Auteur Topic: koelen (spoelen)  (gelezen 26359 keer)

Anne

• Gast
koelen (spoelen)
« Gepost op: dinsdag 8 februari 2005, 08:56:44 »
Ik ben nieuwsgierig wat jullie gebruiken om kneuzingen en verstuikingen te koelen. Bij ons gaat de voorkeur uit naar spoelen met water. Maar het vervelende is als je iemand met een verstuiking aan het enkel hebt de wasbakken vaak te hoog zijn om te gebruiken. In sporthallen kun je vaak gebruik maken van de douches, maar in evenementenhallen, of in het veld zijn die niet aanwezig.
Zelf heb ik dan instant coldpacks bij me. Het nadeel is dat ze maar 1 keer te gebruiken zijn. Het voordeel is dat je niet een extra koeltas hoeft mee te nemen. Dit als je gebruik maakt van de coldpacks die je voor moet koelen of vriezen.

Groeten Anne

Daan_Weerheijm

• Gast
Re: koelen (spoelen)
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 8 februari 2005, 12:04:42 »
Gewoon, coldpacks uit de vriezer met een theedoek eromheen. Geen problemen die jij beschreef, en je kan makkelijk een hele koelbox vol meenemen. Waarom gebruik je ze niet? Bang voor bevriezingen?

Anne

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 8 februari 2005, 13:30:57 »
Kwestie van ruimte, je moet een extra koeltas of koeltasje (waar die blikjes in kunnen bijvoorbeeld) meenemen. Dan heb je nog de tas met verbandmateriaal en je tas met eten. Een nadeel van de coldpacks die ingevroren zijn is dat ze niet meevormen aan de vorm van bijvoorbeeld de enkel.

Groet Anne

Daan_Weerheijm

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 8 februari 2005, 14:44:02 »
Als je onvervormbare hebt, zijn ze ouderwets. Die wij hebben, blijven tot -30 vloeibaar. En dat het wat extra ruimte kost, klopt, maar er zitten verder alleen voordelen aan. Mits je weet hoe je er mee moet omgaan natuurlijk...

christian

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 11 februari 2005, 23:54:03 »
Je gaat toch nooit alleen naar een evenement? Alles samen delen helpt hoor! ;)
Maar wij gebruiken ook van die laboratorium flessen met zo'n rietje. Kan je geen 5 minuten mee koelen, maarje kan de fles natuurlijk altijd vullen.
Wij gebruiken ook de cold-packs uit de koelbox, kost niets voor de organisatie, en we hebben ook breekbare, kost uiteraard wel wat. Als we een evenement hebben waarbij we denken dat er veel gekoeld moet gaan worden, gaat de koelbox mee.

Christian

Anne

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: zaterdag 12 februari 2005, 07:06:51 »
Ik heb een nieuwe coldpack gekocht en inderdaad deze vormen nog gewoon mee. De oude die ik had heb ik gelijk weggegooid.

Gedankt

Groet Anne

BE

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: zondag 20 februari 2005, 00:44:22 »
Ik gebruik altijd cold-packs, maar ja die worden weer warm.
hoe lossen we dit dan op, het voorkomen dat de cold-packs warm worden.
wel nu de oplossing is eigelijk heel eenvoudig, bij de horeca hebben ze altijd een vriezer, en verkopen ze ijs.
en hebben ze zeker ijsklontjes dat mix je met water en je hebt smeltend ijs.
wat je ook kunt doen is de cold-packs in de vriezer leggen, wel toestemming vragen.
de cold-packs wel in pakken, bv plastictasje.
nu de laatste oplossing kost wel een paar centen, wat dacht je van een coldbox op electro, 12 v en 220 v.
vraag wel garantie, die krengen werken wel naar niet op de lange duur, goed koop is duur koop.
gebruik een theedoek, die kunje altijd wel lenen van de horeca.
tot zover een aantal oplossingen voor het koelen.
hoe was het ook weer; hoog houden,  koelen, druk of steun verband aanleggen en mogelijk door sturen naar de huisarts of ziekenhuis.

womanonfire

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: zondag 27 februari 2005, 13:32:46 »
 ;)Halloo.
waar koop je die coldpacks??en wat kosten ze??
bvhd
Astrid

Anne

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: zondag 27 februari 2005, 15:14:44 »
14 dagen terug waren ze in de aanbieding bij Blokker maar helaas nu niet meer. Wel zou je kunnen proberen bij de apotheek of op kijk eens op www.ehbo.pagina.nl bij de diverse leveranciers in EHBO middelen.

Groet Anne

Gerda

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: zondag 27 februari 2005, 20:28:42 »
Ik heb die dingen gewoon bij de drogist gekocht. Zowel warm als koud te gebruiken. Ze zijn zelfs in verschillende maten verkrijgbaar.

backpacker

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: donderdag 17 maart 2005, 14:50:29 »
Tijdens onze trektocht door Australië kwamen wij het coldpack Techni Ice tegen. Het is nu verkrijgbaar in Nederland o.a. via de site van Techni Ice.
Website: http://www.techniice.nl

Voordeel van dit product is dat je het op maat kan knippen, je gebruikt wat je nodig hebt. Heb je het niet nodig voor een blessure dan houdt het je voedsel en drank lekker koud. Twee vliegen in één klap!

limbabwe

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: vrijdag 8 april 2005, 23:41:28 »
ik gebruik cold flex
blauwe tape die koelt en die je vaker kunt gebruiken,

na koelen weer in het potje en dan is het weer gebruiksklaar

tebby

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: donderdag 21 april 2005, 16:16:08 »
ik heb zelf geen coltpacks bij me. maar meestal zijn die wel in sporthallen en zo en een natte doek of een doek met ijsklontjes werk ook heel goed.

groetjes

Druifje

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: donderdag 21 april 2005, 17:40:51 »
Over het algemeen heb ik ze bij me, tenzij ik weet dat de locatie waar een evenement is, het zelf in huis heeft en ik niet in een rij aan de bar moet aansluiten en de kantinebeheerder moet smeken de coldpacks aan te geven, maw: ik moet er zelf bij kunnen!

Mzzl, d'n druif

sminkie

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: dinsdag 26 april 2005, 01:36:17 »
En voor thuis werkt een zak diepvriesdoperwten ook prima! Wel de huid tegen bevriezing beschermen uiteraard....

Groetjes, sminkie