Auteur Topic: Materiaal bij inzetten  (gelezen 25361 keer)

golly

• Gast
Materiaal bij inzetten
« Gepost op: zondag 24 september 2006, 21:24:05 »
Zeg vertel mij eens wat jullie bij NRK/ EHBO voor materiaal mee nemen.
Wij bij het NRK hebben kastjes met laden erin +- 1 meter hoog en daarin zit vrijwel alles wat we nodig hebben zoals een wasteilje, en alle soorten verbanden, deken, jantje e.d. zelfs mayo tubes, maar die mag ik niet gebruiken.
Ook hebben wij soms een ambuballon bij en er is pas vastgesteld dat wij die eigenlijk niet mogen gebruiken, alleen de pleeg die bij ons meedoet eigenlijk.
Verder hebben wij vaak brancards bij als we een vaste post hebben.
Als er geen vaste post is en/of we rond moeten lopen hebben we vaak van die vierkante verband tassen oranje of grijs. Deze vind ik zelf ondingen.
Bij de EHBO hebben we die tassen ook en bovendien 5 ladenkasten, ook van die vervelende dingen, zijn zwaar en bovendien is er altijd van alles over de datum, ook niet goed.
Dus ik ben liever bij het NRK bezig als bij de ehbo, ook omdat er bij de ehbo alleen maar gebruik wordt gemaakt van armbanden en we verder helemaal niet herkenbaar zijn.
XXX Golly

eddy

• Gast
Re: Materiaal bij inzetten
« Reactie #1 Gepost op: maandag 25 september 2006, 14:04:13 »
onze koffer preventieve hulp bestaat eigenlijk uit twee delen.
In de koffer PREV zit het basismateriaal.
In de koffer PREV+ het aanvullende materiaal, zoals wasteiltjes, handdoeken, ...

Dekens zitten al bij de brancard. Extra dekens zitten in de koffer DEKEN, maar die hebben we zeker niet altijd bij.

Verder hebben we nog mee : hulptas, nekspalk, coldpacks, vacuumspalken,
en uiteraard brancard(s) en schragen.

Pleegje

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: maandag 25 september 2006, 15:43:56 »
Dus ik ben liever bij het NRK bezig als bij de ehbo, ook omdat er bij de ehbo alleen maar gebruik wordt gemaakt van armbanden en we verder helemaal niet herkenbaar zijn.

Dus jij kickt op de kleding die je hebt? Begrijp ik dat goed?? Hopelijk dus niet..want de kwaliteit van de geboden zorg is niet afhankelijk van de kleding die je aan hebt.
Goed zichtbare kleding bevordert natuurlijk wel andere zaken maar dat is een andere discussie en topic.

golly

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: maandag 25 september 2006, 17:14:11 »
Lieve pleegje,
Ik kick helemaal niet op het uniform maar denk wel dat we bij de ehbo totaal niet herkenbaar zijn. Als ik foto's zie van andeen zie ik soms nog opvallendere kledij als bij het NRK. dat hoeft voor mij echt niet maar een hesje of een ja is toch veel beter, ook voor mijn eigen veiligheid.
Dus nee, ik kick niet op het uniform.
Golly :(

Pleegje

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: maandag 25 september 2006, 17:41:22 »
Lieve pleegje,
Ik kick helemaal niet op het uniform maar denk wel dat we bij de ehbo totaal niet herkenbaar zijn. Als ik foto's zie van andeen zie ik soms nog opvallendere kledij als bij het NRK. dat hoeft voor mij echt niet maar een hesje of een ja is toch veel beter, ook voor mijn eigen veiligheid.
Dus nee, ik kick niet op het uniform.
Golly :(

OK...zo kwam het wel even over...

golly

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: maandag 25 september 2006, 18:38:54 »
Lieve Pleegje,
No hard feelings, hebt op papier geen intonatie ed duss kan best.
XXX Golly :-*

Michael H.

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: maandag 25 september 2006, 19:20:55 »
Ik vraag me nu wel af wat een EHBO-er als EDDY doet met een nekkraag ( stifneck ) en vacuumspalken. Hebben jullie andere EHBO boeken als wij ?

Met vr.gr.
Michael H.

ademap

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: maandag 25 september 2006, 21:00:31 »
Ik vraag me nu wel af wat een EHBO-er als EDDY doet met een nekkraag ( stifneck ) en vacuumspalken. Hebben jullie andere EHBO boeken als wij ?

Met vr.gr.
Michael H.

Alleen in Nederland hebben we al 5 soorten EHBO boeken en lesmaterialen, Misschien zijn ze in Belgie wel een stukkie verder.. ;D ;D ;D

johnehbo

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: dinsdag 26 september 2006, 00:41:16 »
Normaal gesproken is binnen de hulpverlening alleen het Oranje Kruis (nu 25e druk) boekje bepalend en de daarbij te volgen losse competenties zoals wandelletsels, sportletsels, EH aan kinderen enz.. Maar sommige instellingen zoals het Rode Kruis hebben aanvullende cursussen en dan mag je ook meer. Bijvoorbeeld bij de SIGMA, bloeddruk meten, infusen gereedmaken zodat arts ze aan kan leggen enzovoorts.

ademap

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: dinsdag 26 september 2006, 11:14:42 »
Normaal gesproken is binnen de hulpverlening alleen het Oranje Kruis (nu 25e druk) boekje bepalend en de daarbij te volgen losse competenties zoals wandelletsels, sportletsels, EH aan kinderen enz.. Maar sommige instellingen zoals het Rode Kruis hebben aanvullende cursussen en dan mag je ook meer. Bijvoorbeeld bij de SIGMA, bloeddruk meten, infusen gereedmaken zodat arts ze aan kan leggen enzovoorts.

sommige sprookjes blijven hardnekkig

Ga je me nu vertellen dat meer dan 13000 Medic First Aid opgeleide personen in Nederland het Oranje Kruis boekje moeten volgen..??
Ga je me nu vertellen dat mensen die Nedcert certificaten hebben door middel van een Meduca opleiding het Oranje Kruis boekje moeten volgen.
Ga je me nu vertellen dat mensen die Wilderness First Aid training gedaan hebben het Oranje Kruis boekje moeten volgen..
Ga je me nu vertellen dat de belgische collega's ook het Oranje Kruis boekje moet volgen ?

Of mogen deze mensen niet bij inzetten worden ingedeeld ?

Johan,  waar staat dat het Oranje Kruis boekje bepalend is ? Dat dat binnen jou vereniging misschien zo is, wil dat niet zeggen dat dat overal zo is..

ambu 954

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: dinsdag 26 september 2006, 14:07:26 »
JOhan Heeft gelijk dat gezeur met die ander opleidingen en die mensen die dit gedaan hebben en menen dat ze meteen god zijn

ademap

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: dinsdag 26 september 2006, 15:22:14 »
JOhan Heeft gelijk dat gezeur met die ander opleidingen en die mensen die dit gedaan hebben en menen dat ze meteen god zijn
Ik begrijp je opmerking in deze context niet.. Volgens mij zijn mensen die dat ene OK boekje prediken als de enige weg, de enige waarheid volgens mij dan dominee of iman?

Het enige wat ik aangeef, is dat er meer is dan alleen dat OK boekje.  En ik stoor me er aan dat er nog steeds mensen zijn, ook op dit forum, die prediken dat alleen dat OK boekje bestaat.. Dat doet een hoop andere mensen onrecht..

johnehbo

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: dinsdag 26 september 2006, 16:03:12 »
Ik bedoel voor het EENHEIDSDIPLOMA EERSTE HULP is OK boekje leidraad.
Ik heb helemaal niet gezegd dat andere opleidingen niet goed zijn.
Heb ook nooit gezegd dat al die andere slechte Hulpverleners zouden zijn.
Alleen blijkt nu maar weer dat nieuwelingen door de "bomen het bos niet meer zien"

ademap

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: dinsdag 26 september 2006, 20:05:36 »
De vraag werd gesteld aan  Eddy, die is toch Rode Kruizer in Belgie ?

Misschien heb ik het mis hoor,  maar zal het Oranje Kruis ook in Belgie actief zijn ?
Maar mijn punt is gemaakt..

Misschien kunnen we dan verder met het Topic.

Wij hebben naast uitgebreide evenementen hulpverleningskoffers, nog aanvullende RUP boxen met reserve materiaal en extra dekens, handdoeken etc..
Daarnaast dus Watergel sets, Nekkragen, Wervelplanken, Riemensets, schepbrancard. ambulancebrancard, skedco brancards, spalkensets..

Daarnaast diverse administratief spul, als incidentformulieren, een laptop, voor de dag en incident rapporages, Sinds kort een mobiel draadloos netwerk (nu nog experimenteel)

wicher

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: dinsdag 26 september 2006, 22:58:17 »
De vraag werd gesteld aan  Eddy, die is toch Rode Kruizer in Belgie ?

nee hoor de vraag werd gesteld door Golly.....zucht lezen Peter ....lezen