Zullen we het er op houden dat de gemiddelde EHV'er geen zuurstof toedient en dus ook niet de bekwaamheid hoeft te hebben om verantwoord met zuurstof om te gaan.Dat laat onverlet dat bij specifieke hulpverleningen de EHV'er wel zuurstof moet kunnen toedienen en dus de bekwaamheid moet hebben om verantwoord met zuurstof om te gaan.
Citaat van: ehbo-er op dinsdag 17 maart 2009, 21:26:44Zullen we het er op houden dat de gemiddelde EHV'er geen zuurstof toedient en dus ook niet de bekwaamheid hoeft te hebben om verantwoord met zuurstof om te gaan.Dat laat onverlet dat bij specifieke hulpverleningen de EHV'er wel zuurstof moet kunnen toedienen en dus de bekwaamheid moet hebben om verantwoord met zuurstof om te gaan. Dat vind ik een mooi antwoord. Het lezen van de voorgaande reacties (dat zuurstof toedien geen EHBO taak is omdat het niet in de basisopleiding zit), roept bij mij de reactie op dat AED-bediening ook niet in de basisopleiding zit, dus dat is dan ook geen taak van de EHBO'er. Maar ik gok dat jullie het gewoon algemeen geaccepteerd hebben dat EHBO'ers nog steeds basis-EHBO doen als ze wel de AED cursus gevolgd hebben en die gebruiken.
ehbo ++ handelingen in dat topic en de rest hiero lijkt mij het meest logischeje kunt denk ik een apart topic aanmaken met rodek ruis boek ehbo++ handelingen of zo iets dergelijks dan is het helegaal duidelijk, toch?