Auteur Topic: Amputatie ?  (gelezen 6417 keer)

Offline Hanzzzz

• Super lid
  • Geslacht: Man
  • Leren is proberen en duurt een leven lang.
  • Provincie: Utrecht
Amputatie ?
« Gepost op: zondag 14 januari 2007, 22:35:02 »
Hoppekee ik heb er nog een, want hierna heb ik even geen tijd.
Voor veel mensen is het moeilijk om een amputatie realistisch  na te maken.
Er is echter nog een "tussenoplossing" mogelijk: een bijna amputatie
Het is ook makkelijker dan het lijkt en het effect is prima.

Nodig:
Brooddeeg
Baardlijm
Wondbodempasta
Lotus palet, grimas kleuren, sminkstaven (wat je maar gebruikt)
Dik bloed
Bloedvloeistof
matte haarlak
haartjes

Kijk naar de foto.
Breng op de plaatsen waar brooddeeg komt een laagje baardlijm aan voor de hechting. Maak met brooddeeg de pols aan de handzijde breder en aan de armzijde de andere kant breder. Grimeer meteen een wond helemaal rondom de pols. Het effect moet net als op de foto zijn. Het lijkt nu of de pols los is maar hij zit in het midden nog vast. Dus geen gedonder met het verbergen van de hand en geen kunsthand nodig. Let er wel op de er vanaf alle kanten naar de pols gekeken moet kunnen worden.

Breng wondbodempasta aan in de wond. Als het nodig is knip dan van de andere arm wat haartjes en plak die in de nog natte opgespoten haarlak en laat dat goed drogen. Breng nog eens drie of vier lagen haarlak aan die je tussentijds laat drogen.
Vul nu de wond met dik bloed en laat het wat indrogen. Maak de omgeving van de wond, de kleding en de enscenering af tot in detail. Op de foto is dat te zien.

Breng het bloed realistisch aan en zorg dat het naar de juiste plekken toestroomt. (op de foto is dat niet te zien)

Succes,
Hanzzz
Let op!! Sommige foto's zijn eerder geplaatst, maar dan is er een andere techniek beschreven.
Groeten,
HANZZZZ

Ivette

• Gast
Re: Amputatie ?
« Reactie #1 Gepost op: maandag 28 mei 2007, 16:23:50 »
Deze vind ik heel mooi en heel realistisch......Misschien, als ik het geduld heb, probeer ik het wel een keer uit...... ;)

ella

• Gast
Re: Amputatie ?
« Reactie #2 Gepost op: maandag 16 juli 2007, 00:32:19 »
Prachtig gemaakt. Een uitdaging om zelf te doen.
Gaat ook gebeuren. Ik ben Ella en nieuw op dit forum.Tevens een nog vrij
nieuwe lotus , dus erg nieuwsgierig.
Ga het proberen. Dank je.