Auteur Topic: adrenaline kick van inzetten  (gelezen 18149 keer)

Kadertje

• Gast
Re: adrenaline kick van inzetten
« Reactie #15 Gepost op: woensdag 27 september 2006, 17:29:55 »
Golly ik heb meer mensen gekend zoals jij.

Neem ook af en toe eens wat afstand, als je zo hard van stapel loopt loopt het vaak stuk.
Er kan eens iets gebeuren waar je niet tevreden over bent en het wel verwacht omdat je je zoveel inzet. Dit kan een keerpunt in je cariere betekenen.

Helaas heb ik fanatieke rode kruizers zien vertrekken. Omdat ze achteraf niet voldoende afstand hadden gehouden.

ademap

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: woensdag 27 september 2006, 21:36:17 »
Hebben jullie wel eens dat je na een drukke inzet echt een paar dagen je helemaal verdrietig voelt omdat het voorbij is?
Ik heb daat momenteel heel erg last van omdat ik afgelopen weekeind 15, 16, en 17 sept in totaal 31 uur dienst heb gedraaid voor het NRK.
We hebben het de eerste dagenongeloofelijk druk gehad en nu voel ik me de heletijd rot omdat het voorbij is.
heeft iemand daar ervaring mee, is dat normaal?
ik ben echt besmet met het rode kruis virus, dat weet ik zeker.
Ik zit er nu een jaar bij en ben helemaal verknocht.
please is er iemand die hetzelfde heeft?
Golly ???

Als je dingen die je leuk vind en intensief doet, kan je komen in een soort roes.. , waardoor je lang dingen kan volhouden.. En die roes is vaak erg prettig en werk ook wel verslavend..

Bij langdurige inzetten komt het voor dat mensen zich vol inzetten en daar heel lekker opdraaien. En als ze dan later tot rust komen, het weer begint te kriebelen.
Vaak word je inzet ook enorm gewaardeerd en die waardering is ook prettig

Dat staat meestal los van wel/niet afstand nemen tot je slachtoffers.. 

Evenementen werk is leuk en dankbaar werk.  Probeer dat op een professioneel niveau te krijgen.. dat werkt..
Verder sta open voor feedback van je collega's en probeer te leren van dingen die eens een keer tegen zitten.. Dan heb je een leuke en nuttige hobby

Offline Jacques Schenk

• Super lid
  • Jacques Schenk
    • De virtuele ALS koffer
  • Provincie: Zeeland
« Reactie #17 Gepost op: woensdag 27 september 2006, 23:19:18 »
Ik heb een paar keer meegedraaid op een meerdaags evenement zoals de vierdaagse in nijmegen waar je vooral weinig slaapt en veel werkt.
De sfeer is onderling echter zo goed dat het inderdaad weer jammer is als de laatste dag 'patienten behandelen 'afgelopen is en je nog slechts afbreken en opruimen rest.

De volgende week thuis (of op het werk  ;D) weer bijkomende van een week vol voldoening ...
Treat the patient , not the number ...
Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

christian

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: donderdag 28 september 2006, 14:31:55 »
Ik heb ook wel eens een soort van heimwee naar de hele sfeer enzo, maar het is niet zo dat ik me daarna rot voel. Ik denk ook dat je er teveel in opgaat. Probeer het een beetje in te dammen, want als je nu zo fanatiek ben, verwachten ze dat ook in de toekomst van je. Ook als je in je examenjaar zit, als je later in opleiding ben of als je een vriendje krijgt. En geloof me, al die dingen slokken enorm veel tijd op. :P Bescherm jezelf voor teveel. En krijgen ze een evenement niet ingepland, dan kunnen ze misschien naar een andere afdeling gaan, zoals al werd opgemerkt. Dat is niet jouw probleem. Feit blijft dat hulpverleners die vaak kunnen en ook nog goed zijn (ik zeg niet dat je goed ben, dat beoordelen is een beetje moeilijk van een afstand ;)) erg welkom zijn in verenigingen...

golly

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: donderdag 28 september 2006, 17:26:11 »
liev christian,
ik zit in m'n examenjaar, maarheb nog tijd voor m'n hobby's
zal in het vervolg iig wat minder vaak kunne maar ik leer 's avonds toch niet dus warom niet.
bedankt voor je advies
XXX Golly

slagertje

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: maandag 23 oktober 2006, 23:01:03 »
hee golly,

ik denk dat ik wel een beetje bergijp wat jij bedoelt.

uit jiu tekst ik ben de jongste hier maar wel met ervaring begrijp ik dat je een van de weing jongere bent binnen jou afdeling.
laat het me goed stellen dat het helaas zo is dat er maar weing jongeren zijn die zo'n hobbby hebben net als jij. Jij kunt niet lekker eens met leeftijds genoten gaan zitten babbelen over je hobby en dan is het heerlijk een evenement te draaien waar iedereen hetzelfde over denkt, dezel;fde hobby hebben.

en ja zoals mijn bovenstaande collega's vertellen de nijmeegse vier daagse dat gevoel dat ken ik en ik denk dat dat ongeveer gelijk aan ligt als wat golly bedoeld.
ik ben nun ongeveer 4 jaar geleden naar de nijmeegse gegaan en ook echt helemaal aangestoken door wat wij noemen het rode kruis virus. door een nare gebeurtenis de laatste dag(een gebeurtenis die iedere ehbo-er hoopt nooit mee te hoeven maken) is mijn band met mijn colllega's in het veld alleen maar sterker geworden en was het dan ook erg moeilijk om afstand te nemen van mijn collega's in nijmegen(je zat toen bij mijn in het team druifje)
2 jaar heb ik geknokt om mijn hobby weer een hobby te laten zijn. mijn ervaring was toen voor mij een ramp, mensen waar ik toen op rekende waren er niet en mensen waar ik het niet van verwachte hebben de helpende hand toe gestoken. Nu 4 jaar verder durf ik er weer aan te denken om als hulpverlener mee te gaan naar nijmegen. die keer zal voor mij zeker komen

waarom ik je dit vertel golly, om je te waarschuwen dat je een super hobby hebt maar dat je heel erg moet opletten dat het niet je leven gaat beheersen. al denk je dat je alles aan kunt(want je hebt ervaring lees ik) je komt een keer een moment tegen dat je moet handelen naar je kenne en je kunnen en dat kun en doe je dan ook. maar de naweeen die daarop volgen daar ben je niet op berekend en dan is het belangrijk dat er ook nog iets anders in je leven is waar je op terug kunt vallen en ontspanning uit kunt halen. er is meer als alleen deze hobby en beroep.

ik heb mijn les gehad, heb ehbo en lotus nog als hobby maar het merendeel daarvan heb ik te danken aan geweldige vrienden.

succes jessica

Offline Eer

• Senior lid
  • Geslacht: Vrouw
  • Eerstehulpverleners blijven nodig!
    • Straining opleidingen
  • Provincie: Utrecht
« Reactie #21 Gepost op: woensdag 25 oktober 2006, 23:15:16 »
Hoi Slagertje,

Het klinkt door dat het behoorlijk heftig was wat je hebt meegemaakt.

Zoals vaak met heftige situaties blijkt juist op dat moment wat je aan de mensen om je heen hebt, en het is uitermate teleurstellend als de personen van wie je het verwacht niet op de goede manier handelen of reageren.
Ik ben blij dat je mensen om je heen hebt en hebt gehad die je door het hele gebeuren heen hebben geholpen. Er zijn natuurlijk minder goede verhalen tegenover te zetten.

Golly,
Ik heb in een eerder stadium niet gereageerd, omdat onder andere ook tegen je werd gezegd, wat ik ook denk. Ik ken het gevoel dat je erg enthousiast wordt door waar je mee bezig bent. Voordat ik met mijn Lotus opleiding begon, ben ik lid geweest van ons wedstrijdteam. Door zo met elkaar bezig te zijn en te oefenen, raak je ook besmet met een virus.
Alleen maar leuk. Zolang het leuk is. Het moet je niet gaan sturen.

Met andere woorden, blijf bij jezelf. Geniet van de dingen die je leuk vindt om te doen. Maar zodra je merkt dat je -eventjes- niet kunt loskomen van het EHBOen, neem dan iets meer afstand. Gewoon om je zelf te beschermen. Je loopt jezelf anders voorbij, en dat is zonde. Daar is het allemaal veel te leuk voor. :D
Instructeur EHBO, BLS, PBLS, AED
Lotusslachtoffer

Woutertje

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: zondag 29 oktober 2006, 20:28:51 »
ik heb het zelf ook wel eens gehad dat ik het een beetje jammer vond dat mijn evenement afgelopen was. ik keek dan ook uit naar het volgende evenement. bijvoorbeeld naar de volgende keer dat ik weer naar karting of mini bike ging. behalve de voldoening die ik hier van kreeg, vond ik het ook echt leuk om te zien zo'n race. en als ik het zo hoor golly, dan ben je helemaal besmet met de rode kruis gekte.

grt woutertje

lotus bammetje

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: dinsdag 31 oktober 2006, 11:13:39 »
Beetje laate reactie maar toch.
Ik ken dat gevoel van verdrietig zijn na een inzet niet zoals jij het beschrijft.
wel ken ik het als jammer dat het weer afgelopen is en op naar het volgende.
Hier in onze afdeling zijn genoeg inzetten waaronder ook enkele grotere( wk onder de 21 vorig jaar)
Ook heb ik enkele grote evenementen zoals de vierdaagse feesten en de nachten op lowlands gedraaid dit jaar.
Daarbij was wel een geveoel na afloop van jammer dat het nu al weer voorbij is.
Ik heb het geluk dat ik dat samen met mijn vriend gedaan heb dus je kan er nog eens over nakletsen.
Nu het in deze tijd rustiger word denk ik ook wel eens van was er maar wat  meer te doen maar niet dat het een moet is ....
Er zijn nog andere dingen genoeg :D

Anne

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: dinsdag 31 oktober 2006, 12:28:00 »
Tja wat dat aangaat is er bij ons op de afdeling altijd wat te doen. We staan ook in het FEC Expo en dat gaat bijna het hele jaar door. Ik hoef dus niet af te kicken  ;) En inderdaad kijk ik ook wel eens uit naar bepaalde evenementen maar die zijn er best wel veel in onze omgeving!

(komende zaterdag naar Holiday on Ice :D )

Ingrid

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: dinsdag 31 oktober 2006, 13:55:17 »
Leukkkkkk doe Jody de groeten  :P

haha