Auteur Topic: gelatine gietwond  (gelezen 5622 keer)

Offline Hanzzzz

• Super lid
  • Geslacht: Man
  • Leren is proberen en duurt een leven lang.
  • Provincie: Utrecht
gelatine gietwond
« Gepost op: zondag 12 augustus 2007, 18:34:05 »
Ik weet dat het een techniek is die bij de Lotus niet gebruikt wordt maar ik wil hem jullie toch niet onthouden.

Op het betreffende lichaamsdeel (hier de borst) heb ik gipszwachtel geplakt. Na uitharding heb ik dan een mal waar ik weer gips ingiet. Het resultaat: een copie van het stuk borst.

Nu heb ik met plasticine (caran d'ache kan ook) een tot in detail uitgewerkte verwonding gemaakt.

Hiervan op dezelfde wijze weer een mal van gemaakt.

Op internet vond ik een recept voor foam gelatine en dat heb ik gebruikt om de uiteindelijke wond van te gieten.

Deze gegoten wond kun je opplakken met baardlijm. Daarna moeten de randen nog worden weggewerkt met "gewone" gelatine.
Op de foto hieronder kun je dat goed zien omdat de randen niet zijn weggewerkt. Het enige voordeel van deze techniek is dat je meerdere dezelfde wonden kunt "gieten". Iets wat in de film wereld noodzakelijk is en veel wordt toegepast.

Het is geen techniek die is aan te raden want het is vrij moeilijk, maar toch wil ik hem jullie niet onthouden. Er is dus meer mogelijk met gelatine en dat wilde ik proberen.

Hanzzz
Let op!! Sommige foto's zijn eerder geplaatst, maar dan is er een andere techniek beschreven.
Groeten,
HANZZZZ