Auteur Topic: het Rode Kruis boek  (gelezen 53670 keer)

ehbo-er

• Gast
Re: het Rode Kruis boek
« Reactie #120 Gepost op: dinsdag 17 maart 2009, 21:26:44 »
Zullen we het er op houden dat de gemiddelde EHV'er geen zuurstof toedient en dus ook niet de bekwaamheid hoeft te hebben om verantwoord met zuurstof om te gaan.
Dat laat onverlet dat bij specifieke hulpverleningen de EHV'er wel zuurstof moet kunnen toedienen en dus de bekwaamheid moet hebben om verantwoord met zuurstof om te gaan.

ambu 954

• Gast
« Reactie #121 Gepost op: dinsdag 17 maart 2009, 22:55:51 »
Zullen we het er op houden dat de gemiddelde EHV'er geen zuurstof toedient en dus ook niet de bekwaamheid hoeft te hebben om verantwoord met zuurstof om te gaan.
Dat laat onverlet dat bij specifieke hulpverleningen de EHV'er wel zuurstof moet kunnen toedienen en dus de bekwaamheid moet hebben om verantwoord met zuurstof om te gaan.

Maarten hier kan ik mij in vinden

Kanarie

• Gast
« Reactie #122 Gepost op: dinsdag 17 maart 2009, 23:09:42 »

Dat vind ik een mooi antwoord.

Het lezen van de voorgaande reacties (dat zuurstof toedien geen EHBO taak is omdat het niet in de basisopleiding zit), roept bij mij de reactie op dat AED-bediening ook niet in de basisopleiding zit, dus dat is dan ook geen taak van de EHBO'er. Maar ik gok dat jullie het gewoon algemeen geaccepteerd hebben dat EHBO'ers nog steeds basis-EHBO doen als ze wel de AED cursus gevolgd hebben en die gebruiken.

harm

• Gast
« Reactie #123 Gepost op: dinsdag 17 maart 2009, 23:47:03 »

Dat vind ik een mooi antwoord.

Het lezen van de voorgaande reacties (dat zuurstof toedien geen EHBO taak is omdat het niet in de basisopleiding zit), roept bij mij de reactie op dat AED-bediening ook niet in de basisopleiding zit, dus dat is dan ook geen taak van de EHBO'er. Maar ik gok dat jullie het gewoon algemeen geaccepteerd hebben dat EHBO'ers nog steeds basis-EHBO doen als ze wel de AED cursus gevolgd hebben en die gebruiken.

Ik moet zeggen Kanarie, dat ik dit erg mooi geformuleerd vinden...  Mag ik hem citeren in de zuurstof eerste hulp topic..? ;D ;D

Kanarie

• Gast
« Reactie #124 Gepost op: woensdag 18 maart 2009, 00:00:57 »
Deze staat hoger op de lijst, dus die las ik eerst, reageerde erop en toen ik later die andere topic las, zag ik dat er meer waren die zo denken.

Offline johan

• Webmaster
  • Super lid
  • Geslacht: Man
  • Het ehboforum is mijn kind.
    • ehboforum.nl
  • Provincie: Gelderland
« Reactie #125 Gepost op: woensdag 18 maart 2009, 00:06:26 »
ehbo ++ handelingen in dat topic en de rest hiero lijkt mij het meest logische
je kunt denk ik een apart topic aanmaken met rodek ruis boek ehbo++ handelingen of zo iets dergelijks dan is het helegaal duidelijk, toch?

Dit is de enige en juiste oplossing.
Gaarne dus weer terug on topic.

hannob

• Gast
« Reactie #126 Gepost op: woensdag 2 juni 2010, 19:51:12 »
Weet iemand waar je dit boek kan kopen ?

tebby

• Gast
« Reactie #127 Gepost op: donderdag 3 juni 2010, 00:42:42 »
ik heb het vandaag gekocht bij bol.com
komt als het goed is morgen

hannob

• Gast
« Reactie #128 Gepost op: zaterdag 5 juni 2010, 16:51:13 »
En heb je het al binnen ? Kun je mischien een link naar dat boek geven ?

tebby

• Gast
« Reactie #129 Gepost op: zaterdag 5 juni 2010, 17:10:55 »
ja ik heb het al binnen. sinds gisterenavond
het duurde wat langer omdat ik een ander boek had bestelt wat 1 dag langer duurde

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/eerste-hulp/1001004006156377/index.html

ik moet wel eventjes wennen aan invalshoeken die ze gebruiken hoor.