Auteur Topic: EHBO plus handelingen bestaan niet !  (gelezen 136 keer)

Offline EHBOFAN

• Senior lid
  • Geslacht: Man
  • Groepsmening? Nee, ik heb een persoonlijk mening!
EHBO plus handelingen bestaan niet !
« Gepost op: maandag 2 oktober 2017, 19:01:55 »
Het Oranje Kruis, Rode Kruis, LPEV, FAI, Nedcert en andere EHBO certificeerders hanteren elk hun eigen richtlijnen en hanteren hun eigen eindtermen gebaseerd op internationale medische inzichten aangepast aan de leken EHBO.
Er is geen wet-en regelgeving (muv EHAK) welke bepaalt hoe een EHBO opleiding eruit moet zien. Tot 2005 had het Oranje Kruis nog een overheids Goedkeuringsregeling, maar die is ingetrokken wegens marktwerking.
Iedere EHBO certificeerder stelt dus heden ten dage eigenhandig de lesmaterialen samen en bepaalt zelf wat er in komt te staan, van eenvoudig tot uitgebreide inhoud, van laag niveau tot hoger niveau.

Vanuit die zienswijze kan de elke EHBO certificeerder (iets) meer, of juist (iets) minder aan EHBO handelingen en theorie opnemen.
"EHBO plus" handelingen bestaan dus niet, wat de een wel heeft en de andere niet krijgt dan ten onrechte de stempel "EHBO plus handelingen". Als ik een eenvoudige EHBO opleiding heb gevolgd dan zie ik vele EHBO handelingen in de uitgebreidere als "EHBO plus handelingen". Het zit dus in het hoofd.

Wil je meer of juist minder EHBO handelingen leren , bekijk dan eerst wat een (andere) EHBO certificeerder heeft te bieden aan EHBO handelingen en theorie. Vrijwel elke zichzelf respecterende EHBO organisatie heeft dit op zijn website staan en zijn te downloaden.
tiep en schijv fauten mooge dor jeself worde verfangen worde dor dee onder staaande leters en sijfers en leesteekens:
abcdefghijklmnopqrstuvwxyz1234567890,./!?

Als je fouten vind, mag je ze als dank gratis houden.