Auteur Topic: Scheur of uitschotwond  (gelezen 5768 keer)

Offline Hanzzzz

• Super lid
  • Geslacht: Man
  • Leren is proberen en duurt een leven lang.
  • Provincie: Utrecht
Scheur of uitschotwond
« Gepost op: vrijdag 5 oktober 2007, 21:10:18 »
Deze keer op de hand. De wond kan gebruikt worden als scheur of uitschotwond.

Nodig:

Namaakweefsel
Lotuspalet
Wondbodempasta
Dik bloed
Normal bloed
Transparantpoeder

Ik heb voor deze wond een mengsel van dermawax en eyebrowplastic 1:1 gebruikt. Dat maakt de dermawax net iets steviger. De wondbasis is ook prima te doen met brooddeeg.

De wondbasis is vrij dik op de hand gemodeleerd waarbij de wondranden zeer zorgvuldig zijn weggewerkt. Daar moet je even de tijd voor nemen want dat maakt deze wond veel mooier.
Nu heb ik eerst alles met poeder bestoven en dat er even op laten liggen. Hierdoor wordt het buitenste laagje dermawax weer wat steviger. Na een paar minuten het overtollige er weer met een zachte (poeder)kwast afgeveegt. (blijft er te veel poeder achter dan deppen met koudwater)

Als het goed is zie je er niets meer van terug.
Nu heb ik de wond zelf gevormd met onregelmatige wondranden waarbij de randen ook naar buiten zijn gewerkt. (zie foto)

Als alles er prima uitziet kan de binnenzijde met wondbodempasta gekleurd worden. Maak ook de binnenzijde onregelmatig en redelijk donkerrood.
Met een tandenborstel heb ik wat dik bloed opgespat in de omgeving van de wond en ook de binnenzijde van de wond is voorzien van dik bloed.

Op de speelplaats is er meer normaal bloed toegepast in realistische stralen

Succes,

Hanzzz
Let op!! Sommige foto's zijn eerder geplaatst, maar dan is er een andere techniek beschreven.
Groeten,
HANZZZZ

klapgom

• Gast
Re: Scheur of uitschotwond
« Reactie #1 Gepost op: zondag 7 oktober 2007, 19:06:12 »
weer een pracht stukje werk  hanzzzz deze neem ik weer van je over

joshua

• Gast
Re: Scheur of uitschotwond
« Reactie #2 Gepost op: maandag 8 oktober 2007, 19:55:22 »
Knap stuk grime-werk alleen zal, als je dit "gebruikt" als uitschotwond er ook een inschot gegrimeerd moeten worden.

Bij het uitbeelden van dit letsel door de Lotus ook letten op de schade aan de pezen in de hand.