Auteur Topic: Verslag 1e Hulp Docentenbeurs 2011  (gelezen 7389 keer)

EHBO Midden Nederland

• Gast
Verslag 1e Hulp Docentenbeurs 2011
« Gepost op: donderdag 13 oktober 2011, 23:15:21 »
Hallo Forumleden,

Op verzoek van forumleden die aanwezig waren op de 1e Hulp Docentenbeurs schrijf ik dit verslag.

Eerder heb ik een vraag op het forum gesteld of er onder de docenten behoefte was om een dag te organiseren waarbij lesmateriaal, didactische vaardigheden en werkvormen konden worden uitgewisseld. Hier werd uit den landen goed op gereageerd! Dus wij besloten als EHBO Midden Nederland om een 1e Hulp Docentenbeurs te organiseren.

Na heel veel werk te hebben verzet (een beetje in vergist ;-) lokatie zoeken, programma maken, administratie en ga zo maar door, was donderdag 06 oktober 2011 de dag. Om 10 uur gingen in Nieuwegein de deuren open. En owww wat was ik zenuwachtig. Alles speelde door ons hoofd, vind men het leuk, heeft men er wat aan en ga zo maar door. Echter door het slechte weer, waren er vele files, waardoor de telefoon bleef overgaan met het bericht dat men later zou komen. Daardoor zijn we 45 minuten later van start gegaan. Maar dat mocht de pret niet drukken.

Middels activerende didactiek, hebben we een kennismakingsspel gespeeld. Door dit spel konden de docenten kennismaken met elkaar. Voor ons als organisatie kregen we als feedback mee, dat het spel te lang duurde. Maar goed het doel was kennis maken en dat was geslaagd.

Na de introductie en kennismaking, kwam Medic First Aid aan het woord. Deze van origine Amerikaanse organisatie liet zijn lesmateriaal en lesprogramma's zien. Interessant was de 3D animatie van het menselijk lichaam, tijdens een reanimatie. Echter was het jammer dat veel docenten dit zagen als een "verkoop praatje" Onze insteek was, weet dat het bestaat.

Na Medic First Aid, was het tijd voor de lunch. Deze was niet inbegrepen, maar was voor laag tarief te verkrijgen. Sabine en Marcello waren druk bezig met de broodjes, tosti's, kaassoufles, kroketten en fricandellen. Tijdens de lunch verlieten een 3 tal docenten de beursvloer weer, het voldeed niet hen verwachtingen en hadden er meer van verwacht. Dat kan natuurlijk altijd, maar op de vraag wat men dan wel zou verwachten kon men geen antwoord geven. Dat is jammer!

Na de lunch werden er groepen gecreeerd. Deze groepen wisselde om de 45 minuten, 2 groepen konden nu echt beginnen aan het ruilen en inkijken van andermans materiaal. De andere 2 groepen konden naar boven alwaar AAdesign hun eerste hulp bordspel presenteerde aan de docenten. Buiten de eerste hulp had men ook het BHV bordspel, Brand en ontruiming en de uitbreiding 1e hulp aan kinderen. Wat ook werd gepresenteerd was het 1e Hulp dominospel.Na de uitleg en de demo werd er natuurlijk onder het genot van een drankje de spelen gespeeld.

De spelen werden, tegen gereduceerd tarief aan de docenten aangeboden en waren erg in trek!
Mooi was om te zien, hoe contacten gelegd werden, laptop's open stonden, visitekaarten en USB sticks overgegeven werden.

Inmiddels was Microweb Edu (uitgeverij) ook gearriveerd en toonde daarbij de diverse 1e hulp lesboeken. Op deze lesboeken is mogelijk om je eigen namen logo te laten drukken.

Ook was de kaft van onze eigen lesboek 1e Hulp bij drank- en drugsongevallen te zien. Dit boek voor cursisten met docentenhandleiding zal uitkomen in februari 2012!

Al met al volgens ons een geslaagde dag, die in 2012 herhaald zal gaan worden. Daarbij nemen we de feedback natuurlijk mee en gaan we kijken of meer mensen ons daarbij willen helpen. Ideeen zijn NU al welkom !!!

Hopelijk hebben jullie een beeld hoe de dag is verlopen en wat je eventueel gemist heb ;-)
Ow ja er zijn foto's gemaakt van de dag, welke op onze site gepubliceerd gaan worden deze week in de fotogalerij.

Groeten Hans en Sabine
EHBO Midden Nederland
www.ehbo-midden.nl

tebby

• Gast
Re: Verslag 1e Hulp Docentenbeurs 2011
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 14 oktober 2011, 00:55:06 »
wie weet mag ik er volgend jaar ook na toe

marjan

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 14 oktober 2011, 18:49:07 »
dom dom dom  ik had er wel heel graag willen zijn maar helaas waren er vooraf andere problemen die echt voorrang moesten  hebben 

wie weet volgende keer

Offline Noodzaakopleidingen

• Nieuw lid
  • *
  • Geslacht: Man
  • jajaja was ist los was ist das
    • Noodzaakopleidingen
  • Provincie: Gelderland
« Reactie #3 Gepost op: zaterdag 15 oktober 2011, 09:48:26 »
Haha ;D ik ben lekker wel geweest :laugh: en het was gezellig maar, ook prerttig, om anderen te ontmoeten die bereid waren om kennis en materiaal te delen. Vooral de middag vond ik erg interessant.
Hans en Sabine bedankt voor de organisatie en ik ben zeker volgend jaar weer van de partij. ::)
Eigenaar Noodzaakopleidingen
EHBO instructeur
BLS/AED instructeur
NI-BHV instructeur
Ex hospik
TX-opleider
Taxi leraar DGV/LLV/SOVA/HNR

EHBO Midden Nederland

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: zondag 16 oktober 2011, 01:45:15 »
Bedankt voor alle recaties! Volgend jaar zullen wij er weer een gaan organiseren en dit aanmelden op het forum.

Groetjes Hans & Sabine

Offline Yvonne

• Super lid
  • Geslacht: Vrouw
  • "EHBO is mijn lust en mijn leven"
    • http://www.yvonnesdagboek.web-log.nl
  • Provincie: Overijssel
« Reactie #5 Gepost op: zondag 16 oktober 2011, 21:26:14 »
Het was leuk,leerzaam en gezellig tegelijk,waar vindt je dat nog.......

Wanneer komt het bewijs van deelname eigenlijk?
groetjes Yvonne

Samen is dus nooit alleen, wat een verschil, wow..........
Leef alsof je morgen zult sterven en leer alsof je eeuwig blijft leven (Gandhi)

Instrukteur EHBO incl.verbandleer en kleine ongevallen
Instrukteur BLS-AED
Instrukteur EH aan kinderen - PBLS
Instructeur Sportletsel
Instructeur EH bij wandelletsel