezer staat of de ijsblokjes, pak ik ze zelf. Ze worden dan wel een beetje boos, maar het slachtoffer gaat bij voor.

Hoe dan ook, ik kom altijd aan iets om te koelen.

Dikke kus en knuffie,
Wuppie

BE

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: zondag 22 mei 2005, 09:33:59 »
Over het algemeen heb ik ze bij me, tenzij ik weet dat de locatie waar een evenement is, het zelf in huis heeft en ik niet in een rij aan de bar moet aansluiten en de kantinebeheerder moet smeken de coldpacks aan te geven, maw: ik moet er zelf bij kunnen!

Mzzl, d'n druif

puur een kwestie van goede afspraken maken.
De E.H.V. er mag en moet er altijd bij en laat zich niet tegen houden.

CU, be

benhengelo

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: maandag 12 juni 2006, 01:13:03 »
Hallo

burnshield of waterjell koelen ook prima en zitten als het goed is ook in je koffer.

eduard,

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: maandag 12 juni 2006, 16:21:26 »
coldpack en rekverband.

Eerst het rekverband  deels aanleggen daar de coldpack tussen en het verband verder aanleggen voet omhoog en je hebt de RICE regel.

Woutertje

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: dinsdag 14 november 2006, 16:41:39 »
wat ook goed werkt is het  volgende:

als ik bijvoorbeeld meerdere slachtoffers heb en ik heb geen coldpacks meer vrij, dan gebruiken wij bijvoorbeeld een natte driekante doek bij wijze van improvisatie. deze kun je namelijk heel gemakkelijk vormen. maar inderdaad: coldpacks die je kunt hergebruiken zijn heel handig, maar dan moet je wel die coldpacks hebben die vloeibaar blijven. deze gebruiken wij bij de afdeling.

grt Woutertje

EHV-er

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: woensdag 15 november 2006, 15:12:55 »
He wuppie,

Zijn je coldpacks nog steeds op?
Anders heb ik de oplossing!

Je kan even kijken op de site van spencer medical:
www.spencer.nl/med
(hier hebben ze nog veel meer eerste hulp artikelen)

Hier staan ze:
http://www.spencer.nl/spencshop/enter.html

Groetjes,
EHV-er tje :) :) :)

eduard,

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: woensdag 15 november 2006, 23:22:45 »
Bij sportwedstrijden nemen wij een koelbox met coldpacs mee en een doos knijp coldpacs als je er dan nog geen genoeg hebt weet ik het ook niet meer !

Bij alle sportkantines hebben ze wel ijsklontjes koelt ook goed !

eddy

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: maandag 20 november 2006, 14:15:28 »
Zowat idem.
Koelbox met coldpacks (gebruiken we meestal bij voorkeur),
daarnaast zitten in de koffers ook minstens één knijpzakje.

Op langere hulpposten steken we onze coldpacks in de vriezer van de organisatie, zodanig dat we altijd gekoelde ter beschikking hebben

Michael H.

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: zaterdag 16 december 2006, 17:44:36 »
Waar is de tijd van de waterzak en de emmer met koud water gebleven ?
Handdoek erin, nat maken, en rustig om de verzwikking wikkelen.

Jullie zijn wel allemaal hi-tec met die coldpacks. Menig sporthal heeft alleen een koude waterkraan. Die vaak ook nog alleen te openen is met een sleutel.

Als EHBO ers zijn we toch vindingrijk genoeg om ook zonder coldpacks een verstuiking of verzwikking te kunnen behandelen. Toch ?

Groetjes, Michael H. 

Marietje

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: zondag 17 december 2006, 14:47:01 »

Jullie zijn wel allemaal hi-tec met die coldpacks. Menig sporthal heeft alleen een koude waterkraan. Die vaak ook nog alleen te openen is met een sleutel.

Als EHBO ers zijn we toch vindingrijk genoeg om ook zonder coldpacks een verstuiking of verzwikking te kunnen behandelen. Toch ?

Groetjes, Michael H. 

Zeker weten ;D

ademap

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: zondag 17 december 2006, 18:12:18 »
Een cold-pack hi-tec noemen vind ik vreemd..

Natuurlijk moet je creatief zijn als er niets anders is.. En voor evenementen waar je veel moet koelen helpt koud water heel goed.. Dus daar is niets mis mee, als dat makkelijk toepasbaar is, zonder dat je de sporthal hoeft te dwijlen is dat een zeer goedkoop en effectief middel.

En in de ardennen heb ik niet altijd een coldpack bij me, en vaak is er wel een koud stromend beekje.. tja, dan moeten we ff improviseren..

op het circuit in Heerde gebruiken we vaak een coldpack om dat daar minder zooi van komt..

ehbo-er

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: dinsdag 19 december 2006, 00:53:09 »

Heb je enig idee, hoe de waterzak met de beroemde spons, uit de bacteriolgische testen aan het einde van het seizoen er uit komen te zien ?

christian

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: vrijdag 22 december 2006, 10:33:52 »
Een cold-pack hi-tec noemen vind ik vreemd..

Zie de humor er van in en lach mee! ;D