Auteur Topic: Hittekramp en Warmtestuwing.  (gelezen 15216 keer)

ehbo-er

• Gast
Re: Hittekramp en Warmtestuwing.
« Reactie #15 Gepost op: woensdag 16 februari 2011, 21:50:52 »
Neem de proef op de som, drink eens een glas water met zout .....

Offline Jacques Schenk

• Super lid
  • Jacques Schenk
    • De virtuele ALS koffer
  • Provincie: Zeeland
« Reactie #16 Gepost op: woensdag 16 februari 2011, 23:27:47 »
Neem de proef op de som, drink eens een glas water met zout .....

Dat is erg afhankelijk van de concentratie ...
Treat the patient , not the number ...
Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

redcross

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: donderdag 17 februari 2011, 09:02:34 »
Dank voor de verduidelijkende aanvulling. Ik begon even aan mijzelf te twijfelen  ;)

Zoals al eerder aangegeven start ik (5 maart) met de opleiding tot instructeur eerste hulp en deze opleiding is volgens Oranje Kruis normen. Vandaar dat het OK boekje van binnen en buiten aan het bestuderen ben. Na de opleiding ga ik me verdiepen in andere boeken en methode, maar om verwarring te voorkomen probeer ik me nu te richten op wat het OK schrijft (of ik het daar helemaal mee eens ben of niet) omdat ik aanneem dat dit de antwoorden moeten zijn die ik geef op vragen tijdens examens.

ehbo-er

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: vrijdag 18 februari 2011, 17:30:34 »
Dank voor de verduidelijkende aanvulling. Ik begon even aan mijzelf te twijfelen  ;)

Zoals al eerder aangegeven start ik (5 maart) met de opleiding tot instructeur eerste hulp en deze opleiding is volgens Oranje Kruis normen. Vandaar dat het OK boekje van binnen en buiten aan het bestuderen ben. Na de opleiding ga ik me verdiepen in andere boeken en methode, maar om verwarring te voorkomen probeer ik me nu te richten op wat het OK schrijft (of ik het daar helemaal mee eens ben of niet) omdat ik aanneem dat dit de antwoorden moeten zijn die ik geef op vragen tijdens examens.

Strak plan ....

Saartje1962

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: zondag 20 februari 2011, 12:26:35 »
Hij heeft het wel goed begrepen!!
Als EHBO-ers geven we een eerste opvang aan slachtoffers, in afwachting van een eventueel noodzakelijke voortzetting van de hulpverlening door professionele hulpdiensten.
We moeten niet de cruciale fout maken te denken dat we als EHBO-ers op de stoel van de professional kunnen gaan zitten
Ieder zijn eigen expertise.
Er zijn al teveel EHBO-ers die denken dat zij dokter zijn.

brt

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: zondag 20 februari 2011, 14:11:13 »
Hou je inderdaad maar aan het oranje kruis boekje want wat daar staat is niet fout
In een vroeg stadium is het eten van iets zouts niet verkeerd, opname in het lichaam duurdt alleen iets langer.

Het zelfde geld voor suiker bij een diabetus
indien  hij optijd is, is gewoon eten nog goed,
is hij veel te laat zal een ambupleeg glucose moeten toedienen.

Succes met je opleiding

Pleegje

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: zondag 20 februari 2011, 19:01:52 »
...
Als EHBO-ers geven we een eerste opvang aan slachtoffers, in afwachting van een eventueel noodzakelijke voortzetting van de hulpverlening door professionele hulpdiensten.
...

De eerste hulp die een ambulance geeft is niet anders dan die een EHBO'er kan geven...oftewel..koeling en vocht.
Maar vindt het wel erg vreemd dat jij jezelf, als EHBO'er niet als professional ziet.

redcross

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: maandag 21 februari 2011, 09:17:35 »
Volgens mij ben je als Eerste Hulpverlener ook geen professionele hulpverlener zelfs al zou je ervoor betaald krijgen.

Er staat niet voor niets als definitie: eerste hulp is de noodzakelijke hulp die - al of niet in afwachting van de georganiseerde professionele hulpverlening - naar het oordeel van de eerstehulpverlener aan een slachtoffer mag worden gegeven op een wijze die aansluit op de professionele hulpverlening (bron: oranje kruis 25e druk)

Eersehulpverleners blijven "leken" hoe goed en paraat je kennis is en hoe veel ervaring je ook hebt.

.... Bovenstaande berust op eigen mening met een toefje oranje kruis definitie ....

redcross

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: maandag 21 februari 2011, 09:45:22 »
hmmm, das vreemd...

na enige overdenking en studie:
http://www.carrieretijger.nl/carriere/profiel/professional-worden
moet ik toch mijn vorige post enigsinds terugnemen.

Als Eerstehulpverlener kun je best professional genoemd worden.

Offline Jacques Schenk

• Super lid
  • Jacques Schenk
    • De virtuele ALS koffer
  • Provincie: Zeeland
« Reactie #24 Gepost op: maandag 21 februari 2011, 19:11:54 »
ach professioneel komt van "professie" (=beroep) en staat voor beroepsmatig.
Beroepsmatig betekent weer "bedoeld om er zijn inkomen mee te verwerven"
Dus iedereen die het gebruikt om er (mede) mee van  in zijn levensonderhoud te voorzien is professioneel.

"Professioneel" is dus iets anders als "goed"
Treat the patient , not the number ...
Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources