Auteur Topic: Vuurwerktrauma (niet voor kinderen, is erg grafisch)  (gelezen 15470 keer)

Offline Hanzzzz

• Super lid
  • Geslacht: Man
  • Leren is proberen en duurt een leven lang.
  • Provincie: Utrecht
Vuurwerktrauma (niet voor kinderen, is erg grafisch)
« Gepost op: dinsdag 25 december 2007, 16:54:45 »
Kijk dit is ook vuurwerktrauma. Nee ook deze heb ik niet gemaakt. Ze zijn echt. Het laat zien wat het zwaardere vuurwerk kan aanrichten en geloof me; het kan nog erger.

Wie het na wil maken wens ik veel succes. Ik zou het erg knap vinden.
Waar het om gaat?

UITKIJKEN MET DIE TROEP

Groeten,
Hanzzz
Let op!! Sommige foto's zijn eerder geplaatst, maar dan is er een andere techniek beschreven.
Groeten,
HANZZZZ

seinhuis

• Gast
Re: Vuurwerktrauma (niet voor kinderen, is erg grafisch)
« Reactie #1 Gepost op: dinsdag 25 december 2007, 17:08:10 »
Dat komt nooit meer goed. Ik hoef geen dokter te zijn om dat te kunnen zeggen.

Verder zag dit erg eng uit, heb nog steeds koud van.

Offline johan

• Webmaster
  • Super lid
  • Het ehboforum is mijn kind.
    • ehboforum.nl
  • Provincie: Overijssel
« Reactie #2 Gepost op: dinsdag 25 december 2007, 20:22:48 »
Hanzzzz, dit zal voor de betreffende personen wel een pijnlijke ervaring zijn geworden.

(bedankt voor je melding tussen haakjes aan het begin van het topic, zelfs ik schrok er even van.)

Offline Hanzzzz

• Super lid
  • Leren is proberen en duurt een leven lang.
  • Provincie: Utrecht
« Reactie #3 Gepost op: dinsdag 25 december 2007, 22:49:22 »
Ik kan me voorstellen dat je het er koud van krijgt. Had ik ook. Het zijn foto's van vuurwerkverwondingen door zelfgemaakt vuurwerk. In onze dienst werden wij hiermee geconfronteerd. Het kan inderdaad erger want ook dat hebben we daar aangetroffen. Die beelden zijn absoluut ongeschikt voor het forum.

Johan kijk het even aan en als blijkt dat ook dit niet op het forum thuishoort haal je het er gewoon vanaf. Vindt ik natuurlijk geen probleem.

Hanzzz
Let op!! Sommige foto's zijn eerder geplaatst, maar dan is er een andere techniek beschreven.
Groeten,
HANZZZZ

Marietje

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: dinsdag 25 december 2007, 23:41:07 »
Het zijn inderdaad geen leuke foto's, maar ze maken wl heel goed duidelijk wat vuurwerk kan doen.

Eigenlijk moesten die mensen die op een stomme manier bezig zijn met vuurwerk deze foto's onder hun neus geschoven krijgen, misschien kwamen ze dan op andere gedachten. Ik zeg misschien, want ze denken natuurlijk dat dit hun nit zal overkomen.

Offline JIM

• Super lid
  • We zullen eens een poging wagen...
  • Provincie: Noord Brabant
« Reactie #5 Gepost op: woensdag 26 december 2007, 00:48:41 »
Kijk dit is ook vuurwerktrauma. Nee ook deze heb ik niet gemaakt. Ze zijn echt. Het laat zien wat het zwaardere vuurwerk kan aanrichten en geloof me; het kan nog erger.

Wie het na wil maken wens ik veel succes. Ik zou het erg knap vinden.
Waar het om gaat?

UITKIJKEN MET DIE TROEP

Groeten,
Hanzzz

Nou, ik zou zeggen: haal er maar af en maak het mooi schoon...zou me verbazen als dat nog goed kwam..

Ik vind het trouwens wel een beetje een vreemde verwonding. Het lijkt alsof het vlees gewoon van het bot afgeblazen is...zou het bot eigenlijk ook niet gewoon weg moeten zijn ???

Maar goed, ik vind dit soort foto's niet schokkend, maar eerder interessant (op een ietswat verstoorde Jim-manier ::)) En uiteraard ook een goed voorbeeld van wat er kan gebeuren als je niet voorzichting met vuurwerk omgaat...laat zien op de TV-campagnes zou ik zeggen ;)
Rules are for the obedience of fools and the guidance of wise men.

(P)BLS/AED, EHBO, ex-SIGMA, (P)ALS, NLS, Anesthesieverpleegkundige, blablablabla...

Cor B.

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: woensdag 26 december 2007, 00:57:28 »
Hanzzzz, bedankt, ik heb meteen even aan m'n zoon van 16 laten zien, dat vingers of hand niet ontzien worden door dit soort explosieven.
Ik hoop maar, dat het wat met 'm doet.
Wat mij betreft kan dit prima op dit forum...., ook een EHVer moet kunnen zien wat het resultaat is van vuurwerk als het vroegtijdig ontploft.
Nog ergere foto's? Je mag ze van mij tonen, want het zijn wel de EHVers die vaak als eerste bij een ongeval zijn en handelend moeten optreden...
Maar ik kan me tegelijk ook voorstellen, dat niet iedereen hiermee geconfronteerd wil worden.

Mocht het problemen opleveren om de foto's te laten staan, wellicht kan er een apart hoekje op het forum worden gevonden waar dit soort foto's kunnen staan.

seinhuis

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: woensdag 26 december 2007, 15:04:57 »
Tuurlijk kunnnen we erge dingen mee maken, maar ik hoop dat dat nooit gebeurd.

Foto's op het forum zetten vind ik goed, zolang het SO ook goed vind. Tevens vind ik dat er ook een grens is.

Kadertje

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: donderdag 27 december 2007, 11:04:23 »
Net als op de pakjes sigaretten en shag waarop de melding staat dat roken de gezondheid schaadt mogen deze foto's met een passende tekst op de vuurwerkpakketten worden geplaatst.

Mijn hand is nu een knotje,
dank zei het rotje.

Zelf heb ik inderdaad geen vuurwerk, heb er ook geen hekel aan hoor. Maar dat geld wat ik normaliter aan vuurwerk uit zou geven geef ik nu aan een goed doel zodat de armere tak van onze bevolking ook wat leuks kunnen doen met kerst en oud en nieuw.

Wiert

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: donderdag 27 december 2007, 14:27:55 »
Mee eens, het is niet erg fris, maar het laat wel heel goed zien wat een effect vuurwerk kan hebben.
Wat mij betreft mogen ze het in vuurwerkcampagnes gebruiken.
Overkomt dit je dan nog dan ben je wel een enorme ( :-X sencuur)
Een veilige jaarwisseling beste mensen

Anne

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: donderdag 27 december 2007, 18:57:00 »

Ook een effect van vuurwerk, als je het goed doet dan ;)  ;D