Auteur Topic: Ervaringen nieuwe richtlijnen!  (gelezen 30080 keer)

marjan

• Gast
Re: Ervaringen nieuwe richtlijnen!
« Reactie #30 Gepost op: maandag 22 december 2008, 12:18:26 »
wat denken jullie er van als de arm die haaks/hoog moet liggen en die arm kan niet op de grond?? regelmatig kom ik dit tegen en wat doen veel mensen die arm moet op de grond dus drukken ze deze tegen de grond. kapsels spieren enz kunnen hierdoor scheuren. gaat het niet zo als het moet dan moet het maar zoals het gaat. instructeurs hierop moeten we goed  opletten

ehbo68

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: maandag 22 december 2008, 12:49:42 »
als ik dit zie, attendeer ik de cursisten er op, dat ze het NIET naar beneden moeten drukken, maar dan de arm maar in een rechte lijn neerleggen.
Laat ik het ook niet merken dat cursisten de lotus of elkaar bewust of onbewust pijn doen met oefenen... dan word ik van de gezellige juf ineens een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel strenge juf....  >:( >:( ;D

ehbo-er

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: dinsdag 23 december 2008, 18:30:12 »
als ik dit zie, attendeer ik de cursisten er op, dat ze het NIET naar beneden moeten drukken, maar dan de arm maar in een rechte lijn neerleggen.
Laat ik het ook niet merken dat cursisten de lotus of elkaar bewust of onbewust pijn doen met oefenen... dan word ik van de gezellige juf ineens een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel strenge juf....  >:( >:( ;D

Ik wijs ze er bij voorbaat op tijdens mijn demo in stappen ....

ehbo68

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: dinsdag 23 december 2008, 18:31:48 »
ja ik ook, maar er zijn toch altijd cursisten die niet goed kijken naar de demo of maar half luisteren...  :'( :'(

Marietje

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: dinsdag 23 december 2008, 20:00:57 »
ja ik ook, maar er zijn toch altijd cursisten die niet goed kijken naar de demo of maar half luisteren...  :'( :'(

Yep, dus als instructeur goed blijven opletten.
Ik kan trouwens mijn arm op die manier ook niet op de grond krijgen, oude schouderblessure en het doet gemeen pijn als je er zelfs maar licht op drukt. Ik ben dus altijd heel erg alert met deze oefenning.

Kadertje

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: dinsdag 23 december 2008, 22:42:58 »
Ik maak de cursist er altijd attent op. Let wel dat als een slachtoffer bewusteloos is (de spieren dus zijn verslapt) het best kan zijn dat het ineens wel gaat.

marjan

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: donderdag 25 december 2008, 21:22:12 »
ik heb afgelopen jaar diverse kaders gehad. een enkele had hier in erg. anders heb ik grote problemen.

vaak heb ik er zelf al erg in, en laat mijn arm op 90 graden zakken