Auteur Topic: adrenaline kick van inzetten  (gelezen 16542 keer)

golly

• Gast
adrenaline kick van inzetten
« Gepost op: zaterdag 23 september 2006, 23:23:10 »
Hebben jullie wel eens dat je na een drukke inzet echt een paar dagen je helemaal verdrietig voelt omdat het voorbij is?
Ik heb daat momenteel heel erg last van omdat ik afgelopen weekeind 15, 16, en 17 sept in totaal 31 uur dienst heb gedraaid voor het NRK.
We hebben het de eerste dagenongeloofelijk druk gehad en nu voel ik me de heletijd rot omdat het voorbij is.
heeft iemand daar ervaring mee, is dat normaal?
ik ben echt besmet met het rode kruis virus, dat weet ik zeker.
Ik zit er nu een jaar bij en ben helemaal verknocht.
please is er iemand die hetzelfde heeft?
Golly ???

Sana_Yvanovah

• Gast
Re: adrenaline kick van inzetten
« Reactie #1 Gepost op: zondag 24 september 2006, 09:32:20 »
ik niet haha want ik heb het nog nooit mee gemaakt,

Grt Sana

The Co

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: zondag 24 september 2006, 13:08:01 »
Hebben jullie wel eens dat je na een drukke inzet echt een paar dagen je helemaal verdrietig voelt omdat het voorbij is?
Ik heb daat momenteel heel erg last van omdat ik afgelopen weekeind 15, 16, en 17 sept in totaal 31 uur dienst heb gedraaid voor het NRK.
We hebben het de eerste dagenongeloofelijk druk gehad en nu voel ik me de heletijd rot omdat het voorbij is.
Golly ???

Golly,

Ik weet het niet, maar het lijkt mij dat je wel heel erg bezig bent met deze werkzaamheden.
Vergeet je niet voldoende afstand te nemen.
Zo niet dan krijg je er vast last mee (emotioneel)
Ik zelf heb hier geen last mee, mede doordat ik relatief weinig evenementen heb, maar een kennis van mij heeft hier behoorlijk last me gehad en is daarom veel minder hier in gaan doen.
Immers hij was te meelevend met zijn SO.

Doe je voordeel er mee.

dino

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: zondag 24 september 2006, 13:28:42 »
Hoi Golly,

Nee eerlijk gezegd ken ik dat gevoel niet. Ikzelf help ook regelmatig mee bij het NRK en doe dat altijd met veel plezier. Maar het is niet zo dat ik daar naderhand nog dagen over bezig ben. Ik denk dat The Co gelijk heeft en je er teveel mee bezig bent. Natuurlijk moet je met mensen meeleven maar het moet niet zo zijn dat je dat allemaal met je mee naar huis sleept. Want anders denk ik dat je daar als welicht toekomstig arts veel problemen mee kunt krijgen omdat je het niet meer van je af kunt zetten...
Maar het is wel goed dat je het met zoveel plezier doet!

johnehbo

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: zondag 24 september 2006, 13:58:49 »
Gelukkig ken ik dat gevoel ook niet. Terwijl ik toch ook wel zo'n 5 dagen in de week bezig ben met de Eerste Hulp en Lotus.
Ik denk dat je het van je af moet proberen te zetten anders wordt het op de lange termijn misschien iets waar je ontzettend mee in de knoop komt te zitten. Sterkte en vooral "probeer" het los te laten. Evenement voorbij, dan weer aan andere zaken denken.

Anne

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: zondag 24 september 2006, 14:13:08 »
Ook ik ben een fanatiek hulpverlener bij het Rode Kruis maar het gevoel dat jij omschrijft ken ik niet. Je plaatst dit bericht nu hier op dit forum maar ik zou zeggen maak het eens bespreekbaar op je eigen afdeling. Zij staan dicht bij je en kunnen je hierbij waarschijnlijk wel helpen.

Andy palmke

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: zondag 24 september 2006, 15:50:50 »
hoy Golly,

ik denk dat je iets te veel wilt van jezelf .  31uur dienst in enkele dagen vraagt veel van je eigen lichaam  vroeger was ik ook van het principe bij de hulpverlening  ik wil mij bewijzen in deze vereniging en alles laten vallen om preventieve diensten te kunnen doen, mis! iedere vereniging heeft zijn aantal vrijwilligers en dit moet men kunnen verdelen men mag en kan niet bij iedere dienst aanwezig zijn bij ons in belgiŽ zijn het ook altijd dezelfde vgrw 's die dienst doen. mijn raad is een dienstje doen en dan eens rustig thuis of erzelf eens tussenuit  zo geraak je niet te emotioneel betrokken met je slachtoffer.
ook goede raad indien je er problemen mee hebt praat erover met een verantwoordelijke van je afdeling deze mensen zijn altijd bereid om te luisteren en eventueel raad te geven.
alvast goede moed toegewenst en vriendelijke groetjes,

Andy

golly

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: zondag 24 september 2006, 19:23:47 »
Hoi mensen,
Ik heb niet zo zeer het gevoel dat ik teveel meeleef met de so's maar meer dat ik zo intens veel geniet van het mesen helpen dat ik het gewoon heel jammer vind als het dan voorbij is.
Ook dat van die 31 uur was een uitzondering, wij hebben 1 druk weekeid per jaar en dat was dus net nu.Bovendien hebben wij maar en stuk of 10 actieve vrijwilligers,
Ik ben echt nodig op dit weekeind.
Ik wordt door dit gevoel jiust gesterkt in mijn wens om dit later mijn beroep te maken omdat ik dit zo ontzettend veel voldoening vind geven.
Nou was ik ook nog ongesteld dus zal het wel allemaal een beetje versterkt zijn ( hormonen en zo  ;) )
Het is nu ik op dit forum kom wel al veel minder geworden dus thanx!!!
XXX

Anne

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: zondag 24 september 2006, 20:00:00 »
Is het bij jullie niet zo dat bij grote evenementen assistentie komt van andere afdelingen van het Rode Kruis. Zo gaat het bij ons wel, nu ben ik bij een (redelijk?) grote afdeling met zo'n 90 vrijwilligers. Niet iedereen doet de EHBO maar soms springen die wel bij. Maar bij echt grote evenementen of veel evenementen op 1 dag wordt er assistentie gevraagd van andere afdelingen om de druk op eigen mensen te voorkomen. Meestal is het dus andersom en worden wij gevraagd om bij de kleinere afdelingen te assisteren.

golly

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: zondag 24 september 2006, 20:06:13 »
we kunnen normaal wel hulp krijgen maar alle afdelingen in de buurt hadden het waanzinnig duk dat weekeind, we hebben 2 externe RKers meegenomen.
hoort dit niet in mijn topic thuis trouwens?
XXX Golly

Anne

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: zondag 24 september 2006, 20:39:44 »
Tja soms ben ik net zo dom als ik er uit zie  ;) Inderdaad klopt het niet helemaal. Ik heb al het 1 en ander veranderd en zal Johan vragen de onderwerpen samen te voegen.

eddy

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: maandag 25 september 2006, 13:58:50 »
Golly ???

Verdrietig voel ik mij niet bepaald omdat een hulppost gedaan is.
Wel heb ik eerder het omgekeerde van de adrenaline,
ik voel me er net beter bij.
En vaak kijk ik wel ook al uit naar de volgende hulppost.

Pleegje

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: maandag 25 september 2006, 15:41:13 »
Ik ben echt nodig op dit weekeind.

Ben je onmisbaar dan?? Hoop het toch niet...

Ik wordt door dit gevoel jiust gesterkt in mijn wens om dit later mijn beroep te maken omdat ik dit zo ontzettend veel voldoening vind geven.

Vind je niet dat je al een beetje te ver vooruit denkt?? Blijf eens met beide benen op de grond staan..dat bevordert je hulpverlening  ;)

Michael H.

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: maandag 25 september 2006, 19:14:53 »
Het Nederlandse Rode Kruis mag god op haar blote knietjes danken voor zo'n vrijwilliger als Golly. Dat iemand van haar leeftijd, zonder jarenlange EHBO ervaring het al aandurft om zich als vrijwilliger beschikbaar te stellen voor een groot evenement, daar kan menig Rode Kruis lid een voorbeeld aan nemen.

Een diepe buiging voor Golly.

Met vr.gr.
Michael H.

golly

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: maandag 25 september 2006, 19:49:01 »
Thanx Michael, jij bent aardig, eigenlijk is iedereenhier aardig! :-*
XXX Golly