Auteur Topic: Nieuwe Certificering door koepelorganisaties  (gelezen 14246 keer)

Offline Peerpandabeer

• Super lid
  • Geslacht: Man
  • Provincie: Noord Brabant
Re: Nieuwe Certificering door koepelorganisaties
« Reactie #15 Gepost op: donderdag 21 mei 2009, 12:43:52 »
Alle ehbo'ers zijn lid van een vereniging, anders kunnen ze geen vervolglessen volgen om hun diploma geldig te houden.

Geen van de vele ehbo'ers bij ons op het werk zijn lid van een vereniging en toch krijgen ze netjes hun herhalingslessen en de verlengingen van hun diploma....

Ik sprak bewust over ehbo'ers en niet over bhv'ers. De laatste groep volgen hun vervolglessen inderdaad via hun werk en de verlengingen worden geregeld door het BHV bedrijf die de lessen verzorgt.

Het is misschien moeilijk voor jou om te geloven maar inderdaad NIET iedere EHBO-er is lid van een vereniging!
ook bij ons op het werk wordt de ehbo gegeven door een ingehuurde instructeur EHBO. de werknemers zijn dus GEEN lid van een EHBO vereniging. de verlengingen worden geregeld via het WERK en niet via aan VERENIGING!
Overigens moeten zij die ook BHV hebben daar adittionele lessen voor volgen . bij ons heeft dus iedereen de keuze EHBO of BHV of BEIDDE via het WERK te behalen
de stilte klonk inmens luid
(slachtoffer na de vuurwerkramp)

Een deel van het mens zijn,
bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte,
het ondergaan van nieuwe indrukken,
ook als zij niet passen in jouw perspectief

TNG/Inheritance, La Forge tegen Data

ehbo-er

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: donderdag 21 mei 2009, 12:50:11 »
Geen van de vele ehbo'ers bij ons op het werk zijn lid van een vereniging en toch krijgen ze netjes hun herhalingslessen en de verlengingen van hun diploma....

Jaques, je hebt helemaal gelijk.
Maar diploma's en verlengingen aanvragen kan alleen maar als jullie bedrijfshulpverleningsorganisatie als zodanig geregistreerd staat bij het Oranje Kruis.

harm

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: donderdag 21 mei 2009, 14:03:05 »
In welke wereld leven jullie ?

EHBO-ers kunnen door veel organisaties zijn opgeleid en nog gecertificeerd door een stuk of 10 andere organisaties.. 
Is een Eerste hulpverlener opgeleid volgens het LPEV geen EHBO-er.  Is een Eerste hulpverlener opgeleid door Medic First Aid, First Aid International geen EHBO-er

Er zijn verder genoeg Oranje Kruis gecertificeerde EHBO-ers die niet via een vereniging zijn opgeleid, en toch aan een oranje kruis eerste hulp diploma hebben.  En lang niet alle verenigingen zijn aangesloten via een koepel, maar soms rechtstreeks via bedrijven..

Er zijn genoeg andere eindtermen dan die van het Oranje Kruis..  En er zijn zeker nog andere 10 certificerende instellingen.  Op het BHV gebied heb je nog vele andere opleiders en certificerende instellingen dan het NIBHV...

Ik zou EHBO68 toch willen vragen om zich zorgvuldiger te uiten, want ik voel me alvast buitengesloten.. :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Offline Jacques Schenk

• Super lid
  • Jacques Schenk
    • De virtuele ALS koffer
  • Provincie: Zeeland
« Reactie #18 Gepost op: donderdag 21 mei 2009, 21:19:56 »
Ik sprak bewust over ehbo'ers en niet over bhv'ers. De laatste groep volgen hun vervolglessen inderdaad via hun werk en de verlengingen worden geregeld door het BHV bedrijf die de lessen verzorgt.

Ik heb het heel bewust ook over ehbo'ers, dus mensen die gewoon hun volledige ehbo diploma incl AED halen, maar ook niet meer als dat, het zijn geen BHV'ers, ze hebben bijvoorbeeld geen les in ontruiming. Kleine blusmiddelen krijgt bij ons iedereen, of je nu ehbo'er bent of niet.
Treat the patient , not the number ...
Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources